[branded content] Blauwe Monsters – SEO als geheime wapen

[branded content] Blauwe Monsters – SEO als geheime wapen
  • Algemeen
  • 15 feb 2021 @ 11:51
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Branded content
  • 15 feb 2021 @ 11:51
  • Sales

SEO is een lastig specialisme en een uitdaging voor veel bureaus en e-commerce spelers. Vooral op het gebied van linkbuilding lopen partijen tegen beperkingen aan, vooral door hoge investeringen en tijdrovende werkzaamheden. Specialist Blauwe Monsters heeft alle expertise inhouse en ondersteunt ook steeds meer bureaus via een Whitelabel-constructie.

Veranderende markt
Dennis Stokman (links op de foto) en Jules van Dongen, samen de commerciële kracht achter Blauwe Monsters, zien de markt de laatste tijd namelijk sterk veranderen.

“We zien steeds vaker dat bureaus een totaalstrategie aanbieden bij de klant, waarbij ze bepaalde expertise whitelabel inkopen” vertelt Stokman. “Dat is slim want het maakt dat ze klanten direct breder kunnen bedienen zonder een lange aanlooptijd of hoge investeringen. Een expertise als SEO moet je bovendien constant blijven vernieuwen en in investeren.”

Eigen klanten
Blauwe Monsters is een echte specialist en weet waar ze het over hebben. Het effectief inzetten van een SEO-strategie, waarbij content, techniek en linkbuilding de basis vormen, is een complex proces en vraagt om kennis en ervaring. “Zo hebben wij de afgelopen jaren een groot content team opgebouwd en beheren wij een enorm aantal websites waar we relevante content op kunnen publiceren,” legt Van Dongen uit. “Daarnaast hebben we een platform, Hulc, waar we bemiddelen in het realiseren en publiceren van branded content.” Alles bij elkaar zorgt dit ervoor dat Blauwe Monsters de eigen klanten, ruim 200, volledig kunnen ontzorgen op het gebied van SEO. Er is dan ook weinig verloop. “We investeren doorlopend in onze klanten en dat vertaalt zich naar loyaliteit,” concludeert Stokman.

Quote:

‘Wij zijn de enige die ook linkbuilding in whitelabel-constructie uitvoeren’

 

Whitelabel SEO diensten
Diezelfde investeringen gaan ook voor de whitelabel-oplossingen. Van Dongen: “Ook daarvoor verbreden we continu onze kennis en de bijbehorende websites. Daarom kunnen bureaus die de online strategie verzorgen voor hun opdrachtgevers met ons Whitelabel product ook de SEO optimaal invullen. De uitvoering voor dat deel van het werk ligt dan bij ons. Dat kan op afstand maar eventueel detacheren we onze medewerkers ook op locatie bij de klant of de eindklant. Het grote voordeel van deze manier van werken voor de bureaus is een enorme flexibiliteit en schaalbaarheid. Ze kunnen ze onze professionals op hele korte termijn inzetten, bijvoorbeeld omdat ze zelf de expertise niet in huis hebben of omdat ze gewoon even handjes tekort komen. Door het whitelabel-principe ziet of merkt de opdrachtgever niet dat Blauwe Monsters de uitvoering doet.”

Op dit moment maken zo’n 15 bureaus al gebruik van de whitelabel-constructie. “Vaak winnen ze een aanbesteding of pitch en schakelen ons dan in voor het SEO-gedeelte van de uitvoering. Steeds vaker worden we ook al betrokken bij de invulling van het voorstel of offerte en kunnen we op dat moment een inhoudelijke bijdrage leveren.“

Whitelabel Linkbuilding
“Wij zijn de enige die ook linkbuilding in whitelabel-constructie uitvoeren,” vertelt Stokman trots. “Dat doen we met kwalitatieve links op basis van relevante content. We kennen en beheren een groot aantal websites die we daarvoor in kunnen zetten en daarnaast hebben we ook Hulc, een platform waar branded content kan worden ingekocht, bijvoorbeeld bij influencers. Voor generieke producten zoals laminaat, verzekeringen en energie is dat ontzettend belangrijk voor de organische zoekresultaten. Onze eigen wortels liggen in fashion (www.hemdvoorhem.nl) waar dat ook heel belangrijk is. We weten dus goed waar het over hebben en hoe je dit op een goede en verantwoorde manier moet aanpakken.”

Kwaliteit
Als het gaat om de inkoop van SEO gaat het zowel om kwaliteit als kwantiteit. De meeste opdrachten beginnen bij ons met het schrijven van content, de zoekmachine moet echt tot in detail begrijpen waar de website over gaat en daarvoor hebben we een team van content specialisten. Daarna gaat het om het krijgen van autoriteit. “Deze stap,” zegt Van Dongen, “betreft puur en alleen kwaliteit en strategie. Wij kennen de kneepjes van Google en zorgen voor een winnende strategie. Iedereen die wel eens wil zien hoe dat werkt is virtueel of op gepaste afstand van harte welkom voor een mooie rondleiding en een goed gesprek.”

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Blauwe Monsters

Tekst: BBP Media | Beeld: Zuiver Beeld


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken