Succesvolle branded content: waar begin je? 4 experts aan het woord.

13nov 201716:20
  • Algemeen
  • 696 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Branded content

magazine Stel, je wil als merk de eerste stappen zetten richting succesvolle branded content. Hoe pak je dat aan? Marcom en media experts Marcella van Velzen (Social en Content Director), Michel Tiggelman (Business Director), Christiaan van Betuw (Strategy en Activation Director) en Elias Reinheimer (Strategy en Business Director) zijn te gast bij Value Zipper en geven advies.

Aan tafel met… Value Zipper
Overweeg je om te starten met branded content, maar weet je niet hoe je moet beginnen? Christiaan lachend: “Mijn advies? Doe het niet. Ga in eerste instantie terug naar de basis en kijk goed naar de verhalen die je al in huis hebt. Stel jezelf dan heel kritisch de vraag: is dit spectaculair en/of authentiek? Dat is key voor succes- volle content.” Michel: “Branded content moet niet op zichzelf staan. In mijn ogen, hoort het altijd onderdeel van een grotere campagne te zijn. Kies hiervoor de juiste partners om mee samen te werken. Het is geen stelregel dat je voor één partij kiest. Het is juist interessant om samen te werken met verschillende bureaus en mediapartners.”

Denk na over het doel
Stap voor stap richting succesvolle branded content. Marcella: “Voor veel adverteerders is het een sprong in het diepe. Zelf stel ik de volgende twee vragen bij de start van een branded content samenwerking: waarom? en voor wie?” Elias: “Als je dat weet, ga je kijken naar een geschikte content-vorm en de mate van lef binnen de organisatie om een keer écht iets anders te doen. Laat daarbij jouw KPI’s en ambitieniveau bepalen welke richting je opgaat.”

In 5 stappen naar branded content

• De eerste vraag die je je stelt is: waarom wil je branded content?
• Inventariseer of je eigen content hebt of kunt maken
• Beoordeel jouw eigen content op kwaliteit, relevantie en authenticiteit
• Als je aan de slag gaat, kies dan voor de juiste partners
• Formuleer heldere KPI’s en maak de campagne meetbaar Marcella van Velzen (Zigt) Michel Tiggelman (Publicis One) Christiaan van Betuw (Mediaxplain*) Elias Reinheimer (UM Studios)

Meer over branded content? Dit artikel is ingekort voor Marketing Tribune. Wil je het volledige artikel lezen? Ga dan naar www.valuezipper.nl/ brandedcontent

 

 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners