Bekend van de reclame

Bekend van de reclame
  • Algemeen
  • 30 okt 2013 @ 10:10
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Martine Bijl, Ali B., Bram Moszkowicz, Willeke Alberti. Wat hebben ze gemeen met vrijwel alle andere BN’ers van Nederland? Dat ze in reclamecampagnes hebben gespeeld. Op 8 november opent in de Beurs van Berlage de tentoonstelling 100 jaar BN’ers in de Reclame. In de grootste reclametentoonstelling die ooit in Nederland is georganiseerd staat de relatie tussen bekend Nederland en reclame centraal. Meer dan 300 bekendheden uit heden en verleden passeren de revue. Daarmee is 100 jaar BN’ers in de Reclame de eerste tentoonstelling in de geschiedenis die over Nederlandse beroemdheden gaat.

De tentoonstelling laat zien dat de belangstelling voor bekende personen van alle tijden is. Begin 20e eeuw wordt er nog huizenhoog tegen ze opgekeken. Met de komst van de roddelpers is het publieke imago en het privéleven van de BN’er steeds meer met elkaar vervlochten geraakt. 100 jaar BN’ers in de Reclame wordt het grootste evenement over reclame van Nederland. De tentoonstelling gaat open tijdens de 24 uur van de Reclame die ter gelegenheid van de tentoonstelling dit jaar in de Beurs van Berlage wordt georganiseerd.
 

De tentoonstelling is samengesteld door dè reclamehistoricus van Nederland, Wilbert Schreurs, bijgestaan door een team van reclamekenners en tentoonstellingsspecialisten. 100 jaar BN’ers in de Reclame is de opvolger van de tentoonstelling ReclameKlassiekers, die in 2010 / 2011 in acht weken tijd meer dan 70.000 bezoekers trok. De organisatie is in handen van Stichting Beroemd in de Reclame. Voor de tentoonstelling is een speciale campagne ontwikkeld door reclamebureau Selmore.
 

Meer informatie op: www.reclametentoonstelling.nl
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken