Heldenrol voor medewerkers CCCP
- Algemeen
- 5 mei 2015 @ 09:56
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOPersonalia
- 5 mei 2015 @ 09:56
- Peter van Woensel Kooy
Martin Snel en Gijs Vroom van productiebedrijf CCCP redden met buurman Sander een dame uit een zinkende auto pal voor hun kantoor in het kanaal. Hier het ooggetuigeverslag van regisseur Mattias Schut van CCCP. 'Zij zijn vanaf nu de helden van CCCP.'
'Twee dagen terug reed een vrouw met haar auto het water in, precies voor het CCCP-pand aan een uitloper van de Amstel. De auto zonk langzaam, en twee collega's die stonden te roken, bedachten zich geen moment. Ze sprongen het tien graden koude water in om haar te redden. Een derde kantoorgenoot snelde zich naar buiten en sprong het water in met een hamer, zodat ze de zijruit van de auto konden inslaan', memoreert Schut.
Raam ingeslagen
'Toen ze het raam open hadden, snapten ze dat de vrouw op dat moment niet gered wilde worden. Ze was bewust het water ingereden, heel heftig. De auto zonk nu sneller en net nadat de auto onder wat was verdwenen kregen zij de vrouw eruit en konden ze met haar naar de kant zwemmen. De vrouw was nog aanspreekbaar, en is meteen naar het ziekenhuis gebracht. gelukkig ging het de volgende dag lichamelijk weer beter met haar. Hoe het geestelijk met haar gesteld is weten we niet. We zouden haar heel graag op wat voor manier dan ook willen helpen... Maar ik was bijzonder trots dat collega's zonder aan zichzelf te denken meteen het water insprongen om iemand in nood te helpen. Zij zijn vanaf nu de helden van CCCP.'
Grote moed
Helper Sander: 'We zijn er naartoe gezwommen maar kregen de auto niet open. We hebben toen om een hamer geschreeuwd, waarmee we daarna de ruit hebben ingeslagen. Daarop liep de auto vol met water. Met enige moeite hebben we de vrouw toen uit haar auto getrokken. (...) Het was wel even heftig allemaal', besluit hij. Op de site van onder andere stadszender AT5 zijn de vele huldebetuigingen aan het adres van de CCCP-redders en de buurman te lezen, klik hier. 'Onze collega's zijn er heel nuchter over, maar het hele bedrijf leefde mee met de vrouw nadat duidelijk was wat de ware toedracht had moeten zijn. En gelukkig niet is geworden', aldus Schut. Hieronder een beeldimpressie. Het marketingcommunicatievak is een aantal echte helden rijker. (PvWK)
CCCP logo, hieronder: de auto te water
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- voorbeeld
- auto
- redden
- buurman
- Sander
- productiebedrijf
- regisseur
- moed
- film
- ooggetuigeverslag
- Mattias Schut
- Gijs Vroom
- CCCP
- AT5
- zinken
- Martin Snel
- levensgevaar
- helden
- onbaatzuchtig
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing