Gratis vitamineboost voor marketeer

Gratis vitamineboost voor marketeer
  • Algemeen
  • 15 apr 2014 @ 08:43
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Congres

Op 23 en 24 april vindt voor de tweede keer de Multichannel Conference plaats in Jaarbeurs Utrecht. Het evenement heeft in vergelijking met de voorgaande editie een flinke transformatie ondergaan. Paul Petermeijer, directeur van organisator BBP Media en uitgever van onder meer MarketingTribune, vertelt over de veranderingen.

Wat zien bezoekers als ze binnenkomen?
Geen stands zoals in 2013 maar een groot plein met daaromheen theaters waar kennissessies worden gegeven.
Vorig jaar bestond de Multichannel Conference naast de stands op de beursvloer ook uit enkele theaters aan de rand van de zaal waar content werd gedeeld met de bezoeker. Wij merkten dat de bezoeker meer geïnteresseerd was in deze content dan in de informatie die zij bij de stands kregen. Voor de bezoekers draaide alles om de content. Daarom hebben we besloten om het evenement om te draaien en enkel nog gratis content te bieden tijdens 250 verschillende kennissessies in vijftien theaters. De Multichannel Conference is nu dus een soort gratis vitamineboost geworden voor elke marketeer, customer service-directeur en e-commerce-ondernemer.

Is er voor deze opzet gekozen omdat de stands vorig jaar niet voor het juiste effect zorgden wat betreft het bezoekersaantal?
Nee, dat is niet de reden. We waren vorig jaar niet ontevreden over het aantal bezoekers van het evenement. Maar we leerden dat mensen vooral langskomen voor de theaters. Daarom hebben we ons event nu aangepast aan het gedrag en de wensen van de bezoeker. B2B-beurzen zijn niet meer van deze tijd. Wij maken nu als eerste partij in Nederland een vernieuwing door de stands eruit te halen en meer theaters op de beursvloer te openen. We denken daarmee in twee dagen tijd ongeveer tienduizend bezoekers te ontvangen.

Welke informatie kunnen bezoekers verwachten?
Het thema is ‘multichannel’, dus je kunt zeggen dat het gaat om informatie over marketing via alle kanalen, service via alle kanalen en retail via alle kanalen. De theaters worden geprogrammeerd door topleveranciers in de markt, zoals Sanoma en ANWB. Zij zorgen voor onafhankelijke sessies met onder andere consultants en wetenschappers. Daarnaast ondersteunen wij het programma zelf ook met onafhankelijke sprekers. De Multichannel Conference wordt een paradijs van content. Voor elke bezoeker zit er wel iets tussen in die 250 kennissessies.

WANNEER: 23 & 24 april
WAAR: Jaarbeurs, Utrecht
HOEVEEL: Gratis na aanmelding
INTERNET: www.multichannelconference.nl

Grote Reclame Prijs
Nickelodeon reikt tijdens de Multichannel Conference de Grote Reclame Prijs uit aan de adverteerder die de beste kidscommercial van het jaar heeft gemaakt. Nickelodeon-kijkers, een kinderjury en een panel van experts bepalen hierbij de winnaar. De kidscommercials worden beoordeeld op zes criteria: grappig, interessant, duidelijk, origineel, eerlijk en mooi gemaakt.
www.grotereclameprijs.nl

Transformatie in retail
Op 24 april presenteert het ‘Retail Theater’ zeven kennissessies. Dagvoorzitter Rupert Parker Brady van Retaildenkers biedt een programma waarin vernieuwing, inspiratie, activatie, onderscheid en blije klanten centraal staan. Zo vertelt Bart van den Nieuwenhof, ceo La Place, voor het eerst het volledige verhaal achter de merktransformatie die de succesvolle foodservice-restaurantketen de afgelopen twee jaar onder zijn leiding heeft ondergaan.
www.retaildenkers.nl


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken