Coverstory Big Data

112017
  • 7482 x gelezen
  • Link

magazine Voor de Coverstory over Big Data spraken we onder meer met Marc Stubbé (managing partner van The CMR Agency) over de nieuwe privacywet, Wouter Huygen (partner van data analyse-consultancy Micompany), datadeskundige Natasha Walk en Jasper de Rooij (eigenaar en oprichter van Simpel.nl). Daarnaast heeft JP ook zijn mening klaar over dit onderwerp. We blikken verder uitgebreid vooruit op Nima Marketing Day met marketingfreaky festivaldirecteur voor één dag Luuk Ros van het Nima. En nog heel veel meer zoals de uitslagen van de San, Designpanel, Storecheck Londen en ga zo maar door! De prachtige cover van dit nummer is van de hand van Joris van Elk, freelance reclamecreatief (jorisvanelk.com), oprichter +1Mile charitatief reclamecollectief (plus1mile.org) en Creative Director ADCN (adcn.nl). Joris: ‘We zijn anno 2017 nog nooit dichter in de buurt geweest van George Orwells 1984. Voor de cover over Big Data is daarom gekozen voor een scene uit de allereerste verfilming van dit boek uit 1956 door Michael Anderson, alleen nu met het portret van Mark Zuckerberg als personificatie van Big Brother.’

Coverstory Social Media Marketing

102017
  • 7411 x gelezen
  • Link

magazine 68 pagina's dik en 16 daarvan in het teken van social media marketing. We spraken met onder meer Hema en het Rijksmuseum over hun social media strategieën. Omdat Nederland op het moment ouderwets in de ban is van voetbal belichten we de merkwaarde van de Johan Cruijff Arena en lieten marketeers en sponsordeskundigen reageren op de stelling 'Sponsoring Nederlands voetbal moet anders'. Verder: veel design met een mooie case door Autodrop en Brumdesign en Jozo als onderwerp van ons designpanel. In de rubriek MarketingTrends tracht Youngworks de voor niet iedereen begrijpelijke liefde van de jeugd voor online gamevideo's te verklaren en we trappen af met een nieuwe rubriek De Merkcommissarissen over Heineken 0.0. De cover is van de hand van Theresa Forthaus in samenwerking met de ADCN.

Coverstory Merk | Belofte | Bewijs

92017
  • 7338 x gelezen
  • Link

magazine Een 14 pagina's tellende coverstory in het teken van de beloftes van merken en wat ze daarvan waarmaken of juist niet. Martin Kloos van Isobar schreef voor ons het intro en de redactie sprak met Patagonia, Knorr, BVH Identity Driving Thinking, Only for Men en Samsung. Verder interviews met Alexandra Legro van Hunkemöller, Madeleine van Lennep van de BNO, het eerste Digital Designpanel en ook nog eens in een nieuw jasje, zodat we de designers nu ook ieder nummer een plek kunnen geven in het magazine, Steven de Cleen van ProudDesign checkt voor ons de schappen in Kopenhagen en we zijn zo 'brutaal' Feyenoord alvast landskampioen te noemen in ons sponsoringartikel over Qurrent. Lukt het de club uit Rotterdam niet dit waar te maken voor ons, dan schrijft de betreffende auteur een boetekleedblog voor ons.

Coverstory Reviewmarketing

82017
  • 7403 x gelezen
  • Link

magazine Dit keer staat de coverstory in het teken van reviewmarketing. Deze markt is inmiddels geprofessionaliseerd en achter de ranking van zo'n beetje alles in de wereld gaat een geoliede marketingmachine schuil. We spraken met AirDnD, DHL, Klantenvertellen, Kieskeurig.nl en de marketeers van het MEC reageren op de stelling 'Reviews bepalen mijn merkstrategie'. Tevens hielden we een rondvraag onder bureaus met de vraag 'Rabobank: Pitchprobleem of creatieve vondst?' en volgens Vea-voorzitter Marc Oosterhout 'moet Rabobank zich aan de pitchcode houden.' Verder: veel ADCN, deel 2 van het PIM Trendrapport, een designcase over Pokon samen met Millford Brand Identity, een column van Roel Welsing, tegenwoordig algemeen directeur Apenheul en nog heel veel meer. De cover is wederom in samenwerking met de ADCN tot stand gekomen en is van de hand van Pascal Brander van Artbox.

Coverstory creatie

72017
  • 7274 x gelezen
  • Link

magazine We hadden er wel honderden pagina's over vol kunnen schrijven, maar we hebben ons 'beperkt' tot 80: Creatie. Met een prachtige cover van Jacques Koeweiden dit keer, wederom in samenwerking met de ADCN. De 13 pagina's tellende coverstory is gevuld met dubbel (en soms driedubbele) interviews tussen bureau en klant met prachtige fotografie en idem campagnebeeld: Dawn & Swinckels', Joe Public & Toto, Kokoro & Trouw en KesselsKramer & Bever. Ons designpanel van dit keer maar liefst drie marketeers en vijf designdeskundigen beoordeelt de nieuwe identiteit van Lowlands door Fabrique.

Coverstory Talent

62017
  • 7312 x gelezen
  • Link

magazine De coverstory staat dit keer geheel in het teken van talenten, met interviews met aanstormend marketing-, bureau-, media- en designtalent. Ook Jean-Paul Schaddé van Dooren schrijft over talent, Dinesh Sonak van de ADCN stelt dat 'nieuw marketingtalent als een octopus is' en we spraken met Passoen Peigham, die deelneemt aan het Digital Talent Development Programma van Schaal+ en nu werkzaam is bij Interpolis (volgende stop Jumbo). De prachtige cover is dit keer van de hand van John Filipe in samenwerking met de ADCN. Verder: Rob van Vuure's Mediawatch, Nima's Marketingvisie de NL Packaging Awards.

Influencermarketing

52017
  • 7352 x gelezen
  • Link

magazine Editie nummer 5 staat met een coverstory van 12 pagina's in het teken van de merkfluisteraars. Via Instagram, Snapchat of ‘gewoon’ YouTube - de mogelijkheden zijn talrijk. In deze coverstory uitgebreid aandacht voor dit nieuwe (en tegelijkertijd tijdloze) fenomeen, in de vorm van interviews met Monica Geuze en Giel Beelen, Tom de Bruyne (Sue Amsterdam), Renny Stein (trnd), Dionne Schulf (Friends of the Brands) en Influentials met klant Johnny Doodle. Wat zeggen de professionals uit het wereldje er zelf over en hoe reageren de marketeers van MEC op de stelling 'Influencermarketing is een luchtbel'? En verder: interviews met Vogue en Jupiler League, een nieuwe Storecheck door Steven de Cleen van ProudDesign en nog veel meer! P.S. De prachtige cover is dit keer (in partnership met de ADCN) ontworpen door Yani.

Radio

42017
  • 6783 x gelezen
  • Link

magazine Onze coverstory van 11 pagina's staat dit keer geheel in het teken van radio, met veel feitjes en cijfers over dit nog immer onvolprezen medium en interviews met onder meer Liedewij Hentenaar van RAB, Jeroen de Bakker van Talpa, Kim Luykx van BNR en Mariette Huber van Spotify. Maar MarketingTribune nummer 4 is altijd het meest opgevraagde nummer door het jaar heen vanwege onze Top-100 Adverteerders in samenwerking met Nielsen met dit keer een analyse door Bas Vlugt van het Nederlands MediaNetwerk. Verder aandacht voor een heel speciaal project van Van Heertum Design VHD, 9 digitale talenten van Schaal+ en nog veel meer. En graag speciale aandacht voor wederom een prachtige cover - dit keer van de hand van Gino Bud Hoiting - in partnership met de ADCN en met dank aan Unit CMA.

Marketeer van de toekomst

32017
  • 6662 x gelezen
  • Link

magazine Onze coverstory van 10 pagina's staat dit keer in het teken van de marketeer van de toekomst. We spraken onder meer met Corendon, lieten drie jonge veelbelovende marketeers voorspellingen doen van wat ons te wachten staat en een aantal marketeers van het MEC geven hun mening op onze stelling 'De marketeer van de toekomst moet...'. Verder: een interview met Bram Koster van Marketingfacts, de eerste Storecheck door Steven de Cleen van ProudDesign van het nieuwe jaar, dit keer vanuit Dublin en een terugblik op het Branded Content Event. En nog heel veel meer. En oh ja, de prachtige cover is weer tot stand gekomen in samenwerking met de ADCN en is dit keer van de hand van Maria Walnut.

Personalisatie

022017
  • 6427 x gelezen
  • Link

magazine Cover (een mooie weer, dit keer van de hand van Chunk) en coverstory staan in het teken van personalisatie, waarvoor we onder meer spraken met Jan-Willem Brüggenwirth en Mike de Haas van De Creatieve Directie en Maarten Roomer van Voetbal International. Verder interviews met Mark van Iterson van Heineken - over design en duurzaamheid en natuurlijk de enjoy responsibly-campagne - en OppoSuits en heel veel meer.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners