Radio

082015
  • 751 x gelezen
  • Link

magazine We leven steeds meer in een visuele wereld met YouTube en Facebook. Is radio vanuit marketing nog een medium om rekening mee te houden of is het een beetje tanende? We spraken met marketeers van de top-5 in radiobestedingen (Nielsen 2015) waaronder Staatsloterij en Peugeot. Verder in deze uitgave het 3de deel van het PIM Trendrapport 2015, een uitgebreid sponsorkatern met ondermeer aandacht voor Sail 2015, Feyenoord, McDonald’s en nieuws over Multichannel Conference op 22 & 23 april in de Jaarbeurs te Utrecht. Het radiovolume op tien dus!

Videomarketing

072015
  • 430 x gelezen
  • Link

magazine Eén beeld zegt meer dan duizend woorden. Hoe is dat met video? We hebben geen tijd om lange pagina’s te lezen, liever laten we ons entertainen met filmpjes. AH heeft inmiddels 700 kookvideo’s online staan. Ook marketeers van Red Bull, Defensie, ING en energieleveranciers zien hier brood in en geven de voorkeur aan een filmische boodschap. Videoproducent Wenneker verklaart het succes van dit fenomeen en cmo’s van MEC geven hun reactie op ‘Een video heeft meer effect dan veel woorden’.

Internet of Things

062015
  • 3672 x gelezen
  • Link

magazine We zijn 24 uur per dag connected. Straks verplaatsen we ons in een zelfrijdende auto, terwijl onze mobile de ijskast checkt, boodschappen bestelt en zo ons leven digitaal veraangenamen. Welke kansen biedt the Internet of Things? We spreken met marketeers van invloedrijke merken zoals Vodafone, Google en Nuon over de rol van marketing. Ook duiken we in de wereld van het ‘sharen’ via Peerby en MobGen. Bovendien deel 2 van onze man en vrouw in Myanmar en Jong in Marketing! Let’s connect!

De 4 P's van marketing

052015
  • 4500 x gelezen
  • Link

magazine De 4 P's in Marketing. In de loop der jaren zijn vele P’s toegevoegd, maar voldoen ze nog? Zijn het tegenwoordig de P’s van people, planet, profit of de A’s van aandacht en ambassadeurs of de D’s van define, design en deliver? We legden ons oor te luister bij hoogleraar Marketing Peter Verhoef, het MEC en de marketeer van ‎Brunel‬. In deze uitgave het eerste ‪‎interview‬ voor de nieuwe rubriek Jong in Marketing met Paul Versluis van KLM en verder nog artikelen over familiebedrijf Go-Tan, AFAS Tennis Classics. Dat is nog eens de P van pakken wat je pakken kan!

Big Data

42015
  • 5268 x gelezen
  • Link

magazine In deze uitgave proberen we de toepassing van big data concreter te maken. Aan de hand van interviews met Ziggo, Van der Valk, ING, Vodafone en Travelbird krijgen we een beeld van marketingkansen die persoonlijke informatieopslag biedt. In dit nummer ook de Top-100 Adverteerders en een sponsoringkatern. SponsorTribune maakt voortaan deel uit van MarketingTribune. En de start van een bijzondere reeks marketingverhalen uit Myanmar!

Oud is het nieuwe marketinggoud

32015
  • 5343 x gelezen
  • Link

magazine In 2019 is meer dan de helft van de nederlandse bevolking 50+. Wordt het niet tijd voor marketeers om de focus op doelgroep 20-49 jaar te heroverwegen? We spraken met strategisch marketeer Arjan in 't Veld van BureauVijftig over hoe merken met dit fenomeen zouden moeten omgaan. Er zijn voorbeelden van merken die dit al heel slim doen, zoals Tommy Hilfiger. Ook Omroep Max slaagt er in om heel succesvol de senior van 2015 massaal te bereiken. Verder belichten we het speciale 50+-kenniscentrum van Bindinc dat beschikt over een interessante hoeveelheid data over 'silver surfers' en we legden aan vijf cmo's van het MEC de stelling voor: 'Marketeers zien senioren totaal niet zitten'. Je bent nooit te oud om te lezen...

Marketing gaat een gokje wagen

22015
  • 6468 x gelezen
  • Link

magazine Online gamen wordt als fenomeen groot, dat staat vast. Maar hoe en wanneer is nog duister. Toch wilden we een poging wagen om te kijken hoe straks de marketingeuro's worden besteed. Als sponsoring van het voetbal, Formule 1 of darts? En gaan de media zich mengen in deze miljoenendans? Welke formats gaan SBS, RTL of VI ontwikkelen? En welke rol meet Holland Casino zich aan in dit online gokgeweld? Daarnaast aandacht voor de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van branded content: brands die zich toeleggen op de productie van content. En ook status updates over sponsoring, B2B-strategieën, online betalen en design. Dat is geen gok, maar inhoudelijke content zoals u van ons gewend bent.

Televisie

012015
  • 7783 x gelezen
  • Link

magazine Televisie. Leeft het medium nog bij marketeers? Of richten zij hun pijlen liever op andere kanalen? MarketingTribune zapte in deze uitgave langs een aantal marketeers van MEC over hun visie op televisie als marketingtool. We stemden af op de RTL-baas Erland Galjaard om te vragen wat hij hen te bieden heeft. Ook spraken we met SBS Broadcasting die graag meer doet dan televisie alleen. Netfl ix vroegen we naar hun Marketingstrategie en hoe zij denken een vaste stek te veroveren in het Nederlandse medialandschap. Bovendien veel facts & figures over het televisiegedrag van de Nederlanders en ‘nieuwjaarswensen’ van alle marketing- en reclameclubs die er toe doen.

Publieksbladen

222014
  • 9877 x gelezen
  • Link

magazine We gaan eruit met een bang! De Mercurs vormen een mooi slotbetoog van weer een roerig jaartje in media en dan vooral in de printsector. Wie zijn er nog en wie gaan aan de haal met de prijzen? MarketingTribune heeft natuurlijk alle uitslagen. We hebben een exclusief interview met twee toonaangevende hoofdredacteuren, Cécile Narinx (Harper’s Bazaar) en Arno Kantelberg (Esquire). We praten met de oprichters van New Skool Media die uitgeputte tijdschriftentitels nieuw leven inblazen. Traditioneel kijken we met de redactie uitgebreid naar de nieuwe Jongereniconen: wat houdt de jeugd bezig op het gebied van media, seks, muziek, food en nog veel meer. En ook omdat we in de kerstsfeer geraken, maken we een rondgang langs de goede doelen en hun reclamebureaus.

DeMedia100

212014
  • 9670 x gelezen
  • Link

magazine Elk jaar weer spannend: welk opperhoofd in het medialandschap staat onbetwistbaar op de Olympus? De Media100 - lijst van 100 meest invloedrijke mensen in de media - van het Nederlands MediaNetwerk van Bas Vlugt komt tot stand dankzij een uitvoerige enquête van MediaTest onder communicatie- en marketingmensen en is een belangrijk onderwerp in de volgende uitgave. Invloedrijk in 2014 is ongetwijfeld de topman van Sanoma en SBS, Peter de Mönnink. Hij deelt exclusief met MarketingTribune zijn eigenzinnige visie op de media en de ontwikkeling ervan. Verder interviewen we ceo van BrandDeli, Allard Ruyl, en een andere visionair die nooit een blad voor zijn mond neemt, Diederik Breijer , ceo van IPG Mediabrands. Uiteraard vergeten we de marketeers niet: hoe denken zij over de toekomst van radio, tv, print en online.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners