Peter Kan over het nieuwe Dance & Brands-congres komende vrijdag
- Algemeen
- 14 okt 2014 @ 08:17
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementKennissessie
- 14 okt 2014 @ 08:17
- Peter van Woensel Kooy
Op vrijdag 17 oktober 2014, tijdens het Amsterdam Dance Event, vindt ‘s werelds eerste internationale congres over dance- en millennialmarketing plaats: Dance & Brands, georganiseerd door bureau FDOS samen met MarketingTribune en BBP Media. FDOS-baas Peter Kan (foto) vertelt waarom dit event uw bezoek waard is.
Peter Kan (35) is als medeoprichter en managing director van FDOS [First Day Of Spring, red.] betrokken bij Dance & Brands, dat hij samen met partners BBP Media, MarketingTribune en het ADE heeft ontwikkeld. FDOS komt voort uit feestorganisatie ‘Nachtwerk’, dat in 2002 het dancemerk Hed Kandi naar Nederland haalde en in 2007 de ‘afterwork celebration’ parties VRIJ lanceerde. Hiertoe werkt Kan samen met compagnon Evert-Jan Heijmans, een ervaren merkstrateeg met een voorliefde voor jongerencultuur en dance. FDOS richt zich op ‘millennialmarketing’.Daarbij gaat het om een voorhoede jongeren en oudere jongeren die zeer ondernemend zijn en zo leeftijdgenoten meeslepen in trends, gedrag en merkvoorkeur. Wanneer je hen bereikt, bereik je later de grote massa, is de gedachte die al vaak via events en campagnes bewezen werd. Op 17 oktober wordt de koppeling naar ‘dance and brands’ gemaakt en hoe je daarmee de millennials kunt bereiken.
Creatviteit en diepgang
‘Waar hoogopgeleide twintigers en dertigers een jaar of tien geleden nog in de rij stonden om voor een grote bank of multinational te werken en een dikke auto te rijden, is het tijnu gekeerd. We hebben te maken met een nieuwe generatie met een wezenlijk andere mentaliteit en idealen, bij wie het niet draait om bakken geld en traditionele statussymbolen, maar om start-ups, om indie capitalism,zingeving, delen, creativiteit en diepgang. Een belangrijk verschil met voorgaande generaties is de andere houding ten opzichte van consumptie, merken en marketing.Traditionele marketing van de grote merken is voor hen vaak commercieel, bedacht en indringend’, zegt Peter Kan over deze doelgroep. ‘Zingeving is cruciaal in de belevingswereld van de millennials. Deze invloedrijke jongvolwassenen hebben hun eigen favoriete merken. Dit zijn veelal merken die het anders doen, uniek en origineel zijn, echt iets bijdragen en een inspirerend verhaal vertellen waar ze zich mee kunnen identifceren. Dance biedt een enorme kans voor merken om iets te doen dat echt in de belevingswereld van millennials past, omdichtbij de doelgroep te komen. Maar dat vereist kennis, inlevingsvermogen en creativiteit.’
Belevingswereld
Het congres Dance & Brands wil helpen inzicht te geven in die belevingswereld. ‘Door de vlucht die dance heeft genomen, moeten merken de vooroordelen die ze voorheen hadden laten varen. Dance is simpelweg te groot en belangrijk geworden. Ze moeten dance serieus nemen als pijler in hun millennialmarketingmix. Wie nu niet aanhaakt mist de boot’, zegt Kan. Dance staat volgens de congresorganisatie open voor commercie en commercie staat open voor dance. ‘Nergens worden de twee echter op een goede manier aan elkaar voorgesteld. Daarom organiseren wij Dance & Brands. Dance & Brands behandelt een aantal cases van merken die zichzelf al succesvol gekoppeld hebben aan dance. Marketeers van KLM, Heineken en Dance4Life komen zelf hun ervaringen delen, maar door de dag heen komen ook succesvolle en minder succesvolle koppelingen van onder meer Ralph Lauren, Sonos, Seat, Corona, G-Star, Opel en T-Mobile aan de orde. De laatste kaarten zijn nu in de verkoop.’
Wanneer: 17 oktober
Waar: Concertgebouw, Amsterdam
Hoeveel: € 295,- N.B. Bijna uitverkocht!
Internet: www.danceandbrands.com
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Dance and Brands
- Concertgebouw Amsterdam
- event
- Amsterdam Dance Event
- congres
- FDOS
- Peter Kan
- dance- and millenialmarketing
- BBP Media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing