Oud-MT uitgever Gert Jan Kooistra overleden
- Algemeen
- 10 okt 2014 @ 14:46
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Personalia
- 10 okt 2014 @ 14:46
- Redactie MarketingTribune
Oud-uitgever van onder andere MarketingTribune Gert Jan Kooistra is in zijn slaap overleden. Kooistra is 48 jaar geworden. Hij noemde zich 'experienced entrepeneur, consultant and coach'. Vanaf 2002 was hij betrokken bij de herdoping van NieuwsTribune in MarketingTribune, dat toen nog deel uitmaakte van Reed Elsevier. Hij werkte in totaal drie jaar voor Reed.
In die periode bracht hij de titel ook terug naar Cannes, waar onder meer een groot feest werd gegeven in samenwerking met productiemaatschappij Czar. Daar -op het dak- ontstond het idee voor de Gouden Zaag voor jong reclametalent, die nog steeds wordt uitgereikt. Ook de poolparty die later in de MarketingTribune-villa gegeven werd, waarbij alle gasten met kleren en al het water ingegooid werden, behoort nog steeds tot de klassiekers. Kooistra kon pittig zakelijk zijn, maar ook creatief en had als uitgever vaak 'big ideas'. Bij Reed werd hij naast zijn werk voor MarketingTribune o.a. uitgever van Elsevier Online, baas van Customer Select en trad hij toe tot het MT van RBI Amsterdam.
Relaties welkom
Daarvoor was hij hoofdredacteur van het hippe dance- en lifestyleblad Strictly en betrokken bij Pulse Interactive. Na MarketingTribune werkte hij onder andere bij de Music Marketeers, Blend, Kluwer en Redactiepartners. Na een sabbatical werd hij vanaf 2010 coach en counselor bij Fontinalis en bleef hij interim management-klussen doen. Gert Jan wordt maandag 13 oktober om 14:45 begraven op de Nieuwe Ooster, Kruislaan 126 te Amsterdam. 'Alles wat een begin heeft, heeft ook een einde. Sluit daar vrede mee en alles komt goed', staat in de annonce. Kooistra wordt geprezen als 'lief, intens, authentiek, ondernemend en muzikaal' mens en trotse papa. Ieder is welkom om afscheid te nemen, meldt de familie. De redactie van MarketingTribune wenst familie, nabestaanden en vrienden veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
'G. J.' Kooistra
- Blend
- Gert Jan Kooistra
- MarketingTribune
- Reed
- Pulse Interactive
- Strictly
- MT
- RBI
- Kluwer
- uitgever
- RIP
- Redactiepartners
- NieuwsTribune
- Reed Elsevier
- Music Marketeers
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing