Het Land van ANWB: voor dagjesmensen én kampeerders

Het Land van ANWB: voor dagjesmensen én kampeerders
  • Algemeen
  • 27 jun 2014 @ 09:30
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Branded content

Geen andere recreatiewebsite heeft dezelfde landelijke dekking als het Land van ANWB, de online toegangspoort tot duizenden unieke uitjes in eigen land. Met uitjes dichtbij en ver weg, groot en klein, gratis en betaald, binnen en buiten, is het Land van ANWB een krachtig platform voor de recreatiebranche. Want met gemiddeld 457.776 pageviews per maand bereiken attractieparken, musea, strandtenten en andere vrijetijdaanbieders er een veelzijdig publiek. Dat bestaat niet alleen uit dagjesmensen; ook kampeerders zoeken tijdens hun vakantie in Nederland vertier in de buurt.

Ontmoetingsplaats voor branche en bezoekers
Recreatie dichtbij is populair. Duurdere uitjes, zoals attractieparken en musea, wisselt men af met kosteloze of goedkopere alternatieven, zoals een fietstocht of strandwandeling. Voor alle dagjes uit is het Land van ANWB het meest complete inspiratieplatform. Leden hebben exclusieve voorrechten en ledenvoordeel. De recreatiebranche plaatst uitjes via een eigen account, en betaalt voor extra's als aanvullende foto's, video, andere prominente exposure of uitgebreide content zoals een microsite. Maar ook bezoekers kunnen hun favorietje uitje (gratis) delen of recenseren. Zo ontstaat een interactieve ontmoetingsplaats voor branche en bezoekers, waarmee Nederland steeds leuker wordt.

Ook kampeerder gaat dagje uit
Dagjesmensen vinden allang hun weg naar het Land van ANWB, maar ook kampeerders zoeken steeds vaker online inspiratie voor een dagje uit, met name het segment gezinskampeerders. Deze groep telt 1,1 miljoen Nederlanders, verdeeld over 295.000 huishoudens. De gezinskampeerder onderneemt relatief vaak een vakantie met vrienden en familie. Een bezoek aan een attractiepark of dierentuin hoort voor zo'n 17% van dit segment bij de kampeervakantie. Meestal blijft dit type kampeerder in Nederland, en verblijft in of bij een attractiepark. Voor adverteerders is het Land van ANWB een prettige, positieve omgeving om bezoekers te bereiken. De consument ontsnapt er aan de waan van de dag en komt in een Umfelt van ontspanning en plezier. Ook partijen die zelf geen recreatie aanbieden maar wel in contact willen komen met de recreant, vinden bij het Land van ANWB direct bereik én conversie. Denk aan aanbieders van consumpties (al dan niet van huis meegebracht) die tijdens een dagje uit worden genuttigd, of de fiets- en outdoorbranche.

Land van ANWB en Kamperen op tv
Voor 2015 zijn er verschillende tv-formats in ontwikkeling voor zowel de kampeer- als de vrijetijdsbranche. Meer weten over onze crossmediale mogelijkheden? Neem contact op met adverteerdersinfo@anwb.nl

 
 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken