[onderzoek] Podcast populair onder tieners en studenten, aantal luisteraars stabiel
Het aantal luisteraars van podcasts is in Nederland sinds 2019 ongeveer verdubbeld en het aantal te beluisteren podcasts is verveelvoudigd. Inmiddels luistert 48% van de Nederlanders wel eens naar een podcast. Onder jongeren (12-18 jaar) is dit zelfs 66%.
Philips en FD Mediagroep sluiten partnership over gezondheidszorg
Welke oplossingen zijn er voor de uitdagingen in de gezondheidszorg? Die vraag staat centraal in een nieuwe samenwerking tussen Philips gezondheidstechnologie en FD Mediagroep met onder nmeer een radioprogramma en een contentcampagne.
Maurice Ridder Head of Retail Media bij Basic-Fit
Fitnessketen Basic-Fit heeft Maurice Ridder aangenomen als Head of Retail Media. Ridder was de afgelopen achttien jaar werkzaam bij SBS/Talpa Media Solutions als Director Business Development.
[Marketing the Rainbow #51a] Zalando gaat van controverses naar verborgen verhalen
In de modewereld lopen niet alleen veel regenboogmedemensen (noteer dit even voor Scrabble) rond, maar wordt ook volop aandacht besteed aan de bijbehorende consumenten.
Esprix deadline verlengd: Inzenden kan nog tot 22 februari!
Vanwege een aantal aanvragen voor uitstel, wordt de deadline voor het inzenden van een jaloersmakende case voor de Esprix Awards verlengd tot aan donderdag 22 februari - 17.00 uur.
Fitzroy wordt onderdeel van United Playgrounds
Het strategisch creatieve bureau Fitzroy wordt onderdeel van marketing solutions groep United Playgrounds. Fitzroy is het zevende bureau dat zich aansluit bij deze relatief nieuwe groep.
Action: omzet stijgt naar 11,3 miljard euro
Action, de non-food discounter, heeft in 2023 een netto-omzet van 11,3 miljard euro geboekt, een stijging met 27,8% tegenover 2022.
Dries Poels (Nederlandse Loterij): 'AI is absoluut een aanvulling op onze marketing'
Marketeers gebruiken al volop AI, maar hoe dan en in welke mate? Bij Nederlandse Loterij is AI een handige partner in creatie en optimalisatie bijvoorbeeld, maar het bedrijf bekijkt ook of straks met AI kan worden voorspeld welke spelers problematisch speelgedrag kunnen gaan ontwikkelen. Dries Poels, Head of Marketing bij Nederlandse Loterij, licht toe.
[Esprix] 'Gamification en storytelling zijn in deze categorie al tijdje beproefde strategieën'
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Dit keer juryvoorzitter Boris Nihom in gesprek met Regina Romeijn, juryvoorzitter van de categorie Business to business & Employee experience.
Rianne van der Sar Head of Communications Snapchat Nederland
Snap Inc., het moederbedrijf van Snapchat, heeft per januari 2024 Rianne van der Sar benoemd tot de nieuwe Head of Communications in Nederland. Van der Sar is verantwoordelijk voor alle communicatie- en PR-activiteiten in Nederland.
Sunweb sponsort onderdeel radioshow Edwin Evers
Sunweb is een van de partners van het nieuwe programma van Edwin Evers op 538. Vanaf vrijdagmiddag 9 februari heeft de reisorganisatie een vast onderdeel in het programma Evers & co.
Sonos van Charly PR naar Ovide Agency
Audiomerk Sonos neemt Ovide Agency in de arm als PR-partner in de Benelux. Na een samenwerking van 11 jaar verruilt Sonos Charly PR (voorheen LVTPR) in Nederland en Progress Communications in België voor een nieuw bureau.
Prominent focust op zitplezier
Prominent bestaat 25 jaar en viert dat met een nieuwe positionering en pay off: Alle aandacht voor jouw zitplezier. Een thema dat naar eigen zeggen aansluit bij het DNA van het merk.
[branded content] CX Essentials: leg een duurzaam fundament
In een tijd waarin klantbeleving of customer experience (CX) cruciaal is voor het succes van elk bedrijf, nodigt Aiden je uit voor een inspirerend webinar getiteld ‘CX Essentials: Hoe je het fundament legt voor een duurzame en winstgevende klantrelatie’. Dit online evenement vindt plaats op dinsdag 13 februari 2024 om 11.00 uur CET en biedt een diepgaande blik in de wereld van CX.
[column] MarketingAffairs 10: Vlijmscherpe marketeers
Marketeers zijn vrij uitgesproken in hun verwachtingen van partners of leveranciers. Zeker als het op strategische of conceptuele vraagstukken aankomt. Een scherpe analyse moet uiteindelijk leiden tot een effectieve strategie en een efficiënte executie. Maar zijn marketeers zelf scherp genoeg om tot dit gewenste resultaat te komen?
[column] Zo wordt 'empathizen met je klant' weer leuk
Elk bedrijf dat customer centricity op de agenda heeft staan, kan niet om ‘empathizen met de klant’ heen. En niet voor niets: inzichten ophalen bij je doelgroep verbetert de snelheid en de kwaliteit van veel besluiten.
Klaartje Kuypers toegevoegd aan Management Team Kinesso
Klaartje Kuypers is aangesteld als Director Media Activation & People van IPG Mediabrands’ performance marketingbureau Kinesso.
Nestlé lanceert KitKat met volledig traceerbare cacao
Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met cacaomassa van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé.
ABN Amro verlengt partnership Straat Museum met twee jaar
ABN Amro verlengt de samenwerking met Straat Museum in Amsterdam met twee jaar. In deze samenwerking wordt de focus gelegd op gelijke kansen voor vrouwen, jeugdeducatie en duurzaamheid.
Bang & Olufsen en Scuderia Ferrari verlengen partnership
Na een opwindend Formule 1-seizoen te hebben gedeeld, kondigt Bang & Olufsen vandaag de vernieuwing aan van haar partnerschap met Scuderia Ferrari voor het seizoen 2024 en 2025.
Ierse Springboard Communications bij Worldcom Public Relations Group
De Worldcom Public Relations Group, wereldwijd netwerk van onafhankelijke PR-bureaus, heeft het Ierse Springboard Communications aan het netwerk toegevoegd. In 2023 is Springboard nog benoemd tot PRCA Agency of the Year.
Coebergh Communicatie & PR heeft vier nieuwe opdrachtgevers
Coebergh Communicatie & PR voegt vier nieuwe opdrachtgevers aan haar portfolio toe: Kinderpostzegels, Urban Arrow, Momentum Capital en Nextens.
YouLynq.me doneert boodschappen aan Braziliaans dorp
Het Amsterdamse online marketingbureau YouLynq.me is een initiatief gestart waarbij het bedrijf een Braziliaans dorp van boodschappen voorziet. Het bureau werkt voor het project samen met de lokale supermarkt Maia.
Validators benoemt Ingrid Klaassens als CFO
Validators kondigt de benoeming aan van Ingrid Klaassens als Chief Financial Officer (CFO). Vanwege de snelle groei van het innovatieve onderzoeksbureau en de internationale expansie van research software technologie ontstond deze behoefte, meldt het management.
Total Design doet brand refresh voor Kooyman DHZ-winkels
Kooyman DHZ-winkels in het Caribisch gebied heeft een brand refresh gekregen met hulp van Total Design. De winkelketen had behoefte aan een verbreding van haar identity, inclusief heldere guidelines.
AH en Voedselbanken prolongeren 'Op lege maag kun je niet leren'-actie
Omdat dagelijks naar schatting 40.000 kinderen met een lege maag op school komen, organiseren Albert Heijn en Voedselbanken Nederland deze week voor het derde jaar op rij de landelijke actie ‘Op een lege maag kun je niet leren’.
Merkactivatiebureau Barracuda werkt samen met Duvel
Strategisch merkactivatiebureau Barracuda gaat samenwerken met biermerk Duvel Moortgat, dat sinds 1871 bestaat.
Bristol doneert ruim 20.000 euro aan Nationaal Fonds Kinderhulp
De 'In my shoes'-campagne die schoenen- en kledingmerk Bristol in 2023 hield om aandacht te vragen en geld in te zamelen tegen kinderarmoede heeft een cheque van ruim 20.000 euro opgeleverd voor het Nationaal Fonds Kinderhulp.
Peroni Nastro Azzurro 0.0% lanceert samenwerking met Ferrari
Peroni Nastro Azzurro 0.0%, het Italiaanse biermerk van Asahi Europe & International, heeft een wereldwijde, meerjarige samenwerking met Ferrari aangekondigd.
Tilda Nederland kiest Ad your service voor online marketing
Tilda Nederland, leverancier van diverse rijstsoorten, heeft Ad your service uitgekozen als hun nieuwe partner in online marketing. Tilda legt de hele SEA-strategie bij het jonge Amsterdamse bedrijf neer.
Vervolg merkcampagne ASN Bank: ‘groene bedoelingen’
In het najaar van 2023 introduceerde ASN Bank de nieuwe merkstrategie om duurzaamheid bereikbaar te maken voor iedereen. In de vervolgcampagne ‘groene bedoelingen’ laat de bank zien dat dat ook eenvoudig is.
Upfield benoemt The Romans als PR bureau voor Blue Band
The Romans Amsterdam is na een pitchproces door Upfield aangesteld als het vaste PR bureau voor Blue Band. Upfield, gevestigd in Amsterdam, produceert plantaardige voeding en is actief in diverse categorieën, zoals margarine, plantaardige romen en plantaardige kazen.
Kabinet start langlopende informatiecampagne Over Europa
Het kabinet wil Nederlanders informeren over de Europese Unie en de rol die Nederland hierin heeft. Daarom is op 29 januari 2024 de informatiecampagne Over Europa gestart, die loopt tot halverwege 2025.
Undo the Firewall gaat Russische internetcensuur tegen
Designstudio Hello Monday/Dept en nieuwsaggregator The True Story zijn onder de naam Undo the Firewall een initiatief gestart om ongefilterd nieuws beschikbaar te maken voor Russische internetgebruikers.
BCE24: 'Trial & error essentieel onderdeel van groei en innovatie'
Carlijn Prins is Marketing Communicatie Specialist bij Samsung Mobile Nederland en een van de sprekers tijdens het Branded Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht.
Nieuwe Managing Director en Head of Productions bij NL Film
Dennis Cornelisse is met ingang van 2024 Managing Director bij NL Film. Daarnaast verwelkomt het productiebedrijf Wynand Chocolaad, die per 1 januari 2024 is aangetrokken als Head of Productions.
Hak-in-Pak nu ook verkrijgbaar in Nederlandse supermarkten
Vanaf nu ligt ‘Hak-in-Pak’ in de Nederlandse supermarkt: een serie peulvruchten en mais in een handzame verpakking van karton. 'De betaalbare verpakkingslijn is bedoeld om het eten van peulvruchten nog toegankelijker te maken.'
SteamTalmark wint RAD Award voor campagnevideo DJI
De campagnevideo ‘Er zit meer achter het werken bij DJI’ is in Londen bekroond met een RAD Award in de categorie ‘Single use of Video’.
Mediaplus Netherlands nieuw branding-mediabureau VanHaren
Mediaplus Netherlands gaat aan de slag voor schoenenretailer VanHaren. De Deichmann groep, waar VanHaren onderdeel van is, koos voor Mediaplus Netherlands na een pitchtraject in verschillende landen.
Audify Audiojaarrapport 2023: Audioreclamebestedingen stijgen 7,2 procent
De audioreclamebestedingen over 2023 bedragen netto 242 miljoen euro. Dit is wederom een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2022, een stijging van 7,2%. Dat blijkt uit het Audify Audiojaarrapport 2023.
Happy Horizon Non-profit maakt campagne over gebrek aan aandacht in de jeugdzorg
Ter gelegenheid van de Week van het Vergeten Kind ontwikkelde Happy Horizon Non-profit voor Stichting Het Vergeten Kind een agenderingscampagne. Centrale boodschap: kinderen in de jeugdzorg voelen zich niet gezien, gehoord en gesteund en belanden daardoor in een neerwaartse spiraal.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [interview] Marktonderzoek door en over tieners: 'Tof moet je...
- Samsung lanceert TikTok-activatiecampagne buiten TikTok
- Mobiel dataverkeer stijgt, bellen daalt
- LOI bekendste online opleider
- [branded content] Merken in loyaliteitscrisis? Dit is de...
- [onderzoek] Het voorkomen van sociaal wenselijke antwoorden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing