Oud is het nieuwe marketinggoud

14 INTERVIEW Senioren vormen onontdekte groeibriljant
De bevolking vergrijst, maar de senior is geen homogene groep. Volgens Arjan in ’t Veld van Bureauvijftig is het daarom noodzakelijk om persona’s aan te wijzen. MarketingTribune sprak met hem over zijn leermeesters, opa en oma-marketing en daarbij horende typologieën.

‘83% van de 50-plussers is dagelijks online’

18 VERDIEPING Het onverwachte succes van een seniorenomroep
Omroep Max bloeit, met de onvermoeibare Jan Slagter als boegbeeld en een programma-aanbod dat niet alleen de doelgroep aanspreekt. Met de toenemende vergrijzing ziet de toekomst er zonnig uit. Of toch niet?

‘Ouderen zien merken niet vooral als expressiemiddel, zoals jongeren’

24 DE PRAKTIJK Oud is het nieuwe goud

‘De “senior” bestaat niet, vandaar dat Bindinc. differentieert’

28 FACTS & FIGURES 50+
Met regelmaat van de klok is kritiek te horen op deze puur sociodemografische doelgroepindeling. Leeftijd zegt immers niet alles. Toch?

‘Voor veel merken is er nog een groot potentieel onder 50-plussers’

EN VERDER

6 Arena
22 RSVP Nieuwjaarsborrel ProudDesign
23 B2B Marketing Forum
24 De Praktijk Bindinc.
31 Column Dennis Hoogervorst
32 Sponsoring Boskalis
35 Designpanel Corporate Nationaal Militair Museum
36 Familiebedrijf Burger’s Zoo
38 Total Identity Fit for the future
40 Marketeers op Stelling ‘Marketeers zien senioren helemaal niet zitten’
42 Marketing Science
43 Schakelen met MarketingTribune Citroën
44 MarketingTrends
46 Ohra Van paarse krokodil tot André van Duin
48 De Campagnes Portfolio Spraycan
50 Intussen online

OVER 2 WEKEN

24 februari - Big data

In deze uitgave proberen we de toepassing van big data concreter te maken. Aan de hand van interviews met Ziggo, Van der Valk, ING, Vodafone en Travelbird krijgen we een beeld van marketingkansen die persoonlijke informatieopslag biedt. In dit nummer ook de Top-100 Adverteerders en een sponsoringkatern. SponsorTribune maakt voortaan deel uit van MarketingTribune. En de start van een bijzondere reeks marketingverhalen uit Myanmar!
 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken