Brand introduceert Zwaar Blond

Brand introduceert Zwaar Blond
  • Online
  • 23 okt 2013 @ 17:00
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Introductie

Op 30 oktober a.s. zal hobbybrouwer Jacques Bertens uit Loon op Zand het eerste Brand Zwaar Blond tappen in Stadscafé De Spaarbank in Tilburg. Op 1 juni won hij de Bierbrouwwedstrijd van Brand Bier en Bierconsumenten vereniging PINT. Samen met de brouwmeesters van Brand brouwde hij op 12 augustus op de Brandbierbrouwerij in Wijlre zijn winnende Zwaar Blond. In de tussentijd heeft het bier kunnen rijpen en is het op fles en fust afgevuld. Vanaf 30 oktober kan iedereen proeven hoe Brand Zwaar Blond smaakt. Brand Zwaar Blond is verkrijgbaar bij de supermarkten van Jumbo, de slijterijen van Mitra en natuurlijk in de horeca.

Zwaar Blond past wat hoppigheid bij de traditie van Brand Bier dat van oorsprong meer hop in zijn bier stopt dan andere merken. Jacques Bertens: ‘Voor het recept van Zwaar Blond gebruikte ik maar liefst 5 verschillende hopsoorten. De keuze voor een bijzondere gist zorgt voor de juiste fruitigheid. Zo krijgt het bier een mooie balans. Ik heb het bier al geproefd bij het bottelen. Het is erg geslaagd en ik ben trots op het resultaat! De reactie van bierliefhebbers op Zwaar Blond zal mij dan ook erg benieuwen.’ Zwaar Blond wordt in een kelkvormig glas geschonken, zodat de aroma’s goed vrijkomen.
 

‘The making of’ Brand Zwaar Blond’
Voor iedereen die benieuwd is hoe een nieuw bier ontstaat, heeft Discovery Channel korte, 1 minuut documentaires gemaakt over de Brand Bierbrouwwedstrijd en het brouwen van Brand Zwaar Blond. In november en december 2013 worden ze uitgezonden.
 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken