Radio

052016
  • 7463 x gelezen
  • Link

magazine Geloven marketeers nog in radio? Is dit medium het exclusieve domein geworden van automerken, retail en banken? We stemmen af op het Nederlandse radiolandschap en luisteren naar alle zenders. MarketingTribune spreekt Sky Group, RAB, QMusic, Radio538, OMS, ORN, Renault, Kruidvat en vele anderen. Nieuw: Esther Oostrom (Aegon) en Lodewijk van der Peet (BeyenMeyer) kruisen vanaf nu elke 2 weken de redactionele degens. MarketingTribune, altijd op het scherpst van de snede!

Agile marketing

042016
  • 8587 x gelezen
  • Link

magazine Marketing is, vanwege het grillige gedrag van de klant, een kwestie van flexibel en snel denken en doen. Wij spraken met adviseur en spreker op het gebied van Business Agility, Adrie Dolman. Aansprekende cases van Bart van de Ven (TrueTalk), Willemijn Schneyder (Number8) en Gidion Peters (Scrum Company) en we vroegen het MEC of agile niet de langetermijnmarketing onderschat. Plus: laatste aflevering van Myanmar, Storecheck Londen, Unibet en Jong in Marketing. MarketingTribune, altijd agile!

Internet of Things

032016
  • 7445 x gelezen
  • Link

magazine Je ijskast die tegen je roept dat de melk zuur is en je huisrobot die een dubbele espresso brengt. Met het IoT is in de toekomst alles met elkaar verbonden en commanderen wij de machines met onze smartphone. Welke kansen biedt dit de marketeer? Wij spraken met Samsung en Oracle en polsen de meningen van marketeers van het MEC. Mediamensen reageren op de stelling of in de toekomst nog reclamebureaus nodig zijn. En last but not least is het voor ons een grote eer om 'bladendokter' Rob van Vuure te mogen aankondigen, die vanaf dit nummer maandelijks een overzicht gaat geven van opmerkelijke en inspirerende trends in de on- en offline media in de nieuwe rubriek MediaWatch.

Adblockers versus branded content

022016
  • 7196 x gelezen
  • Link

magazine Gaan adblockers voor een revolutie zorgen of hoeven de marketeers zich geen zorgen te maken? Is branded content een geloofwaardig alternatief? VI gaat partnerships per branche aan op basis van branded content, regulier adverteren kan straks niet meer. We spraken marketingmanager Maarten Roomer over het nieuwe verdienmodel. Verder een interview met New Skool Media en marketeers van het MEC geven weer hun ongezouten mening op een stelling. Ook twee gloednieuwe rubrieken: Steven de Cleen van ProudDesign presenteert voor de eerste keer zijn Storecheck op verpakkingsdesigngebied, dit maal uit Chicago en een panel van contentmarketingexperts reageert op de stelling 'Branded content is een wolf in schaapskleren'.

Customer journey

12016
  • 7803 x gelezen
  • Link

magazine Voordat een klant een product aanschaft is hij al langs minimaal veertien touchpoints geweest. Aan de hand van de marketingmanager bij AllSecur maken we in deze editie de klantreis. Ook praten we met Linda Molenaar, bij NS verantwoordelijk voor de customer journey en vragen we ons panel van MEC of de klantreis wellicht een tikje wordt overschat. Verder een interview met Bert Hagendoorn over Dutch Digital Design en vooruitblikken op de trends voor 2016 op dat gebied door Daniel Sytsma van Achtung, Wesley ter Haar van MediaMonks en Harals Dunnink van Momkai. Ons designpanel beoordeelt het 3D-design van de TomTom Bandit en we blikken in beeld terug op de Mercurs. MarketingTribune, altijd onderweg!

Jongereniconen, Food, Mercurs en Best of 2015

222015
  • 9437 x gelezen
  • Link

magazine Het einde van het jaar nadert, maar wij hebben nog een dubbeldik nummer voor u in de aanbieding. We besteden aandacht aan de Mercurs, onze beste klantcases en de 20ste editie van de Jongereniconen. We drinken koffie met de Vegetarische Slager, G+J Media en Jacqueline Smit (TMG en Esprix) En ook niet te versmaden: het MOA Jaaroverzicht Top-50 onderzoeksbureaus. Verder heel veel over food. Lees smakelijk!

DeMedia100

212015
  • 9376 x gelezen
  • Link

magazine In dit nummer staat de jaarlijkse DeMedia100 centraal, troetelkind van mediaondernemer Bas Vlugt en zijn Nederlands MediaNetwerk. Verder interviews met Bindinc en Veronica, deel 8 van Frontier Marketeer in Myanmar en twee sponsorcases.

Marketing&Technology

202015
  • 9630 x gelezen
  • Link

magazine De marketeer staat voor de uitdaging om de marketing te verrijken met technologie. Dit om de connectie met de klant optimaler te maken, maar zonder de emokant te verliezen. Hoe doe je dat? Op 24 november staat dit onderwerp centraal tijdens het enige, echte Marketing&Technology-event (van BBP Media) in Nemo, Amsterdam. Vooruitlopend hierop alvast interviews met Uber, Randstad en Sanoma. Plus: de spectaculaire resultaten van het grote Marketing Arbeidsmarktonderzoek dat MarketingTribune met Berenschot en Nima heeft uitgevoerd.

Conversie van social media

192015
  • 9706 x gelezen
  • Link

magazine We twitteren, liken, posten en sharen wat af op onze sociale kanalen. Maar levert het ook iets op in termen van naamsbekendheid, merkbeleving, brandexperience en - niet onbelangrijk - sales? We gingen op onderzoek uit bij onder meer de marketingmanager van Interpolis, Saskia Wijsman van Snapchat, Ger-Jan Vasse van NS en spraken met fanatieke social media-gebruikers zoals Roos van Vugt, Eelco Roos en Dirk Broekhuizen. En: Is Instagram de nieuwe holy grail voor marketeers? MarktingTribune, altijd sociaal!

Effectieve marketing

182015
  • 9650 x gelezen
  • Link

magazine Wij maakten onze eigen keuze uit 34 ingezonden Effie-cases en spraken met de marketeers en reclamemakers. Daarnaast prikkelende columns van Marc Oosterhout (N=5), Dick van der Lecq (Etcetera) en Peeter Verlegh (Swocc) plus een interview met de komende Effie-winnaar Wim Ubachs! MarketingTribune, altijd prijswinnend…


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners