[branded content] Dutch Media Week: Een week lang inspireren en verrassen

[branded content] Dutch Media Week:  Een week lang inspireren en verrassen
  • Algemeen
  • 7 sep 2020 @ 11:11
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Branded content
  • 7 sep 2020 @ 11:11
  • Sales

Beeld en Geluid organiseert van 3 t/m 11 oktober 2020 met een groot aantal partners het mediafestival Dutch Media Week. Dutch Media Week toont de ontwikkeling van de media en de impact ervan op mens en maatschappij. In gesprek met programmamanager Herman Dummer over de nieuwe opzet van de week en waar de mediakansen voor bedrijven liggen.

Tekst BBP Media | Beeld Zuiver Beeld

“Het moet dit jaar door de coronacrisis anders.”, trapt Dummer af. “Waar we normaal gesproken een evenement met duizenden bezoekers organiseerden, gaat Dutch Media Week dit jaar helemaal digitaal. Dit is niet nieuw voor ons, maar waar we vroeger vooral de sessies online streamden, gaan we dit jaar echt online TV en radio maken.”

De opzet van Dutch Media Week blijft gelijk, in de week wil Dummer vooral de ontwikkelingen van de media en de impact ervan op mens en maatschappij laten zien. Dit doen ze in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing met ondersteuning van Stadsfonds Hilversum en de provincie Noord-Holland, plus een groot aantal partners uit de media-industrie. Dummer: “Voor dit jaar hebben wij gekozen voor het thema ‘Anytime Anyplace’. Want media zijn overal en op ieder moment te bekijken of te beluisteren: thuis, op je werk of onderweg op je mobiel. Iedereen kan kijken, maken, vragen, oordelen, genieten, meedenken en delen.”

‘Inspireren, verrassen en van elkaar leren’

“Door de coronacrisis maar ook door een snel veranderend medialandschap hebben een aantal sectoren het zwaar. Tijdens Dutch Media Week willen we laten zien wat de mogelijkheden zijn om toch operatief en zichtbaar te blijven. Ieder bedrijf maakt tegenwoordig enige vorm van media. Laten we dus vooral van elkaar leren.”

Elk bedrijf een mediabedrijf

“Ook wij zien Dutch Media Week meer en meer als mediabedrijf”, vervolgt Dummer. “We gaan straks 50 uur televisie en 60 uur radio maken, dat allemaal via een Virtual Venue kan worden bekeken en beluisterd. Via de dagelijkse live talkshow Business in Media bieden we mediabedrijven de ruimte om te vertellen wat de mediabranche voor de corporate markt doet en kan betekenen. Je merkt dat bedrijven steeds meer met media doen, maar ook worstelen met bepaalde thema’s, denk aan de AVG-wetgeving, het gebruik van social. Als ik vandaag een filmpje van jou maak, maar ik vergeet vast te leggen waarvoor ik dat mag gebruiken, mag ik het dan 2 jaar later nog een keer gebruiken? Dit zijn vraagstukken waar mediabedrijven en omroepen dagelijks mee te maken hebben, zij kunnen het bedrijfsleven helpen met hun kennis en kunde op dit gebied.”

“Daarnaast laten we de mediabranche via de talkshow graag kennismaken met slimme toepassingen uit het bedrijfsleven. Hiervoor hebben we veel ruimte om mooie cases te delen. Ik ben daarom op zoek naar bedrijven die sterke voorbeelden over mediagebruik in hun organisatie willen delen tijdens deze talkshows.”

De talkshow is dagelijks om 13:00 uur gratis online te volgen via de website van Dutch Media Week. Het doel? Inspireren, verrassen en van elkaar leren. Dummer: “We maken er echt een interactief geheel van, niet alleen maar kijken, maar tijdens de talkshow met elkaar praten, sparren en ervaringen uitwisselen.”

Breed programma

Er staat ontzettend veel te gebeuren. Zo vertonen we een week lang voorpremières en films in de Drive-in bioscoop op het parkeerdek van het Media Park en is er veel ruimte voor talent(ontwikkeling) en het vieren van de media. Denk dan bijvoorbeeld aan de Online Radio Awards, de Mediatalent van het Jaar Award en de BMY Creative Cup waarbij studenten hun format-idee pitchen aan een deskundige jury, bestaande uit Frans Klein, Peter van de Vorst en Paul Römer. We zijn er trots op dit programma samen met onze partners te kunnen realiseren!

Toekomst

Door de coronacrisis moest de opzet veranderen voor Dutch Media Week, Dummer ziet componenten die wat hem betreft zullen blijven. “In plaats van eenmalig streamen, nemen wij nu alles op. Dit biedt ons de kans om blijvende content te maken dat we voor meerdere jaren kunnen inzetten of terugkijken. Zeker de talkshows Business in Media blijven ook later interessant om nog eens terug te kijken. Waar er nu ruimte is voor maximaal 20 man, kan het hopelijk volgend jaar met meer publiek. Ik hoop voor dit jaar dat wij zoveel mogelijk mensen uit het bedrijfsleven en uit de mediawereld met elkaar in contact kunnen brengen, aan het programma zal het niet liggen!”

 

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Beeld en Geluid


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken