Tv anders bekeken

142016
  • 5882 x gelezen
  • Link

magazine Live tv, tv zoals het bedoeld is. Denk maar eens aan de crash van wielrenster Annemiek van Vleuten tijdens de Spelen en 911. De kracht van live televisie is en blijf ongeëvenaard. Gegrepen worden door het moment, tegelijk met de rest van het land. Vooral bij sportwedstrijden is dat live element van enorm belang. Terugblikken via de Ziggo Horizonbox, via YouTube of Uitzendinggemist is toch surrogaat tv. Marketeers blijven dus ook op tv adverteren want 'het is vanwege het massale bereik bij uitstek een medium om de basis te leggen voor alle verdere communicatie richting onze klanten' (Wim Junge, marketingdirecteur Jumbo in onze rubriek Verdieping in dit nummer). Verder een interview met Bart Kuppens van Unilever, nog zo'n groot-adverteerder op tv. In het kader van back to school spraken we met Adriana Hoppenbrouwer van Hema die in het gat stapt dat V&D heeft achtergelaten: de Schoolcampus. En verder: MediaWatch van Rob van Vuure, Storecheck Boston en nog meer, heel veel meer.

Mobile only

132016
  • 7551 x gelezen
  • Link

magazine Voor marketeers is de smartphone een uitdaging van jewelste. Het second screen is inmiddels first screen geworden. In dit nummer een interview met Hunkemöller over hun mobile strategy met de app en een Verdieping waarin we checken of de voorspelling uit 2014 van 'Mobile only' inmiddels al is uitgekomen. Een mooi voorbeeld van het thema is online bank Knab waarvan de app het fundament is. Verder extra aandacht voor de nieuwe identiteit van Nemo Science Museum dat de gemoederen van onze panelleden dusdanig verhitte dat we er een spread aan wijden dit keer. En nog veel, veel meer natuurlijk! De cover is trouwens van de hand van freelance artdirector Thierry Somers. Zijn inspiratie voor het beeld was een situatie op het vliegveld waar een man zelfs tijdens het plassen de berichten op zijn mobiele telefoon bekeek.

Après Cannes

TopX2016
  • 7014 x gelezen
  • Link

magazine Naast een terugblik op Cannes met fotoverslagen van de Ontbijtjes, Directeurenlunch, Oranjeborrel en het MMMM-feest en columns van onze RA*W-reporters en natuurlijk alle Nederlandse winnaars ook een uitgebreid verslag van het Shopper Marketing Jaarcongres. En verder veel design, maar ook een blik achter de sponsorschermen van de Tour.

Creativiteit en Cannes Lions

122016
  • 7965 x gelezen
  • Link

magazine Als rode draad in deze Cannes-special lieten we de kreet 'Marketing is all about creativity' los op creatieven en marketeers. Is het de doorwrochte marketingstrategie, doordesemd met onderzoek, data en effectmeting die leidend is en zorgt voor omzetsucces of is het uiteindelijk toch het creatieve 'big idea' dat de consument doet reageren en kopen? We spraken met Antoinette Hoes over de herrijzenis van Wunderman en we maakt een rondje langs Woedend, Mirabeau, IAA NL, DDA, Goud Uberconnected, MacGyver, Branding a Better World, TBWA/Neboko en Van Santen Netwerk. Ook de marketeers mogen hun zegje doen over het festival: Jos van den Bergh van Renault, Marcel Wortel van Noise, Rene Repko van Action en nog veel veel meer zoals de Cannes Survival Guide 2016. Met dank aan TBWA/Neboko en Artbox voor de cover!

E-commerce

112016
  • 7607 x gelezen
  • Link

magazine De Nederlandse e-commerce-wereld is nu nog overzichtelijk en het speelveld lijkt netjes verdeeld tussen de usual suspects. Maar wat gaat de komst van Alibaba betekenen? In dit themanummer een interview met Antoine Brouwer, managing director van Nextail en directeur omnichannel van Blokker. Verder aandacht voor retouren als marketinginstrument en de winnaars van de SAN Accenten 2015.

Contentmarketing en video

102016
  • 7099 x gelezen
  • Link

magazine De kracht van beeld en de kracht van contentmarketing. Stof genoeg om er een nummer over vol te pennen. We spraken met Daan Sip van Social1nfluencers over zijn vloggers en verdiepen ons in video als instrument van bewustwording. In het kader van dit thema mag natuurlijk de case van de bolleboos van contentmarketing iFly van KLM en Born05 niet ontbreken, met beeld om bij weg te dromen - want dat is precies wat ze willen. Daarnaast ook mooie designartikelen onder meer over VanMoof, de Tesla onder de designfietsen over het enorme succes van hun pre-ordercampagne voor hun nieuwste loot aan de elektrische fietsstam en Steven de Cleen van ProudDesign checkte de schappen van de Alimentaria in Barcelona. Lucky him (and us). En meer, nog heel veel meer. Een paar dagen later op de deurmat want ook negen pagina's uitslagen Esprix 2016 met de juryrapporten!

Reizen en marketing

092016
  • 7564 x gelezen
  • Link

magazine Om alvast een vakantiegevoel te krijgen, deze editie van MarketingTribune. Bomvol reisaanbieders en hotels, zoals noSun, Corendon, Kras, Travelbird, Booking.com, Tui, NH Collection-hotels en Generator Design Hostels. Natuurlijk komen ook de 50-jarige ANVR en de Persgroep aan het woord over de reismarkt en delen marketeers hun favo travel brand. Maar niet alles is vakantie wat de klok luidt natuurlijk. In dit nummer ook een nieuwe aflevering van MediaWatch van Rob van Vuure, packaging designers over kindermarketing, ons designpanel over de verpakking van I sea pasta van DBOD en alles over de SpinAwards.

Themanummer over innovatie

082016
  • 7320 x gelezen
  • Link

magazine Dit nummer staat in het teken van innovatie. Marketing gedijt bij innovatie, als vak zelf, maar zeker ook bij het bedenken en introduceren van nieuwe producten en diensten. Air Miles is daar een voorbeeld van, vandaar in deze editie een interview met de marketingmanager. Maar natuurlijk gaat niet het hele nummer over innovatie - alhoewel, wat is er geen innovatie? We bieden ook weer veel op het gebied van design - ons designpanel over de nieuwe identiteit van poppodium de Melkweg en een storecheck in België - en sponsoring - Jumbo en Samsung over de SponsorRingen. En we blijven zelf ook innoveren natuurlijk, met weer een nieuwe rubriek: Marketingmoment, kijk gauw op pagina 22!

50 jaar ADCN

072016
  • 8043 x gelezen
  • Link

magazine De ADCN mag dit jaar 50 kaarsjes uitblazen. In deze editie een interview met voorzitter Lode Schaeffer en directeur Dinesh Sonak. Opmerkelijk: beide frontmannen zien een samenwerking met de SAN best zitten. Naast alle aandacht voor de ADCN ook een aantal mooie artikelen over social media zoals Twitter en sportmarketing. Lodewijk van der Peet trekt weer van leer in de rubriek Lieve Lodewijk, Lieve Esther en we zijn al weer toe aan het derde en tevens laatste deel van het PIM Trendrapport. En natuurlijk nog veel meer...

B2B-Marketing

062016
  • 8406 x gelezen
  • Link

magazine We nemen de volwassenheidsstatus van B2B-marketing onder de loep en spreken met de marketeer van Shell, gaan op bezoek bij Tesla en brengen aan de hand van cases de marktbewerking van B2B in kaart. De sectoren bouw en automotive kennen nog veel uitdagingen. En we blijven vernieuwen: de eerste bijdrage van nieuwe columnist en gelauwerd reclameman, Aad Kuijper van reclamebureau Alfred! En ook het 2de deel van PIM Trendrapport, exclusieve Schakelen met marketing vanuit de sneeuw, Storecheck Neurenberg en een opzienbarend en openhartig interview met Koeweiden Postma! MarketingTribune, altijd openhartig!


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners