Heineken presenteert en veilt The Legendary Posters

Heineken presenteert en veilt The Legendary Posters
  • Algemeen
  • 4 apr 2014 @ 11:27
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Kunst & Cultuur

Heineken® heeft in samenwerking met meer dan 40 legendarische figuren uit verschillende branches zoals sport, entertainment en kunst, een serie posters gecreëerd ter ondersteuning van de non-profit organisatie ‘Reporters Without Borders’ die zich inzet voor de belangen van journalisten en persvrijheid wereldwijk.

De gehele serie ‘The Legendary Posters’ wordt getoond op een Tumblr-site met korte filmpjes van verschillende posters en de reizen. De posters worden geveild via een online systeem op eBay en de opbrengsten van de veiling worden gedoneerd aan Reporters Without Borders. Zo meldt het persbericht.

Grenzen overschrijden
Dit project is ontstaan vanuit Heineken’s sterke overtuiging dat je meer uit het leven haalt door grenzen te overschrijden. Elke poster begon als een simpel wit canvasdoek maar ging vervolgens op een legendarische reis, ontmoette figuren van over de hele wereld en kwam terug met een eigen verhaal. Van de poster getransformeerd van krant naar poster door de Nederlandse goochelaar en illusionist Hans Klok tot de poster die een potje fireball speelde met tennis legende Jimmy Connors, iedere poster is een uniek legendarisch kunstwerk. Ze dragen de fysieke tekenen van hun avontuur, of de creatieve handtekening van de collaborateur die hem eigen maakte.

Verfrissend
Sandrine Huijgen, Global Communications Director van Heineken: ‘Legendary Posters is een verfrissend idee. De diversiteit en het vooruitstrevende, optimistische karakter van dit project bewijzen waar Heineken voor staat; door grenzen te overschrijden wordt het leven verrijkt met bijzondere en onverwachte ervaringen. Deze posters hebben ervaringen opgedaan waar wij allemaal van dromen, maar we zijn vooral enthousiast hoe deze verhalen persvrijheid kunnen ondersteunen in samenwerking met Reporters Without Borders.’
Christophe Deloire, Secretary General van Reporters Without Borders: ‘Wij zijn erg blij met de ondersteuning van Heineken en hun ‘The Legendary Poster’ campagne. De posters hebben grenzen opgezocht en overschreden en zijn daarmee unieke kunstwerken geworden. De opbrengst van deze posters helpt ons om de belangen van journalisten en persvrijheid wereldwijd te ondersteunen.’

Veiling
De veiling is nu wereldwijd geopend tot 13 april 2014, bieden kan op deze site. ‘The Legendary Posters’ is de meest recente creatieve toevoeging aan Heineken’s Legends brand platform en werd gecreëerd met Wieden+Kennedy Amsterdam. De posters worden getoond gedurende de veilingperiode op verschillende locaties in Amsterdam, de
thuishaven van Heineken. The locaties zijn:
April 3-13: Libertine Gallery, Prinsengracht 715, Amsterdam, 1017JW
April 12: Stedelijk Museum, Museumplein 10, 1071 DJ Amsterdam (op uitnodiging)
April 14-21: Gallery 33, Pazzanistraat 33, Westerpark, 1014DB, Amsterdam


 






Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken