[BCE 2015] Van branded content naar brands met content?

[BCE 2015] Van branded content naar brands met content?
  • Algemeen
  • 11 dec 2014 @ 11:15
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Branded contentStorytelling

Branded content is meer dan ooit in beweging. Helemaal nu begrippen als contentmarketing en storytelling hot zijn en eigenlijk niet meer weg te denken uit de gereedschapskist van marketeers en communicatieprofessionals. BBP Media organiseert daarom op 29 januari het Branded Content Event in Utrecht. Profiteer van het early bird-tarief tot en met 12 december!

Het hoofdonderwerp van het event, de term ‘branded content’, wordt tot nu toe met name gebruikt voor de meer ‘traditionele’ paid branded content-initiatieven, zoals gesponsorde tv- of radioprogramma’s, redactionele advertorials/specials of crossmediale samenwerkingen met mediapartijen. Contentmarketing en storytelling zijn breder toepasbaar voor het merk en kunnen juist een verdieping en verbreding aan gaan brengen in de verschillende vormen van branded content.

Is contentmarketing dan iets anders dan branded content?
Contentmarketing omvat alle marketingdisciplines die betrekking hebben op het creëren, distribueren en beheren van content waarbij de content het doel heeft om klanten aan te trekken, te behouden, te activeren of omzet binnen een bedrijf of organisatie te vergroten. Branded content is daar één van de vormen van. Als het contentmarketingdenken door merken serieus wordt opgepakt kan branded content voor merken ook een structurelere rol gaan spelen in de totale marketingaanpak.

Met voorbeelden als Red Bull dat als merk de focus op ontwikkeling van eigen content legt en daardoor als het ware zelf een mediabrand wordt en Coca-Cola dat een 2020 contentstrategie wereldwijd heeft uitgerold, komt de vraag op of alle merken ‘content brands’ worden? Is dat werkelijk haalbaar?

In ieder geval is een goed en krachtig merkverhaal een voorwaarde om op continue basis content te kunnen blijven creëren. Vandaar ook de grote aandacht voor storytelling. Daarnaast is de vraag of je als merk zelf continu content wilt blijven creëren of dat je juist daarvoor de samenwerking opzoekt met mediapartijen die dat al jarenlang dagelijks doen?

Wat betekent dit voor de branded content-vormen zoals we tot op heden gewend zijn in te zetten? Veranderen die of biedt deze ontwikkeling juist meer mogelijkheden voor merken om branded content structureler in te zetten?

Tijdens het Branded Content Event zullen we uitgebreid in gaan op deze ontwikkelingen en verbanden proberen te leggen tussen branded content, contentmarketing en storytelling. We trappen af met Andrew Davies, een van de bekendste contentmarketingexperts uit Amerika, die in een prikkelende key note zijn visie zal geven op de laatste ontwikkelingen. Gevolgd door cases, een pitch, discussies en de laatste onderzoeksresultaten rondom branded content van eigen bodem.

WANNEER: 29 januari 2015
WAAR: DeFabrique, Utrecht
HOEVEEL: Normaal: € 395,-, korting: € 295,- (korting voor MarketingTribune-abonnees, bezoekers voorgaande edities en early birds tot en met 12 december 2014.
INTERNET: www.brandedcontentevent.nl
 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken