Customer media en Grand Prix winnaars 2013

202013
  • 84325 x gelezen
  • Link

magazine Contentmarketing is tegenwoordig het toverwoord als het gaat om succesvolle marketingcommunicatie. Heel gericht relevante content brengen bij de juiste doelgroep in het juiste umfeld. Contentmarketing is een specialisme. Of toch niet? Wat is nu eigenlijk contentmarketing en wie zijn de specialisten? MarketingTribune zocht wederom de confrontatie en u mag beslissen wie de ‘winnaar’ is. We spraken Aart Lensink van LVB Networks en besteden uitgebreid aandacht aan het jaarlijkse Moa-onderzoek.

Effectiviteit en Effies

192013
  • 95169 x gelezen
  • Link

magazine Effect in reclame en marketing, daar doen we het allemaal voor. Vandaar dat de Effie zo’n gewilde award is. Toch? Het aantal inzendingen dit jaar (36) doet anders vermoeden. Is de lijst met inzenders wel voldoende maatgevend? Wie haalden de eindstreep niet? En hoe beoordelen marketeers eigenlijk de ingezonden campagnes? Hoe ziet de toekomst van de Effie eruit? Verder schoven we aan bij de lunch met ‘reclamemoeder’ Barbera Wolfensberger (FHV BBDO) over onder meer effectieve communicatie en we verdiepten ons wederom in nieuwe effectievere verdienmodellen.

Online marketing en social media

182013
  • 120691 x gelezen
  • Link

magazine Communiceren over en met elkaar, doen we steeds meer via social media, zo ook bedrijven. We gingen gewoon op de koffie voor een goed gesprek met de strategen van Social Embassy om eens te horen of deze nieuwe manier van communicatie toekomst heeft. Kun je jouw merk voldoende ‘branden’ online? En hoe ‘praat’ Dell met zijn klanten op social? Wat doe je wel, en wat zeker niet, online? Wat is de next step op social? Intussen: marketing bedrijven online, voor welke uitdagingen staan we daar?

Thema B2B

172013
  • 132535 x gelezen
  • Link

magazine Hoe gaat het met de business? En dan vooral met de business onderling? Marketingtribune wist in donkere tijden nog enkele pareltjes te ontdekken. Maak kennis met het B2B-succes van Yoghurt Barn (loei lekkere yoghurt) en Dawn Foods (bakkerijproducten). Bovendien duiken we in de essentie van B2B anno 2013: wat zijn de nieuwe waarden? En opmerkelijk: waarom verandert Overtoom van naam en welke consequenties heeft dat voor zakenrelaties?

Thema: Retail

162013
  • 157333 x gelezen
  • Link

magazine Retail zit in een moeilijke fase. Hoe ziet het hedendaagse winkellandschap eruit? Hoe gaat retail overleven? In dit nummer belichten we diverse aspecten ervan en spreken met enkele hoofdrolspelers waaronder Steven Bakker van de Bas Group (Dixons), Piet Hein Smit van reclamebureau XXS (over Dirk) en Jorij Abraham van Shopping 2020. Kortom, ‘verplicht’ leesvoer voor het grote retailcongres van 8 oktober met als thema Klantgericht Retailen (www.klantgerichtretailen.com).

Survival of the finest

152013
  • 154719 x gelezen
  • Link

magazine Creatie is de heilige graal waaraan reclameminnend Nederland zich vastklampt. Briljante scheppingen moeten het verschil maken en nieuwe klanten over de streep trekken. MarketingTribune sprak met Dick van der Lecq van Bureau van het Jaar Etcetera en klant Dorkas Koenen van Essent. Een gesprek over afrekenen op resultaat en wekelijkse evaluatie van effecten. Bovendien verdiepten we ons in de nieuwe 'creatieve' verdienmodellen van reclamebureaus.

Thema: De Marketeer

142013
  • 148634 x gelezen
  • Link

magazine Het vak marketing blijft nooit hetzelfde. We kijken met enkele marketeers in de glazen bol en proberen vast te stellen voor welke uitdagingen zij in de nabije toekomst komen te staan. Wat zien zij als de belangrijkste marketingthema’s voor de komende jaren? En gaat hun rol veranderen? Verder een interview met Henk Teunissen, directeur/eigenaar van Riviera Maison.

Lowlands: oog voor muziek en merk

132013
  • 142556 x gelezen
  • Link

magazine Is er in deze tijden van crisis nog geld voor sponsoring van events? We spraken met jubilerend Liga over zijn rol als sponsor. Bovendien sloegen we ons tentje op bij menig muziekfestival om daar ons oor te luisteren te leggen. En ook in #13: nieuwe rubrieken over automarketing, groentjes in marketing en communicatie en de marketeer off duty in de spotlights.

Het creatief kompas

122013
  • 117424 x gelezen
  • Link

magazine Nederland als creatief kompas voor Europa. In een extra dikke special belichten we het excellente niveau van ‘onze’ creatieven met de Cannes Lions en de Esprix in de hoofrol. Bovendien spreken we met KLM als leading creative company en komen we met een antwoord op de vraag waarom er zo weinig vrouwelijke toptalenten in creatie zijn.

Design als handel

112013
  • 92327 x gelezen
  • Link

magazine Vorm en inhoud. Hoe belangrijk is design in marketing? En belangrijker: verkoopt het product daardoor ook beter? Wij peilden het designgehalte bij marketeers, onder meer bij TomTom. Slaan zij met hun innovaties de goede weg in? Wie overigens alles over marketing en design wil weten, bezoekt op 20 juni het Marketing & Design Congres 2013 locatie Undercurrent in Amsterdam: marketingendesign.nl.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners