[Interview] Guido den Aantrekker (Story) over Catherine Keyl

29sep 201710:38
  • Media
  • 17371 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • InterviewTijdschriften

nieuws Catherine Keyl werkt sinds kort voor Story. Onder de noemer Catherine & Co maakt ze op freelancebasis een interviewserie met BN’ers. We spreken met de hoofdredacteur van Story, Guido den Aantrekker.

Cultureel reveil voor sponsors

29sep 201710:20
  • Sponsoring
  • 25487 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PolitiekZakelijkSponsorcongresKunst & CultuurSponsoring

weblog Als sponsorjournalist krijg ik wel eens het verwijt dat ik te veel over sportsponsoring schrijf. In sport mag dan het meeste geld omgaan, maar daarnaast zijn er andere sectoren waar sponsoring vaak een hoger doel dient. Niet voor niets ging het Sponsorcongres deze week over 'purpose', hét toverwoord in marketingland. Vaak gaat het dan om sociaal-maatschappelijke of ecologische projecten, maar - zo wordt me geregeld ingepeperd - is cultuur uiteindelijk niet het allerhoogste doel?

Sabine Bijleveld operations director Yourzine en Searchresult

29sep 201710:11
  • Bureaus
  • 17952 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Marketing

nieuws Dialoogmarketingbureau Yourzine en online performance marketingbureau Searchresult hebben Sabine Bijleveld aangesteld als Directeur Operations. Beide bedrijven zijn het afgelopen jaar gegroeid en met de lancering van het nieuwe overkoepelende merk eind dit jaar, ontstond er behoefte aan een vierde directielid om meer focus te creëren en te faciliteren op die groei.

Mattijs Manders (ADO Den Haag) over strijd met Chinezen

29sep 201710:07
  • Sponsoring
  • 26211 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SponsoringSportmarketingSponsorcongresVoetbal

nieuws Sponsoring kan soms leiden tot hoogoplopende conflicten, zo blijkt uit het openhartige verhaal van Mattijs Manders, algemeen directeur ADO Den Haag. De strijd met de nieuwe Chinese eigenaar United Vansen reikte tot aan de rechtbank. Hoe los je zo'n conflict op? Manders speelde open kaart op het Sponsorcongres. 'Het was oorlog.'

[onderzoek] 'Nederlandse retail niet klaar voor mobiele revolutie'

29sep 201709:14
  • Food-en-retail
  • 14127 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekMarketing

nieuws Websites van Nederlandse retailers zijn in veel gevallen niet goed ingericht voor mobiel shoppen, blijkt uit onderzoek van adviesbureau OneRetail onder 37 retailers. Het afronden van een aankoop bij deze bedrijven werd aan een grondige inspectie onderworpen. Slechts een handvol bedrijven heeft deze belangrijke stap goed onder de knie. Een forse misser voor de winkeliers, stelt OneRetail: ruim 30% van de kopers haakt alsnog af als de mobiele website niet goed werkt. De grootste online winkels van Nederland, Wehkamp, Bol.com en Coolblue, presteren op dit gebied het beste. Download hier gratis het rapport.

[Ingezonden artikel] Succes dankzij kennis van producten én online marketing

29sep 201708:03
  • Algemeen
  • 2647 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag

nieuws Vakinhoudelijke kennis is niet langer de enige voorwaarde om als bedrijf succes te boeken. Zeker op het web is kennis van (online) marketing onmisbaar. Vooral webshops merken dit. De concurrentie neemt toe, dus werken aan vindbaarheid en betrouwbaarheid wordt steeds belangrijker.

Hugh Hefner (1926-2017), merkbouwer in tijdschriftland

28sep 201716:31
  • Media
  • 23824 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentMerkenMakersTijdschriften

nieuws Hugh Hefner, de oprichter van het naaktblad Playboy, is op 91-jarige leeftijd overleden, zo maakte zijn bedrijf Playboy Enterprises afgelopen nacht bekend. Hefner bouwde in de tweede helft van de vorige eeuw een crossmediaal media-imperium op rond zijn blootblad. Ook streed bij tegen content-dieven en voor de vrijheid van meningsuiting, al speelde bij dat laatste natuurlijk vooral een commercieel belang.

Doppio en Babbels voeren Publieksprijs Koffie Top 100 2017 aan

28sep 201715:20
  • Food-en-retail
  • 9275 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AwardsFoodMarketing

nieuws Misset Horeca maakt deze week de 2017 Koffie Top 100 Publieksprijs bekend, waarmee het favoriete koffiehuis / de lunchroom van Nederland in beeld komt dat de meeste fans mobiliseert. De uiteindelijke winnaar is Doppio Joure geworden, dat met ruim 10 procent van de 11.500 uitgebrachte stemmen de eerste plek bezet. Babbels Lunch & Koffie in Gennep heeft de tweede plek weten te bemachtigen.

Ajax bindt PayPal als eSports-partner

28sep 201712:49
  • Sponsoring
  • 12251 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Online betalenSponsorshipVoetbal

nieuws Ajax en PayPal gaan nauw samenwerken op het gebied van eSports. Daarmee is PayPal de eerste partner die er bewust voor kiest om alleen Ajax eSports te omarmen binnen de club. PayPal sluit het partnership voor één jaar af, met een optie voor nog een jaar.

SIRE viert 50 jaar maatschappelijke campagnes

28sep 201711:35
  • Bureaus
  • 13236 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • EvenementMarketingMaatschappijReclame

nieuws Stichting Ideële Reclame (SIRE) vier op 30 oktober 2017 haar 50-jarig jubileum in het Tropenmuseum en het KIT, Koninklijk Instituut voor de Tropen. Koning Willem-Alexander is aanwezig, evenals loco-burgemeester van Amsterdam Pieter Litjens en Commissaris van de Koning Johan Remkes. Eva Jinek presenteert de avond.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners