[In de kroeg met] Dennis Kuzee
- Algemeen
- 8 apr 2015 @ 16:19
- Link
-
Wout Maas
redacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Interview
- 8 apr 2015 @ 16:19
- Wout Maas
Dennis Kuzee (38 ), marketingmanager bij Sky Radio, is een selfmade man die zijn jongensdroom leeft. Hij is een perfectionist die een reclame-uiting van Sky tot op de millimeter na kan lopen, tegelijkertijd is hij zich ten volle bewust van relativiteit van werk en de kwetsbaarheid van het leven. We ontmoeten hem, onder het genot van een glas Conde de Valdemar, in zijn favoriete wijnbar, Bar Vintage in Hilversum.
Waarom heb je voor de marketing gekozen?
Ik ben erin gerold. Na mijn middelbare school ben ik meteen gaan werken. Dat was destijds als art director voor Arcade. Ik maakte daar radio en televisiespots. Daarna heb ik een tijdje als freelancer gewerkt en toen gesolliciteerd bij Sky. In eerste instantie werkte ik daar als vormgever, maar ik bemoeide mezelf overal mee. Op een zeker moment wilden ze radiobloed op de marketingafdeling en zag ik mijn kans schoon.
Wat vind je leuk aan je vak?
Ik ben mijn eigen medium. Die vrijheid heeft niet iedere marketeer. We hebben ruim 3 miljoen luisteraars en daardoor een gigantisch bereik. Je kunt dingen op je eigen medium brengen en kijken hoe dat wordt opgepakt. Het geeft een kick als een campagne aanslaat. Werken in de media is voor een marketeer denk ik het mooiste wat er is.
En wat is minder leuk aan je vak?
Het meest vervelende is eigenlijk nog dat iedereen maar verwacht dat je naar ze luistert. Ik krijg weleens voorstellen van mensen die beweren dat hun voorstel bij uitstek geschikt is voor onze dj’s. Ik moet dan uitleggen dat we die al 27 jaar niet meer hebben.
Wat is het afgelopen jaar de beste case geweest waar je bij betrokken bent geweest?
De kerstcampagne van 2014. Ik ben trots op de line-up van artiesten die daaraan hebben deelgenomen. Onder andere Pharrell, David Guetta, Train, Miss Montreal en Nick&Simon. De montage was in één keer goed en de artiesten waren blij met het resultaat. Dat je met Pharrell in een omgebouwde pizzeria opnames maakt, was een bijzondere ervaring. Dat zulke artiesten zich verbonden voelen met Sky en helpen om zo’n campagne tot een succes te maken is geweldig!
Wat is in jouw ogen de belangrijkste ontwikkeling binnen je vakgebied en hoe spelen jullie hier op in?
De uitdaging zal zijn om consumenten te bereiken buiten de ouderwetse massamedia. Dan denk ik aan gepersonaliseerde online marketing, maar ook aan televisie. Daar worden consumenten straks ook één-op-één bediend.
Wat is je gemoedstoestand?
Het gaat privé en zakelijk goed met me. Ik werk voor een leuk merk in een mooi team en krijg de vrijheid om dingen te doen die ik leuk vind. En ik ben gezond, dat is uiteindelijk het hoogste goed. Het is natuurlijk ook wat je er zelf van maakt. Alhoewel ik soms enorm kritisch kan zijn, vind ik mezelf geen pessimist. Uiteindelijk bereik je met een positieve instelling het meest.
Wat doe je om te ontspannen?
Naast hobby-fotograaf ben ik een liefhebber van duiken in Nederland, bijvoorbeeld in Het Twiske of Vinkeveen. Je hebt dan alleen aandacht voor je ademhaling, je buddy en de wereld om je heen is doodstil. Daarnaast houd ik van een goede film of bezoek aan het theater, je moet als creatief geïnspireerd worden.
Wat is het grootste geluk van je leven?
Dat is mijn gezondheid. Nee, dat is in mijn geval geen cliché. Mijn vader is twee jaar geleden overleden. Hij was echt een sportman en mankeerde nooit iets. Ik had een goede band met hem. Hij had het voor elkaar. Een goed huwelijk, goede baan, mooi huis en ineens werd hij ernstig ziek. Dat heeft me extra bewust gemaakt van de kwetsbaarheid van het leven. Het kan zo voorbij zijn. Het is niet vanzelfsprekendheid dat je alles kunt doen en je weet niet hoe oud je mag worden. Daarom geniet ik van het moment.
Wat staat er op één van je bucketlist?
Een tweede huis in Berlijn. De vrije sfeer, geen sluitingstijden voor de horeca en de allemaal van elkaar verschillende wijken. Als ik in Berlijn geweest ben, kom ik altijd terug met een volle batterij.
Wat is je volgende functie/werkgever?
Ik ben bij Sky nog niet klaar, maar zou het mooi vinden om ooit in het buitenland voor een mediabedrijf te werken. RTL Berlijn vind ik een mooi merk waar ik zelf graag naar luister. Ze lopen daar in veel opzichten nog achter op ons, dus er valt ook veel te verbeteren.
Lijst met favorieten
- Film: The Imitation Game
- Vakantie: Berlijn of een duikvakantie. Duiken in Key West is bijvoorbeeld geweldig. De temperatuur in het water is daar soms hoger dan op het land
- Eten: Indonesische rijsttafel
- Drank: Een mooi rode wijn. Stevige wijnen met karakter met houttonen hebben mijn voorkeur
- Muziek: Mijn muzieksmaak is breed. Die loopt van mainstream popmuziek tot techno en van Avicii tot een goed pianoconcert
Dit artikel stond in MarketingTribune4, verschijningsdatum 24 februari 2015.
-
Wout Maas
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing