BVA benoemt marketeers Van Schaick (Nestlé) en Smith (AS Watson) in bestuur - Cees Polman a.i. BVA-directeur

16okt 201711:18
  • Food-en-retail
  • 5365 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • PersonenMarketing

nieuws BVA bond van adverteerders heeft twee nieuwe bestuursleden benoemd: Valerie van Schaick, Head of Marketing and Communication Nestlë Nederland en Brenda Smith, Adjunct Directeur Marketing AS Watson. De dames treden dit najaar toe tot het BVA Bestuur onder voorbehoud van goedkeuring door de ALV in april 2018. Cees Polman neemt op tijdelijke basis de rol van Olaf Croon als BVA-directeur waar.

Forse interne kritiek op nieuwe programmering NPO

16okt 201711:01
  • Media
  • 3936 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaTelevisieRadio

nieuws De aangekondigde nieuwe programmering van de NPO heeft tot veel kritiek geleverd vanuit de aangesloten omroepen. Zo fulmineert AvroTros-directeur Eric van Stade dat er gesold wordt met de recent aangetrokken radio-dj Annemieke Schollaardt. NPO weerlegt de kritiek en zegt open te staan voor tegenvoorstellen.

Oud-directeuren Uniekaas richten Best Cheese Holland op

13okt 201716:32
  • Food-en-retail
  • 19328 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws Na de recente verkoop van Uniekaas aan DOC, hebben oud-directeuren van Uniekaas Willem Jan Rote en Paul Wilde een nieuw bedrijf binnen de kaasmarkt opgericht: 'Best Cheese Holland'. Best Cheese zal zich volgens de heren richten op kwalitatieve en innovatieve kaasspecialiteiten en -concepten. De reeds bekende merken Parrano en Tjiezi vormen de basis van het nieuwe bedrijf. Daarnaast vallen ‘De Goudse Waag’ (Gouda) en Coach Farm USA (Hudson Valley, NY USA) ook onder hun vlag.

[Column] Arthur Terpstra: Oorlog in de ochtend

13okt 201712:51
  • Media
  • 15430 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • RadioBereik

weblog De ochtendshow van een radiozender wordt over het algemeen beschouwd als het belangrijkste tijdvak van de dag. Het is niet alleen het moment dat er luisteraars ingeladen worden voor de rest van de dag, maar ook het moment op de dag waar de band met de luisteraar en de dj het meest intens is.

Business Insider naar Vlaanderen

13okt 201711:36
  • Media
  • 18533 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineOnline advertising

nieuws Business Insider Nederland, een gratis site voor zakelijk nieuws, bedient nu ook Vlaanderen. Vlaamse lezers komen voortaan op de Nederlandse editie van Business Insider terecht. Adverteerders hebben de mogelijkheid om specifiek te targeten op de Belgische lezers.

Jumbo Veggie Chef brengt grootste huismerkassortiment vegetarische producten

13okt 201711:34
  • Food-en-retail
  • 18508 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVOInnovatie

nieuws Jumbo Veggie Chef - het grootste huismerkassortiment vegetarische en veganistische producten van Nederland - ligt vanaf nu in de schappen. Jumbo Veggie Chef is een nieuwe productlijn van het Jumbo Huismerk met 40 verschillende producten. Jumbo speelt met Veggie Chef in op de steeds grotere groep ‘flexitariërs’ die behoefte heeft aan een uitgebreider aanbod alternatieven voor vlees of vis.

[Interview] Anton van Lieshout over YouTube-succes SLAM!

13okt 201710:04
  • Media
  • 20910 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • RadioVideoMuziek

nieuws Met 300.000 volgers is SLAM! op YouTube groter dan alle kanalen van andere landelijke radiostations bij elkaar. We spreken met zendermanager Anton van Lieshout over het belang van unieke content, crossmedia en de toekomst van radio.

Zondag met Lubach wint Gouden Televizier-Ring 2017

13okt 201710:01
  • Media
  • 18588 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • AwardsTelevisie

nieuws Ruim 2 miljoen mensen keken naar de tv-prijzen die vergeven werden en zagen dat het programma Zondag met Lubach van de VPRO de Gouden Televizier-Ring 2017 won. Andere genomineerden voor de Gouden Televisier-Ring waren Expeditie Robinson (RTL 5) en Beste Zangers (AVROTROS).

Vrijdag de dertiende gevreesd door één op vijf Nederlanders

13okt 201709:16
  • Food-en-retail
  • 18934 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Vandaag is het vrijdag de dertiende, de dag die van oudsher bekend staat als ongeluksdag. Pech ligt op de loer en daarom zijn mensen over de hele wereld extra op hun hoede. Maar in hoeverre staat de nuchtere Nederlander eigenlijk stil bij deze ongeluksdag? Vermijden zij zwarte katten of gaat deze dag ongemerkt aan hen voorbij? Onderzoek van International Card Services (ICS) wijst uit: maar liefst één op de vijf Nederlanders is vandaag extra voorzichtig. Zij gaan liever niet op reis, plannen geen belangrijke afspraken en lopen al helemaal niet onder een ladder door.

Van Mulovak naar Rocketscience

13okt 201708:46
  • Bureaus
  • 15062 x gelezen
  • Link
  • Dick van der Lecq
  • Reclame

weblog Vroeger, toen de dieren nog praten konden, rolde je zo de reclame in. Je las de gratis Adfo, deed wat SRM en een Nimaatje. Je liep dag in dag uit met je bazen mee. Briefinkje voor de introductie van een nieuwe knakworst ophalen, conceptje maken en gas erop met een massamedium. Na 25 jaar kon je dan met je bolle buikje pensioneren in Toscane.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners