Internet of Things

6 Arena
20 De Praktijk Peerby
23 Column Roel Welsing
24 De Praktijk Mobgen
28 Facts & Figures
30 De Campagnes Portfolio Vlam
32 Social Embassy Maak het verschil
34 RSVP SAN Jaarboek
39 Marketing Science
40 Jong in Marketing #2 Fadime Yildiz-Elvan, trade marketingmanager color & skin care Benelux bij Coty
43 Designpanel Packaging Aviko
51 Sponsoring PSV
56 Designcoach Claire Parker
60 MarketingTrends Gewoon omdat het kan
62 Intussen online

14 Interview: Het Internet of Things raakt mij als marketeer
Bijna iedereen zit elke dag op internet en mobiel internetten wordt gemeengoed. Logisch dat internet zich met ons en andere apparaten probeert te verbinden. Eva Ruiz, head of brand & marcom Vodafone Nederland vertelt over haar merk en hoe het IoT Vodafone beïnvloedt.

‘De kracht te willen zwoegen voor je droom sluit perfect aan op onze merkwaarden’

18 Verdieping: Consument is product, niet de spullen die hij koopt
We staan aan de vooravond van een nieuwe digitale revolutie. Dankzij het Internet of Things zal de manier waarop marketing werkt compleet veranderen. Zes experts geven hun visie.

‘IoT is de optelsom van wat de digitale wereld ons sinds 1995 te bieden heeft’

22 [nieuw] Nu even niet in de Randstad: Mooie content is geen doel op zich

‘Om viral te gaan is budget nodig’

38 PIM Trendrapport: Het tijdperk van de homo digitalis
Na de IT-golf uit jaren ’60 en ’70, het effect en de invloed van het internet in de jaren ’90 en de komst van social media en mobiel in de afgelopen jaren is een derde golf van digitalisering nakende.

‘Hoe slim robots ook lijken, mensen blijven - voorlopig - nog superieur’

OVER TWEE WEKEN*

7 april - Videomarketing
Eén beeld zegt meer dan duizend woorden. Hoe is dat met video? We hebben geen tijd om lange pagina’s te lezen, liever laten we ons entertainen met filmpjes. AH heeft inmiddels 700 kookvideo’s online staan. Ook marketeers van Red Bull, Defensie, ING en energieleveranciers zien hier brood in en geven de voorkeur aan een filmische boodschap. Videoproducent Wenneker verklaart het succes van dit fenomeen en cmo’s van MEC geven hun reactie op ‘Een video heeft meer effect dan veel woorden’.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken