Marketing/V

222016
  • 8636 x gelezen
  • Link

magazine Het laatste nummer van het jaar, en wat voor een nummer: maar liefst 88 pagina's dik met een prachtige glossy cover in het teken van de Marketing/V. Met een gasteditorial van Marianne Stok van MarketingWorkouts, interviews met Bavaria, Yoni, Truckstar, Ogilvy & Mather Amsterdam en Melkweg Amsterdam. Het nummer wordt passend afgesloten door Helga Voogd van Van Santen Netwerk. Genoeg leesvoer dus voor de feestdagen!

DeMedia100

212016
  • 6274 x gelezen
  • Link

magazine Vloggen is het nieuwe omroepen en twee vloggers doen het goed in DeMedia100 2017. In dit nummer uitgebreid aandacht aan deze jaarlijkse ranking die bekend werd gemaakt tijdens het DeMedia100-diner op 7 december. Naast heel veel media en een mooie serie van mediabureaus met hun klanten ook een exclusief interview met Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax en nog veel, heel veel meer.

ROI van reclame & marketing

202016
  • 6415 x gelezen
  • Link

magazine We besteden veel geld aan marketing, maar wat leveren die inspanningen allemaal concreet op? Naast dit hoofdonderwerp hebben we dit nummer de uitslagen van de Grand Prix Content Marketing en het grote marketingonderzoek over salaris en HR in samenwerking met Nima, Berenschot en Marketingfacts.

Food en retail

192016
  • 6935 x gelezen
  • Link

magazine Patat is niet zomaar meer patat maar haute friture. Althans, in een deel van de foodwereld. Hype of here to stay? We spraken met Dennis de Borst van Febo en met een aantal partijen die zich al hard maken voor deze zogenaamde haute friture: Frites Atelier, The Fat Dog en Thrill Grill. Verder lunchten we met Etcetera, O&M, JWT en XXS en spraken we met innocent. En nog heel veel meer natuurlijk!

CQM komt met whitepaper over analyseren customer feedback

102016
  • 16181 x gelezen
  • Link

nieuws Text analytics specialisten van CQM (Consultants in Quantitative Methods) hebben een whitepaper geschreven over het analyseren van customer feedback. Tegenwoordig ligt deze waardevolle feedback ‘op straat’, denk aan klantenreviews op het internet en de sociale media. Marcom manager Karlijn Creemers van CQM legt uit: ‘Het whitepaper beschrijft de schat aan informatie en bruikbare inzichten die er in deze (tekstuele) data schuilgaat. Mits op een statistisch verantwoorde wijze aangepakt; the sky is the limit!’

Doelgroepmarketing

182016
  • 6039 x gelezen
  • Link

magazine 60 is het nieuwe 50, 50 is het nieuwe 40 en 40 is het nieuwe 30. Niemand wil oud zijn. Een nummer over leeftijdssegmentatie met een interview met Monique Opdam van Van Lanschot Bankiers over Evi en een Verdieping met als centrale vraag: Is 50+ ontvankelijk voor vlogs? Verder een kijkje achter de schermen van de nieuwe campagne van pensioenfonds PFWZ met bureau Lemz, maar ook vier digitale absurditeiten (althans in onze ogen) die tieners dan weer heel normaal vinden en hoe segmenteer je op social. Verder weer veel design: het panel oordeelt over de Kamphuisen Siroopwafels door OD, Steven de Cleen van ProudDesign checkt de schappen in Schotland en de marketeers van het MEC reageren op de stelling 'Design thinking moet meer in mind marketeer'. En nog meer, nog heel veel meer.

Themanummer over Design

172016
  • 5948 x gelezen
  • Link

magazine Alles in de wereld is bedacht en op een bepaalde manier vormgegeven. Design bepaalt onze wereld. Alle reden dus voor een themanummer over dit onderwerp met aandacht voor bureaus, werk en problematiek: van Frank Nas over 30 jaar Design Bridge tot een rondvraag onder designers over de plastic soep en nog veel meer design natuurlijk. En verder: 50 jaar Nima, Volvo, Heineken en de F1-sponsoring en Weber die ons het hele jaar door aan het bbq'en wil krijgen.

Marketing en sales

162016
  • 5935 x gelezen
  • Link

magazine Marketing en sales: brothers in arms of total war? Is de strijdbijl inmiddels definitief begraven tussen beide disciplines of leeft de animositeit nog altijd voort. MarketingTribune sprak met Geert-Jan Zandbergen, manager trade marketing & sales support en verdiepte zich in de optimalisatie van de afdelingen marketing en sales met als conclusie dat beide afdelingen met elkaar moeten optrekken tijdens de buyer journey. En verder: een tweegesprek over shoppermarketing tussen het ISMI en de TMA, sponsoring KLM Open, Google The Lab, magie als trend en nog veel meer.

Sponsoring

152016
  • 5762 x gelezen
  • Link

magazine Sponsoring als businesscase. Sponsoring is steeds vakaer een kwestie van partnership met een financieel kantje: hoe kunnen wel als sponsor en gesponsorde beide voordeel behalen uit de samenwerking. In deze editie een terugblik op Rio en we waren op Lowlands.

Tv anders bekeken

142016
  • 5873 x gelezen
  • Link

magazine Live tv, tv zoals het bedoeld is. Denk maar eens aan de crash van wielrenster Annemiek van Vleuten tijdens de Spelen en 911. De kracht van live televisie is en blijf ongeëvenaard. Gegrepen worden door het moment, tegelijk met de rest van het land. Vooral bij sportwedstrijden is dat live element van enorm belang. Terugblikken via de Ziggo Horizonbox, via YouTube of Uitzendinggemist is toch surrogaat tv. Marketeers blijven dus ook op tv adverteren want 'het is vanwege het massale bereik bij uitstek een medium om de basis te leggen voor alle verdere communicatie richting onze klanten' (Wim Junge, marketingdirecteur Jumbo in onze rubriek Verdieping in dit nummer). Verder een interview met Bart Kuppens van Unilever, nog zo'n groot-adverteerder op tv. In het kader van back to school spraken we met Adriana Hoppenbrouwer van Hema die in het gat stapt dat V&D heeft achtergelaten: de Schoolcampus. En verder: MediaWatch van Rob van Vuure, Storecheck Boston en nog meer, heel veel meer.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners