[FIM] Food-strapatsen van Millennials & Gen-Z: bouillon steeds hotter

22sep 201715:48
  • Food-en-retail
  • 1890 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingTrends

nieuws In New York drinken ze op straat bouillon in plaats van koffie, ontdekte Food Inspiration Magazine (FIM). Millennials & Gen-Z bepalen in NYC de foodtrends. Mede dankzij bouillonbar Brodo in New York kiezen de mensen massaal voor deze gezonde drank. 'Bouillon is de nieuwe coffee to go! Verder onderzochten we wat de nieuwe generaties nou echt belangrijk vinden in hun werk, en hoe je daar als leider en bedrijf van de toekomst op in kan spelen.' Food Inspiration Magazine geeft traditiegetrouw aan volgers van platform Food&Retail van MarketingTribune een gratis link naar dit spetterende online magazine. Enjoy!

MBO & Groei Fonds stapt in Burst voor groeiversnelling

22sep 201714:59
  • Bureaus
  • 2142 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ZakelijkMarketing

nieuws MBO & Groei Fonds, een investeerder gelieerd aan de Rabobank, neemt een minderheidsbelang in digitaal marketingbureau Burst. Het doel is om met de kapitaalinjectie de groei van Burst te ondersteunen.

Michiel Veugelers: Is the medium still the message?

22sep 201714:45
  • Media
  • 1843 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • BioscoopTelevisieBereik

weblog Zo’n 30 jaar terug werd film gezien als cultuur met een grote C of kunst met een grote K. De regisseurs waren de kunstenaars, zoals Stanley Kubrick, Martin Scorsese en Francis Ford Coppola. Op tv zag je volksvermaak, shows met Mies Bouwman en Willem Ruis en dramaseries als Medisch Centrum West en De Fabriek.

Hagelslagstunt van easyJet en NBTC om Nederland te promoten

22sep 201713:25
  • Sponsoring
  • 2517 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Partnership

nieuws Met een lange termijn samenwerking willen easyJet en NBTC Holland Marketing het bezoeken van Nederland onder Britten promoten. In 2016 reisden meer dan 2 miljoen mensen vanuit het Verenigd Koninkrijk naar Nederland.

De 50 inzendingen voor de Effie Awards

22sep 201712:32
  • Bureaus
  • 11710 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • AdvertisingAwardCampagnes

nieuws Dit jaar zijn er 50 cases ingezonden in vier verschillende categorieën. De uitreiking van de Effie Awards vindt plaats tijdens het 24Festival op 31 oktober in het Concertgebouw te Amsterdam.

Winkelleegstand loopt ruim 7 procent terug

22sep 201711:25
  • Food-en-retail
  • 3313 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingZakelijk

nieuws De winkelleegstand is het afgelopen jaar teruggelopen naar 7,4 procent: een daling van 0,9 procent. Dit becijfert Dynamis Vastgoedconsultants in haar jaarrapport. Uit de analyse van het vestigingsgedrag van bestaande en nieuwe retailformules blijkt volgens Dynamis dat de regiofunctie van middelgrote gemeenten minder wordt. Daardoor is ‘een minder omvangrijke winkelstructuur afdoende om te voorzien in de behoefte van de consument en de retailer’, stelt het rapport 'Sprekende Cijfers Winkelmarkten 2017'.

[Interview] Ton Rozestraten (RTL) over de overname van Adfactor

22sep 201711:18
  • Media
  • 3498 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • Online advertisingTelevisieZakelijkReclame

nieuws RTL Nederland maakte onlangs bekend een meerderheidsbelang van 60 procent te nemen in Adfactor. Door het netwerk van Adfactor te combineren met onder andere RTL MCN krijgen adverteerders meer mogelijkheden voor op maat gemaakte campagnes. We spreken met Ton Rozestraten, CCO van RTL.

INDIE en Code d'Azur ontwikkelen lens en campagne voor Tele2

22sep 201710:59
  • Bureaus
  • 3419 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesAdvertising

nieuws Tele2 komt met een Snapchat-lens voor instant dikkere lippen, grotere ogen en een strakkere kaaklijn. Met deze lens maakt iedereen de perfecte selfie. De Super Super Super Selfie-lens wordt geïntroduceerd door Roxeanne Hazes, de selfie koningin van Nederland. Roxeanne is onder andere te zien in een video vol met snaps, pugs en friet smileys.

K-Swiss official kledingsupplier KNLTB

22sep 201708:49
  • Sponsoring
  • 3998 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • SportSponsoring

nieuws De Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond (KNLTB) heeft een sponsorovereenkomst gesloten met schoenen- en kledingmerk K-Swiss. De samenwerking met het merk betreft een official supplier partnerschap en gaat in per 1 januari 2018. K-Swiss wordt de opvolger van Sjeng Sports, waarmee de KNLTB zich de afgelopen jaren kleedde.

[interview Ondernemer 115] Frans Story - algemeen directeur van Van Boxtel hoorwinkels

22sep 201700:02
  • Food-en-retail
  • 5848 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • StorytellingWinkelenInterview

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Als nummer 115 interviewt de redactie Food&Retail: Frans Story, algemeen directeur van Van Boxtel hoorwinkels en uit dien hoofde nauw betrokken bij de sales- en marketingactiviteiten. De markt voor hoorzorg in Nederland is bijzonder te noemen. Dit komt volgens Story met name door de grote rol van de zorgverzekeraars bij het bepalen van de prijs. En door prijsvechters die soms -naar eigen zeggen- ‘gratis’ aanbieden. Not done voor Van Boxtel. Hoe boek je dan je sales- en marketingsucces in je 64 winkels?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners