B2B

052014
  • 14503 x gelezen
  • Link

magazine B2B-marketeers focussen zich steeds meer op strategieën om leads te creëren, te onderhouden en te scoren. Nieuwe tools, technologieën en tactieken veranderen deze manier van zakendoen. CMO Mauricio Adade van DSM geeft een inkijkje in de B2B-aanpak van deze chemiereus. Ook spraken we met Laura Patterson, die bekend staat om haar no-nonsense benadering in het bewijzen en verbeteren van de waarde van B2B-marketing. Wie nog meer wil weten, kan verder interactief acteren op het B2B Marketing Forum (www.b2bmarketingforum.nl) op 13 maart in Utrecht.

Top 100 adverteerders

042014
  • 16219 x gelezen
  • Link

magazine Hoe lag het advertentielandschap in 2013 er bij? Heeft de crisis nog grotere gaten in de mediabudgetten geslagen? MarketingTribune en onderzoeksbureau Nielsen stelden weer de Top-100 adverteerders samen. We geven duiding aan de mediabestedingen en praten met markteers. Bovendien maakten we een analyse van de advertentiemarkt. Welke trends en ontwikkelingen zien we en hoe gaan merken daarmee om? En: we praten na met Dick van der Lecq (Etcetera) over de opzienbarende Ditzo-case.

Nieuwe media

032014
  • 20078 x gelezen
  • Link

magazine Relevantie schijnt het nieuwe buzzwoord te zijn voor de marketeer in 2014. Bovendien blijven (of worden?) dit jaar Twitter en Facebook de belangrijkste marketingplatforms. Hoe gaan merken met deze wijsheden om? Worden de pijlen inderdaad gericht op de nieuwe media? Gaat mobile nu eindelijk de langverwachte belofte inlossen? Of wordt het toch alle kaarten op LinkedIn? MarketingTribune sprak met marketeers, pioniers en mediaondernemers om het landschap van de nieuwe media in beeld te brengen.

Branded Content

022014
  • 23618 x gelezen
  • Link

magazine Hoe kun je als merk succesvol acteren in een redactionele omgeving door aantoonbaar meerwaarde te bieden aan de consument? Native advertsing, zoals branded content ook wel wordt genoemd, is niet meer weg te denken uit onze huidige communicatie met de klant. MarketingTribune duikt in de wereld van Eigen Huis & Tuin, al ruim twintig jaar een bewezen formule op dit gebied. Ook praten we met andere merkenbouwers die branded content strategisch inzetten. Welke successen worden behaald en wat is de toekomst van dit fenomeen? Wie er nog meer over wil weten komt op 30 januari naar DeFabrique in Utrecht voor het Branded Content Event (www.brandedcontentevent.nl).

Goede voornemens 2014

012014
  • 28163 x gelezen
  • Link

magazine 2014. Een nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuwe initiatieven. Een nieuwe campagne voor easyJet die niet langer als prijsvechter gezien wil worden. Wij spraken exclusief met marketingmanager Borja Lozano van de luchtvaartmaatschappij over de noodzaak tot merkvernieuwing. Havas ziet als reclamebureau meer kansen in een nieuwe aanpak: een gesprek over ‘eerlijk’ zakendoen. Plus innovaties in food, online betalen en apps. En ook nog een rondje langs ‘eigenwijs’ mediabureau Stroom, automated trading platformeigenaar Arthur Hoogendijk en marketeer Frank Wouters (‘Het einde van de traditionele marketing is gekomen’). Kortom, het jaar kan niet innovatiever en spannender beginnen!

Publieksbladen en Mercurs

222013
  • 53434 x gelezen
  • Link

magazine Het jaar sluiten we af met een interview met hoofdredacteur van Mercur 2013-winnaar Linda, Jildou van der Bijl. Linda is de enige loot aan de bladenboom van Sanoma die nog weet door te groeien. Het is de tijd voor de Mercurs, de jaarlijkse awards voor de publieksbladen, waarvan wij de uitslagen melden. In deze uitgave ook aandacht voor andere grote uitgevers. Hoe verzetten zij de bakens in deze barre mediatijden? En: wie en wat zijn de jongereniconen van 2013? Een jeugdig inzicht in trends en moderniteiten.

DeMedia100 en sportsponsoring

212013
  • 65626 x gelezen
  • Link

magazine Wie staat nummer 1 in DeMedia100 (initiatief van het Nederlands MediaNetwerk) van 2014? En wie zijn de snelste stijgers en dalers? Winnen de vrouwen terrein? In dit nummer staan we uitgebreid stil bij dit topperslijstje dat steeds meer aan prestige wint. Op woensdag 27 november is de lijst tijdens een feestelijke avond in het grand café van het NRC bekendgemaakt. In dit nummer ook veel aandacht voor sport en sponsoring. We praten onder meer met marketingdirecteur Edwin van der Sar over 'zijn' Ajax en de macht van de sponsor en we verkennen het huidige sponsorlandschap in Nederland. Hoeveel ruimte (lees: geld) is er nog?

Customer media en Grand Prix winnaars 2013

202013
  • 75261 x gelezen
  • Link

magazine Contentmarketing is tegenwoordig het toverwoord als het gaat om succesvolle marketingcommunicatie. Heel gericht relevante content brengen bij de juiste doelgroep in het juiste umfeld. Contentmarketing is een specialisme. Of toch niet? Wat is nu eigenlijk contentmarketing en wie zijn de specialisten? MarketingTribune zocht wederom de confrontatie en u mag beslissen wie de ‘winnaar’ is. We spraken Aart Lensink van LVB Networks en besteden uitgebreid aandacht aan het jaarlijkse Moa-onderzoek.

Effectiviteit en Effies

192013
  • 85955 x gelezen
  • Link

magazine Effect in reclame en marketing, daar doen we het allemaal voor. Vandaar dat de Effie zo’n gewilde award is. Toch? Het aantal inzendingen dit jaar (36) doet anders vermoeden. Is de lijst met inzenders wel voldoende maatgevend? Wie haalden de eindstreep niet? En hoe beoordelen marketeers eigenlijk de ingezonden campagnes? Hoe ziet de toekomst van de Effie eruit? Verder schoven we aan bij de lunch met ‘reclamemoeder’ Barbera Wolfensberger (FHV BBDO) over onder meer effectieve communicatie en we verdiepten ons wederom in nieuwe effectievere verdienmodellen.

Online marketing en social media

182013
  • 112165 x gelezen
  • Link

magazine Communiceren over en met elkaar, doen we steeds meer via social media, zo ook bedrijven. We gingen gewoon op de koffie voor een goed gesprek met de strategen van Social Embassy om eens te horen of deze nieuwe manier van communicatie toekomst heeft. Kun je jouw merk voldoende ‘branden’ online? En hoe ‘praat’ Dell met zijn klanten op social? Wat doe je wel, en wat zeker niet, online? Wat is de next step op social? Intussen: marketing bedrijven online, voor welke uitdagingen staan we daar?


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken