TOP X case: Land Rover Experience Tour Peru
- Algemeen
- 10 jul 2017 @ 11:32
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Branded content
- 10 jul 2017 @ 11:32
- Redactie MarketingTribune
"Binnen een week bereikten we via branded content ruim 3,7 miljoen potentiële deelnemers. Ondersteund door een homepage takeover, IAB deluxe pakket en interscroller liep dit bereik verder op naar ruim 5 miljoen. Hiervan bezochten bijna 20.000 de aanmeldingspagina. De doelstelling van het aantal inschrijvingen werd vervolgens ruimschoots behaald, waardoor Land Rover een selectie kon maken van de meest geschikte deelnemers."
Case: Land Rover Experience Tour Peru
Opdrachtgever: Land Rover
Doelstelling: Zoveel mogelijk aanmeldingen voor de kwalificatiedag van de Land Rover Experience Tour Peru
Bureau: Mindshare
Type: Activatie door middel van branded content & display advertising via het automotive-channel van Mannenmedia
Toelichting: ‘Experiences that customers love for life’ is de bedrijfsvisie van Land Rover. Wat voort is gekomen uit deze gedachte is de Land Rover Experience Tour; een tour door Peru in de Land Rover Discovery Sport. Voordat de deelnemers daadwerkelijk naar Peru kunnen, moeten ze wel eerst een kwalificatie doorstaan waarin hun off road-skills worden getest. De 60 beste kandidaten van de kwalificatie gaan door naar de ultieme test. Na deze driedaagse test is duidelijk welke 6 gelukkige winnaars een onvergetelijk avontuur in Peru tegemoet gaan!
Mannenmedia kreeg de mooie taak om auto-liefhebbend Nederland te activeren voor deze kwalificatie. We kozen ervoor om dit te doen door middel van een combinatie van branded content en display advertising.
Resultaten: Binnen een week bereikten we via branded content ruim 3,7 miljoen potentiële deelnemers. Ondersteund door een homepage takeover, IAB deluxe pakket en interscroller liep dit bereik verder op naar ruim 5 miljoen. Hiervan bezochten bijna 20.000 de aanmeldingspagina. De doelstelling van het aantal inschrijvingen werd vervolgens ruimschoots behaald, waardoor Land Rover een selectie kon maken van de meest geschikte deelnemers.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing