De 4 P's van marketing

052015
  • 1985 x gelezen
  • Link

magazine De 4 P's in Marketing. In de loop der jaren zijn vele P’s toegevoegd, maar voldoen ze nog? Zijn het tegenwoordig de P’s van people, planet, profit of de A’s van aandacht en ambassadeurs of de D’s van define, design en deliver? We legden ons oor te luister bij hoogleraar Marketing Peter Verhoef, het MEC en de marketeer van ‎Brunel‬. In deze uitgave het eerste ‪‎interview‬ voor de nieuwe rubriek Jong in Marketing met Paul Versluis van KLM en verder nog artikelen over familiebedrijf Go-Tan, AFAS Tennis Classics. Dat is nog eens de P van pakken wat je pakken kan!

Big Data

42015
  • 2886 x gelezen
  • Link

magazine In deze uitgave proberen we de toepassing van big data concreter te maken. Aan de hand van interviews met Ziggo, Van der Valk, ING, Vodafone en Travelbird krijgen we een beeld van marketingkansen die persoonlijke informatieopslag biedt. In dit nummer ook de Top-100 Adverteerders en een sponsoringkatern. SponsorTribune maakt voortaan deel uit van MarketingTribune. En de start van een bijzondere reeks marketingverhalen uit Myanmar!

Oud is het nieuwe marketinggoud

32015
  • 2998 x gelezen
  • Link

magazine In 2019 is meer dan de helft van de nederlandse bevolking 50+. Wordt het niet tijd voor marketeers om de focus op doelgroep 20-49 jaar te heroverwegen? We spraken met strategisch marketeer Arjan in 't Veld van BureauVijftig over hoe merken met dit fenomeen zouden moeten omgaan. Er zijn voorbeelden van merken die dit al heel slim doen, zoals Tommy Hilfiger. Ook Omroep Max slaagt er in om heel succesvol de senior van 2015 massaal te bereiken. Verder belichten we het speciale 50+-kenniscentrum van Bindinc dat beschikt over een interessante hoeveelheid data over 'silver surfers' en we legden aan vijf cmo's van het MEC de stelling voor: 'Marketeers zien senioren totaal niet zitten'. Je bent nooit te oud om te lezen...

Marketing gaat een gokje wagen

22015
  • 4171 x gelezen
  • Link

magazine Online gamen wordt als fenomeen groot, dat staat vast. Maar hoe en wanneer is nog duister. Toch wilden we een poging wagen om te kijken hoe straks de marketingeuro's worden besteed. Als sponsoring van het voetbal, Formule 1 of darts? En gaan de media zich mengen in deze miljoenendans? Welke formats gaan SBS, RTL of VI ontwikkelen? En welke rol meet Holland Casino zich aan in dit online gokgeweld? Daarnaast aandacht voor de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van branded content: brands die zich toeleggen op de productie van content. En ook status updates over sponsoring, B2B-strategieën, online betalen en design. Dat is geen gok, maar inhoudelijke content zoals u van ons gewend bent.

Televisie

012015
  • 5490 x gelezen
  • Link

magazine Televisie. Leeft het medium nog bij marketeers? Of richten zij hun pijlen liever op andere kanalen? MarketingTribune zapte in deze uitgave langs een aantal marketeers van MEC over hun visie op televisie als marketingtool. We stemden af op de RTL-baas Erland Galjaard om te vragen wat hij hen te bieden heeft. Ook spraken we met SBS Broadcasting die graag meer doet dan televisie alleen. Netfl ix vroegen we naar hun Marketingstrategie en hoe zij denken een vaste stek te veroveren in het Nederlandse medialandschap. Bovendien veel facts & figures over het televisiegedrag van de Nederlanders en ‘nieuwjaarswensen’ van alle marketing- en reclameclubs die er toe doen.

Publieksbladen

222014
  • 7575 x gelezen
  • Link

magazine We gaan eruit met een bang! De Mercurs vormen een mooi slotbetoog van weer een roerig jaartje in media en dan vooral in de printsector. Wie zijn er nog en wie gaan aan de haal met de prijzen? MarketingTribune heeft natuurlijk alle uitslagen. We hebben een exclusief interview met twee toonaangevende hoofdredacteuren, Cécile Narinx (Harper’s Bazaar) en Arno Kantelberg (Esquire). We praten met de oprichters van New Skool Media die uitgeputte tijdschriftentitels nieuw leven inblazen. Traditioneel kijken we met de redactie uitgebreid naar de nieuwe Jongereniconen: wat houdt de jeugd bezig op het gebied van media, seks, muziek, food en nog veel meer. En ook omdat we in de kerstsfeer geraken, maken we een rondgang langs de goede doelen en hun reclamebureaus.

DeMedia100

212014
  • 7382 x gelezen
  • Link

magazine Elk jaar weer spannend: welk opperhoofd in het medialandschap staat onbetwistbaar op de Olympus? De Media100 - lijst van 100 meest invloedrijke mensen in de media - van het Nederlands MediaNetwerk van Bas Vlugt komt tot stand dankzij een uitvoerige enquête van MediaTest onder communicatie- en marketingmensen en is een belangrijk onderwerp in de volgende uitgave. Invloedrijk in 2014 is ongetwijfeld de topman van Sanoma en SBS, Peter de Mönnink. Hij deelt exclusief met MarketingTribune zijn eigenzinnige visie op de media en de ontwikkeling ervan. Verder interviewen we ceo van BrandDeli, Allard Ruyl, en een andere visionair die nooit een blad voor zijn mond neemt, Diederik Breijer , ceo van IPG Mediabrands. Uiteraard vergeten we de marketeers niet: hoe denken zij over de toekomst van radio, tv, print en online.

Contentmarketing

202014
  • 12779 x gelezen
  • Link

magazine Content is hot. Iedereen wil het en iedereen doet het, maar doen we het consequent en vertelt iedereen hetzelfde verhaal? Deze uitgave staat in het teken van het Customer Media Congres op 20 november. We praten met het ‘enfant terrible’ van de contentmarketing, Thijs Boon van Vice (keynote op het congres), die op onorthodoxe wijze content maakt en verspreidt. In de rubriek Marketing Analyse spreken we met deskundigen over de noodzaak om de contentstroom vakkundig te managen. Ook hebben we ook het jaarlijkse MOA-onderzoek over de pikorde van onderzoeksbureaus en geven vijf marketeers antwoord op de stelling: ‘Brand journalism is een perfect hulpmiddel om beschadigde bedrijfsreputaties te herstellen’. Leuker kunnen we deze content niet maken…

Dance&Brands

192014
  • 12892 x gelezen
  • Link

magazine Deze uitgave swingt de pan uit. Een prachtige cover met de onbetwiste godenzonen van de Nederlandse dj-scene, merken die meer en meer de energie en de dynamiek ontdekken van de dance events, met Amsterdam Dance Event voorop. Wij vroegen Unilever, Samsung, Uber en Heineken waarom ze hun marketingstrategie juist afstemmen op dit segment en de bijbehorende doelgroepen. Bovendien in dit nummer twee spraakmakende onderzoeken: het Marketing Salaris Survey 2014 in samenwerking met Berenschot en NIMA en de tweede aflevering van het MarketingTribune-jubileumonderzoek in samenwerking met Ruigrok | NetPanel.

30 jaar MarketingTribune en 30 jaar Effie

172014
  • 13330 x gelezen
  • Link

magazine We zijn jarig! MarketingTribune bestaat in 2014 dertig jaar. Een mijlpaal waar we uitgebreid bij stilstaan in dit nummer van maar liefst 160 pagina's. Wat is er in de afgelopen 30 jaar gebeurd in marketing? Hoe kijken de vele hoofdredacteuren van het magazine op hun periode terug? We praten met marketeers die ook dertiger zijn en vragen naar hun visie en ambities. Ook staan we even stil bij marketing en hun verenigingen en geven marketingdeskundigen hoogleraar Willemijn van Dolen en Vincent Mispelblom Beyer hun visie op de ontwikkelingen in het vak. En ook nog: meer dan 30 verrassende marketingdefinities en een grootschalig consumentenonderzoek van MarketingTribune in samenwerking met Ruigrok | NetPanel! Lang zullen we leven!


Laatste reacties

Meest gelezen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners