[interview] Bolton Alimentari en WWF verbeteren duurzaamheid en traceerbaarheid van visconserven

11okt 201708:54
  • Food-en-retail
  • 9515 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MVOMarketingFood

nieuws WWF Internationaal, WWF Italië en Bolton Alimentari, in Nederland bekend van het blikmerk Rio Mare met tonijn, hebben een nieuwe, internationale samenwerking aangekondigd om de duurzaamheid en traceerbaarheid van visconserven te vergroten. Het doel van deze vierjarige samenwerking is de implementatie van een nieuwe, betrouwbare inkoopstrategie. Daarbij helpt deze samenwerking Bolton Alimentari om haar ambitie te realiseren om over acht jaar 100% van haar vis uit duurzame bronnen te betrekken. We spreken de hoofdrolspelers.

Foodmaster lanceert nieuwe huisstijl met pop-up frituurcultuurmuseum

10okt 201715:40
  • Food-en-retail
  • 16265 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws Foodmaster, de franchise cafetaria formule van FHC Formulebeheer, heeft maandag 9 oktober in aanwezigheid van ondernemers en partners een nieuwe huisstijl gelanceerd. Onder de noemer ‘De lekkerste sinds vroeger’ omarmt Foodmaster de traditionele cafetaria. Echter wel in een modern jasje. Met een muzikaal ‘frituurcultuur nummer’ van de Meisjes met de Wijsjes en de opening van een pop-up frituurcultuur museum werd de vernieuwde formule gelanceerd.

Foodverpakkingen optimaliseren voor online

10okt 201711:34
  • Food-en-retail
  • 8133 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • PackagingMarketingFood

weblog In vergelijking met andere branches blijft de online verkoop van food nog achter. Maar volgens kenners is het slechts een kwestie van tijd, want de digitale revolutie in food zet in hoog tempo door. De digitalisering zorgt voor nieuwe uitdagingen (en kansen) op het gebied van verpakkingen. Ben jij al voorbereid?

Zeperd voor Dove door 'witwas-commercial'

10okt 201711:31
  • Bureaus
  • 12355 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Social mediaCampagnesReclameMerken

nieuws Unilever-merk Dove heeft opnieuw publieke verontwaardiging geoogst met een reclame-campagne. Het cosmeticamerk moest excuses maken voor een inmiddels verwijderd minifilmpje waarin te zien is hoe een donkere vrouw haar shirt uittrekt en verandert in een blanke vrouw.

Redmint overgenomen door Goud Uberconnected

10okt 201710:44
  • Bureaus
  • 11902 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StrategieZakelijkMarketingActivatie

nieuws Goud Uberconnected heeft brand-shoppermarketingspecialist Redmint overgenomen. Oprichter Léon Bosch blijft als managing director verbonden aan het in 2008 opgerichte bureau uit Amsterdam. De bestaande activiteiten van de bedrijfstak Goud Ubercommerce worden volledig geïntegreerd in Redmint. Partner Charles Borremans maakt bovendien de overstap naar Redmint om samen met Bosch het bureau te leiden.

YoungCapital herschrijft 'bullshit' uit vacature-teksten

10okt 201710:15
  • Bureaus
  • 11893 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentCopywritingHRDoelgroep

nieuws YoungCapital bindt de strijd aan met corporate bullshit in vacatureteksten. De recruitmentspecialist voor jong talent lanceert een nieuwe service: de Vacaturefix. Bedrijven kunnen hun vacature gratis laten herschrijven door een gespecialiseerd team copywriters. Met deze service wil YoungCapital bijdragen aan een 'jeukwoordvrije arbeidsmarkt'.

TomTom benoemt Robert Bohemen als CMO

10okt 201709:18
  • Food-en-retail
  • 9921 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws TomTom, a-merk als het gaat om aanbod van navigatietechnologie, heeft Robert Bohemen (foto) aangesteld als Chief Marketing Officer. Robert heeft veel ervaring in het leiden van digitale- en veranderprojecten. Zijn belangrijkste taak wordt het verstevigen van TomTom’s positie op het gebied van navigatietechnologie. 'Nu is het tijd om onze marketingcapaciteiten te vergroten.'

Mr. Brand laat stellen stoeien met Leen Bakker

10okt 201700:42
  • Bureaus
  • 11757 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsInspiratieWebwinkelCampagnes

nieuws Reclamebureau Mr. Brand introduceert een brede, massamediale campagne voor Leen Bakker, waarin stellen samen moeten slagen in een loods van het woonwarenhuis. De campagne is sinds afgelopen weekend online en wordt ondersteund met uitingen op tv, in de bioscoop, via social media, de folder en winkelmaterialen.

InsingerGilissen lanceert eerste campagne met We Are Pi

9okt 201718:18
  • Bureaus
  • 13439 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenMarketingBrandingCampagnes

nieuws Private bank InsingerGilissen is voor zijn nieuwe positionering gestart met de geïntegreerde campagne 'Every Step of the Way'. Het werk, dat voortkomt uit de creatieve samenwerking met het Amsterdamse reclamebureau We Are Pi, laat de vernieuwde positie van de bank in de Nederlandse markt zien.

'Verandermanager' van Buma Stemra ligt nu zelf onder vuur

9okt 201717:50
  • Media
  • 16772 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaMuziekZakelijkContent

nieuws Buma Stemra is altijd een dankbaar onderwerp voor kritiek, maar toch blijkt er ook nu weer ruimte voor een nog feller relletje. Lijdend voorwerp is ditmaal directeur Wim van Limpt, die door de Volkskrant keihard wordt aangepakt vanwege zijn exorbitante onkosten. En dat terwijl hij juist schoon schip wilde maken binnen Buma. Er klinkt ook kritiek op deze karaktermoord, maar dat lijkt een achterhoedegevecht: het merk Buma Stemra is wederom besmeurd.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners