Shoppermarketing

162015
  • 10132 x gelezen
  • Link

magazine Het gebeurt allemaal op de winkelvloer! Instore marketingexperts constateren dat meer retailers hun best doen om shoppers extra te verleiden. We praten je bij over de laatste ontwikkelingen door onder meer een interview met marketingman Michel van Slingerland van Hornbach. Welke activaties zijn er bij supermarkt Lidl te ontdekken en opmerkelijke cijfers en feiten. En ook: de opmars van McCann/FCB, de pluspropositie van Schaal X en de nieuwe Creative Press Challenge met de strijd tegen kanker als inzet. MarketingTribune, van nature verleidelijk!

Direct marketing

152015
  • 9927 x gelezen
  • Link

magazine Marketinggenoten! Samen met de Stichting MarketingTroonrede organiseert MarketingTribune op dinsdag 8 september de eerste troonrede speciaal voor marketeers. Goos Eilander van Trendbox maakt een haarscherpe analyse van insights en trends op basis van gesprekken met vooraanstaande ceo’s. En: aandacht voor de status van direct marketing met een uitvoerige analyse, gesprekken met Paul Kelder van TIM, Bas Smabers van Goud Activatie en de mening van diverse marketeers via het MEC.

Leisure marketing

142015
  • 10544 x gelezen
  • Link

magazine Bijna iedereen is weer naar school of aan het werk maar MarketingTribune blijft nog een beetje in vakantiesferen met een special over leisure marketing. We spraken met Roy Scheerder van Transavia en gingen de diepte in met een Verdieping over ons veranderend reisgedrag. De redactie bracht als toerist in eigen land bezoekjes aan het Muiderslot, Archeon in Alphen aan den Rijn en De Hortus in Amsterdam. En zelfs de stad die geen marketing nodig lijkt te hebben, blijkt een marketeer in dienst te hebben: New York. Tevens volop Facts & Figures over Nederland als vakantieland.

Budgetmarketing

132015
  • 11245 x gelezen
  • Link

magazine Zo halverwege het jaar, met een mogelijke nieuwe eurocrisis voor de boeg en het vakantiegeld besteed, kijkt elke marketeer kritisch naar zijn resterende budget. Wat kunnen we aan marketing doen met weinig geld? We spraken over dit fenomeen met onder meer de marketeer van het ministerie van Defensie, pr-bureaus, vloggers en guerrilla-experts. Bovendien sliepen we uit bij Auping, peilden we de stand van zaken bij Blendle en stonden we in de rij bij het Anne Frank Huis. MarketingTribune, geen geld voor zoveel nieuws! *Onder voorbehoud

De ROI van creativiteit

122015
  • 11940 x gelezen
  • Link

magazine Vanaf 21 juni staat Cannes weer een week lang in het teken van creatie, campagnes, Leeuwen en vele internationale sprekers. MarketingTribune is uiteraard van de partij en mede met de hulp van de Jonge Honden en RAW gaan we dagelijks updates geven van al het nieuws. Intussen maken we een rondgang langs maar liefst acht reclamebureaus en hun marketeers om ehn te vragen: Leuk al die reclame, maar wat levert het eigenlijk op?

De klant centraal

112015
  • 10054 x gelezen
  • Link

magazine We stellen de klant tegenwoordig steeds meer centraal, maar weten we wel echt wat hij wil? Hierover gaan we onder andere in gesprek met Coen Olde Olthof van KPN, Nuon en Auping. Verder in dit nummer deel 4 van onze frontier marketeer in Myanmar, mooi beeld van 400 jaar Grolsch en een vooruitblik op creatief festival Cannes Lions.

Neuromarketing

102015
  • 12473 x gelezen
  • Link

magazine We willen de klant positief beïnvloeden zodat hij een prettig gevoel krijgt bij een merk of product. Maar hij is steeds meer ongrijpbaar. Komt bij dat het onderbewustzijn het 'sturingsproces' in de war brengt. We gaan te rade bij hoogleraar cognitieve neurowetenschap Victor Lamme, liggen op de sofa bij marketeers van Neuro Labs, Centraal Beheer en Ster om te horen hoe zij neuromarketing inzetten. En ook nog een exclusief verslag door Wim Ubachs van een buitenlands congres en de eerste van de nieuwe rubriek 'Marketing is geen kunst: Het Noordbrabants Museum. Ik wil MarketingTribune!

Grootmachten in media

092015
  • 11994 x gelezen
  • Link

magazine In toenemende mate bepalen google, Microsoft, Instagram, Apple en twitter ons mediagebruik. Maakt de machtstructuur marketing monddood of zijn er juist meer marktkansen? Een rondgang langs de randen van the global powers. We gaan weer even uit de Randstad op de koffie bij the others en introduceren een nieuwe rubriek Marketing is geen kunst.

Radio

082015
  • 11969 x gelezen
  • Link

magazine We leven steeds meer in een visuele wereld met YouTube en Facebook. Is radio vanuit marketing nog een medium om rekening mee te houden of is het een beetje tanende? We spraken met marketeers van de top-5 in radiobestedingen (Nielsen 2015) waaronder Staatsloterij en Peugeot. Verder in deze uitgave het 3de deel van het PIM Trendrapport 2015, een uitgebreid sponsorkatern met ondermeer aandacht voor Sail 2015, Feyenoord, McDonald’s en nieuws over Multichannel Conference op 22 & 23 april in de Jaarbeurs te Utrecht. Het radiovolume op tien dus!

Videomarketing

072015
  • 10355 x gelezen
  • Link

magazine Eén beeld zegt meer dan duizend woorden. Hoe is dat met video? We hebben geen tijd om lange pagina’s te lezen, liever laten we ons entertainen met filmpjes. AH heeft inmiddels 700 kookvideo’s online staan. Ook marketeers van Red Bull, Defensie, ING en energieleveranciers zien hier brood in en geven de voorkeur aan een filmische boodschap. Videoproducent Wenneker verklaart het succes van dit fenomeen en cmo’s van MEC geven hun reactie op ‘Een video heeft meer effect dan veel woorden’.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners