TOP X case: Geef mensen met epilepsie ZICHT OP GENEZING

TOP X case: Geef mensen met epilepsie ZICHT OP GENEZING
  • Algemeen
  • 11 jul 2017 @ 13:29
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • SalesBranded content

Iedereen heeft wel een idee bij epilepsie. Maar het idee blijkt toch sterk af te wijken van de realiteit. Sterker nog, bij onderzoek bleek epilepsie vaak niet als zeer ernstig te worden ervaren. Er waren zelfs mensen die dachten dat er wel een pilletje tegen was. Blijkbaar ontbrak de urgentie. Alleen direct betrokkenen waren op de hoogte van de impact. Reden voor Living the brand om die urgentie te laden in de nieuwe campagne Zicht op genezing voor het Epilepsiefonds.

Bij een epilepsie aanval ontstaat in de hersenen kortsluiting en gaat “het licht uit”. En dat kan overal en op elk moment gebeuren. Dat is doodeng en levensbedreigend. In de campagne staan mensen met epilepsie centraal, maar het verhaal wordt verteld door hun naasten. Want dat is vaak wat verborgen blijft, de enorme impact die epilepsie heeft op de omgeving. We zien Esmee, die heel erg goed kan zwemmen, maar tijdens het zwemmen een aanval kreeg en nog maar net gered kon worden. Haar moeder vertelt. Een tweede commercial toont Casper, die op het station een aanval kreeg en tussen perron en trein viel. Zijn vrouw geeft aan wat dat betekende. Tenslotte Ineke, die na een hersenbloeding epilepsie kreeg. Zij mag niet meer zelfstandig koken, de gevaren zijn te groot, zo vertelt haar dochter.

De campagne Zicht op genezing laat niet alleen de problemen zien, maar is inmiddels in een fase waarin ook prachtige medische resultaten voorbij komen. Hersenchirurgie gaf een jongetje echt zicht op genezing en hij heeft nu ook geen aanvallen meer. Behalve TV en buitenreclame voor zichtbaarheid en bewustwording, wordt de campagne grotendeels online gevoerd. Uit onderzoek blijkt de hoge waardering voor de campagne en de sterk toegenomen geefbereidheid. En zo bouwen we op naar het jubileumjaar van het Epilepsiefonds waarin grootse resultaten van wetenschappelijk onderzoek en voorkeur vanuit de donateur, zicht op genezing nog dichterbij moeten brengen.

Opdrachtgever: Epilepsiefonds

Bureau: Living the brand






Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken