Delta Lloyd optimistisch op woelige baren

Delta Lloyd optimistisch op woelige baren
  • Algemeen
  • 25 sep 2013 @ 10:06
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Verzekeraar Delta Lloyd komt met een nieuwe reclamecampagne onder de titel ‘de Optimist’. Hoofdrol is weggelegd voor een jongetje in een zeilbootje als metafoor voor het financiële leven. Naast de tv-commercial bestaat de campagne uit diverse middelen, zoals radio, print en online. Met de campagne richt Delta Lloyd zich zowel op de particuliere als op de zakelijke doelgroep.

De Tv-commercial is onderdeel van het nieuwe communicatieconcept, waarmee Delta Lloyd alle communicatie een herkenbaar en eenduidig gezicht geeft. In de commercial vaart een jongetje met zijn zeilbootje (een optimist) het avontuur tegemoet. Zijn voorbereiding, kennis en inzicht helpen hem de obstakels op zijn reis te overwinnen. De zeereis is een metafoor voor je financiële leven, waarin Delta Lloyd kan helpen alert te reageren op veranderingen.
 

Annette Reijersen van Buuren, Manager Brand & Strategy: ‘Bouwen aan een sterk merk is belangrijk, het helpt klanten te kiezen. De komende jaren bouwen we aan het merk Delta Lloyd met dit nieuwe communicatieconcept. We hebben een campagne gemaakt waarin merk, marketingcommunicatie en zeilsponsoring samen komen.’
 

De campagne is ontwikkeld en geproduceerd door TBWA\NEBOKO.
Credits
Klant: Delta Lloyd
Verantwoordelijk: Annette Reijersen van Buuren, Annemieke Gerrits-Blom en Annelies ten Broek Bureau: TBWA\NEBOKO
Creatie: Bas Engels, Yacco Vijn
Strategie: Kees Kalk
Account: Marianne Herweijer, Christian van der Ven, Karin Spijkervet
RTV: Pum Buisman
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Lieven van Baelen
Producer: Willem Bos
D.O.P.: Glynn Speeckaert
Offline: Manu van Hove
Special effects: Digital District, Parijs
Muziek: Massive Music
Sound: Kaiser Sound



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken