[Epica Awards] Pareltjes van goud

[Epica Awards] Pareltjes van goud
  • Algemeen
  • 19 nov 2014 @ 09:15
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Awards

Epica Awards doet de jurering dit jaar in Amsterdam in samenwerking met MarketingTribune. Dit jaar zijn er maar liefst 3.422 inzendingen. De shortlist wordt deze week in Amsterdam beoordeeld voor de gouden, zilveren en bronzen Epica, en uiteraard voor vier Grand Prix. Inzendingen zijn er voor 15 categorieën waaronder TV, Press Ad, Outdoor, Digital en Mobile,DM tot Integrated Campaigns. Nieuw dit jaar zijn de categorieën Copywriting en Branded Content.

De Epica is de enige creatieve award die uitsluitend door vakjournalisten van internationale marketingmagazines wordt beoordeeld. In Amsterdam zijn 32 vakjournalisten uit onder meer Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Rusland en Spanje neergestreken voor de finale jurering. MarketingTribune is als enige vakblad uit Nederland vertegenwoordigd.

Met goud bekroond

Uit de vele inzendingen is inmiddels een aantal met goud bekroond waaronder ‘The Odessey ‘ van Wieden+ Kennedy voor Heineken. Een 4-tal andere briljante films willen we jullie niet onthouden. Zie hieronder de gouden winnaars van BBDO New York met hun idee van ‘The boy who Beeps’ (voor General Electric in de categorie Corporate), Ogilvy & Mather London met ‘Horse Whisperer’(voor Expedia in categorie Transport & Toursim) en Forsman & Boden uit Zweden met hun film  ‘The Nordic Expedition’ (voor Postnord Logistics in de categorie Communication Services).

In totaal hebben 27 Nederlandse bureaus werk ingezonden. Onder hen zijn 180 Amsterdam, Doom&Dickson, Eigen Fabrikaat en TamTam.

Donderdag 20 november is er naast de Award Ceremonie in de Koepelkerk ook een Creative Circle vanaf 14.00 uur waarbij de juryleden kennismaken met enkele reclamebureaus. Iedereen die wil meeluisteren met de verhalen van Petter Gulli, Executive Creative Director of DDB Oslo, François Grouiller, Group Strategy Director, Europe of Fred & Farid Group, Jonay Sosa, copywriter and founder of Ideas For Fuel, Darren Richardson, CCO & Managing Director at BBDO & Proximity Worldwide Düsseldorf en van Clay Mills, Managing Director of Wieden + Kennedy Amsterdamonder is welkom. 

Meer informatie over de Epica's vind je hier.

Er verscheen eerder een artikel over Epica onthult details van 'creative circle' Amsterdam op MarketingTribune.nl.


Expedia - Horse Whisperer [Commercial 2014]


The boy who beeps


The Nordic Expedition


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken