Katja Schuurman lanceert via het AD videoplatform haar videoserie Return to Sender

11sep 201710:46
  • Media
  • 8147 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VideoNieuwsmediaMaatschappijStorytelling

nieuws Katja Schuurman neemt in deze serie haar naasten mee naar bijzondere plekken in de wereld waar ze met haar stichting Return to Sender (RtS) het verschil probeert te maken. Vanaf medio september verschijnen de video’s wekelijks op AD.nl en de regiosites van ADR Nieuwsmedia, onderdeel van de Persgroep Nederland.

DIF Amsterdam: Diversiteit is de mode

11sep 201710:39
  • Food-en-retail
  • 12489 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • WinkelenSmaakprikkelTrends

weblog Het modecollectief DIF is een nieuwe uitdager in Amsterdam. Nieuwe kleren heet van de naald vanuit de hoofdstad maar dan zonder de kapsones die daar helaas maar al te vaak en zonder reden of noodzaak bij horen. Juist het enthousiasme laten zien en voelen van een bont gezelschap van onbekende ontwerpers in een snel overzicht van elkaar opvolgende korte shows is een praktische aanpak voor inkopers, journalisten en publiek.

VINEX en SKO verlengen contract NOBO

11sep 201709:08
  • Media
  • 7847 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BereikOnderzoekKijkcijfers

nieuws De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) hebben gezamenlijk hun handtekening gezet onder de verlenging van het contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO). NOBO, dat wordt uitgevoerd door Kantar Media/TNS, zal ook in 2018 de marktstandaard zijn voor het meten en rapporteren van online bereik in het MediaPanel van ruim 5.000 respondenten.

Onlinemarketeer Van Keulen: 'Nieuwe Jumbo-app maakt boodschappen doen gemakkelijker want inspreekbaar'

11sep 201708:49
  • Food-en-retail
  • 9988 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AppsMarketing

nieuws Dankzij een innovatieve nieuwe feature in de mobiele app van Jumbo Supermarkten zijn papieren boodschappenlijstjes binnenkort verleden tijd. Door de Jumbo app te openen en de gewenste boodschappen in te spreken, kunnen klanten digitale boodschappenlijstjes ook met hun stem opstellen en aanvullen. Roy van Keulen (Jumbo): 'Met de nieuwe spraakfunctie in de app kun je benodigde producten inspreken voor je ze weer bent vergeten.'

Chanel met BlowUPs in Antwerpen en Amsterdam

11sep 201708:44
  • Media
  • 9267 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Outdoor

nieuws Modehuis Chanel bindt er geen doekjes om. In de komende weken is het merk duidelijk zichtbaar in de Antwerpse Meir dankzij een BlowUP van 1400 m2 en een driezijdige BlowUP in het Museumkwartier van Amsterdam. De uitingen van blowUP media.zullen gedurende de maand september zichtbaar zijn.

Waarom doet John de Mol nog niets met SBS?

9sep 201710:50
  • Media
  • 27127 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • CrossmediaTelevisie

weblog Nadat de kijktijd in juni met 8,3 procent was gedaald, was de daling in juli met 1,9 procent opvallend mild en even zag het ernaar uit dat het een opmaat zou kunnen zijn voor een groei in de kijktijd in augustus maar augustus laat een daling zien van 6 procent tot 156 minuten per dag.

[Interview] Stijn van Gerwen over zijn transfer naar VICE

8sep 201717:09
  • Media
  • 20612 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • ContentInterviewVideo

nieuws Stijn van Gerwen start als VP Brand Partnerships bij VICE in Amsterdam. Hij stapt hiermee over van FremantleMedia, waar hij Director Brand Partnerships was. MarketingTribune spreekt hem onder meer over Brand Partnerships.

Action viert 1000ste winkel - marketing acties rond mijlpaal

8sep 201715:52
  • Food-en-retail
  • 22105 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • MarketingWinkelen

nieuws Sinds de opening van de eerste Action-winkel in Enkhuizen, draait het bij dit immens groeiende retailmerk allemaal om kleine prijzen en grote verrassingen. Zo stelt men zelf. Intussen is de 1000ste winkel open, in amper 24 jaar. Dat blijft niet onopgemerkt. Action lanceert deze speciale '1000 winkels'-film en presenteert de internationale actiesite www.action.com/1000.

KesselsKramer ontwikkelt campagne voordekunst

8sep 201711:27
  • Bureaus
  • 19520 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesVideo

nieuws Voordekunst, crowdfundingplatform voor kunst en cultuur, lanceert een videocampagne die bedoeld is om makers en cultuurliefhebbers bijeen te brengen. De positieve boodschap: maak het samen. De campagne is ontwikkeld door KesselsKramer in samenwerking met regisseur Eefje Suijkerbuijk. Met de film benadrukt voordekunst de kracht van publiek in de creatieve sector.

Nespresso maakt emotie tastbaar

8sep 201711:17
  • Food-en-retail
  • 18097 x gelezen
  • Link
  • Paul Moers
  • MarketingInterview

weblog Nespresso is een van de meest bijzonder 'love brands' in de wereld. Er zijn weinig bedrijven die zo consistent en consequent aan hun merk bouwen en zoveel nadruk op emotie weten te leggen. Dat doen ze niet alleen door een perfect product te leveren maar vooral door een unieke en eigenzinnige 'route to market' neer te zetten. Nespresso is inmiddels al 25 jaar aanwezig in Nederland. Ik kreeg de unieke kans om een interview met Mark Ruijgrok -market director Nespresso Nederland- te hebben en een dieper inzicht in hun bijzondere verhaal te krijgen. Dit interview hielden we uiteraard in een van de winkels. Daar gebeurt het immers!


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners