[Pop Up Event] Gratis voor abonnees op 28 mei: 'Customer Insights'

[Pop Up Event] Gratis voor abonnees op 28 mei: 'Customer Insights'
  • Algemeen
  • 22 mei 2015 @ 10:50
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • EvenementCustomer Journey

MarketingTribune organiseert in 2015 een aantal Pop Up Events: actuele marketingtopics worden dan besproken in een klein gezelschap van marketing- en communicatieprofessionals op een nader te bepalen locatie. Na het eerste succesvolle Pop Up Event - Production 2.0 over de productie van tv-commercials en radiospotjes - gaan we dit keer dieper in op customer insights. Wat is de echte behoefte van (potentiële) klanten? Wij durven te stellen: hoe strakker je customer insights, hoe beter je inzichtgedreven propositie, hoe hoger je winst. MarketingTribune organiseert deze Pop Up op donderdag 28 mei samen met Marketing Workouts. Een nadere kennismaking.

Marketing Workouts bestaat uit een vast team van senior allround on- en offline marketeers die elke dag opnieuw ervaren hoe snel ons vak verandert en hoe veel aandacht impactvolle marketing waard is. Marianne Stok is een van hen. Zij zegt: ‘De marketeer van nu moet verstand hebben van merken, producten, technologie, mensen, communicatie en maatschappij. En al die kennis ondertussen ook nog weten toe te passen. Ga er maar aan staan. Marketing Workouts geeft zowel marketingworkouts als marketingadvies en implementatie. Met toepasbare stappenplannen en vanuit bewezen en actuele marketingervaring, waarna je het zelf kunt doen. Vandaar onze pay-off: Get movin’. Get fit. Get better.’ 
Dit event helpot marketeers om de belangrijkste customer insights te doorgronden en toe te passen. Schrijf snel in via de website

Wat zijn de onderwerpen van de workouts?
Marketing Workouts is voor iedereen die met marketing en communicatie te maken heeft. Marketeers, managers en hun team en ondernemers. Met onze workouts leer je hoe je tot betere marketing komt. Soms heb je een strategische vraag, soms gaat het over de uitvoering en soms over het verschil dat je zelf maakt. In onze blokkendoos vind je de verschillende workouts terug: kiezen, bouwen of leiden. Daarnaast geven we marketingadvies. Onze werkvorm is uniek; we pakken je vraagstuk aan met een marketingworkout met joint forces. Wij werken met je samen aan een urgente vraag en we lossen het probleem voor je op: van strategie tot en met go2market als je wilt. Jullie leren één manier van werken, volgens een handig stappenplan. Wij springen bij, zodat oplossing en implementatie hand in hand gaan.

Wat is jullie cutting edge, waarom zouden mensen naar jullie toe gaan?
Marketing Workouts bestaat uit een vast team van senior allround on- en offline marketeers die zelf met de voeten in de klei hebben gestaan en elke dag opnieuw ervaren hoe snel ons vak verandert en hoeveel aandacht impactvolle marketing waard is. Bij ons gaat alles recht door zee. En omdat we ook advies geven, hebben we altijd nieuwe en recente stof in al onze workouts. En we hebben er heel veel plezier in!

Zijn mensen nog niet cursus/eventmoe?
Gelukkig niet. Zeker marketeers niet. Het marketingvak verandert snel. 73% van de Europese marketeers is dan ook van mening dat ze zichzelf moeten heruitvinden om succesvol te blijven. Het grootste obstakel is volgens de Europese marketeers het gebrek aan budget (47%), verzet door bedrijf (30%), gebrek aan marketingtraining (30%), verwarring van rol en verantwoordelijkheden (27%) en het feit dat de organisatie niet in staat is te veranderen (26%). Wij bij Marketing Workouts hopen in ieder geval een steentje te kunnen bijdragen door actuele marketingadviezen en trainingen aan te bieden.

Wat is het beste marketingidee en wat is de grootste flop in jullie ogen?
Alle ideeën die inzichtgedreven zijn. Kijk naar Airbnb, easyJet en Ikea. Allemaal concepten die ontstaan zijn uit behoeftes, frustraties en wensen van klanten. Mensen wilden best stedenreizen maken, maar hadden niet altijd het geld en daar kwam easyJet die aankondigde dat je voor 99 euro naar allerlei steden kon vliegen. En je had maar één klasse, en dat was C voor Cattle class. Maar ook Andre Rieu had een briljant inzicht. Als kind hield hij van klassieke muziek, maar hij begreep niet waarom alles zo ingetogen was en waarom mensen zo weinig lol hadden, terwijl de muziek zoveel emotie en plezier bracht. Grootste flop is de opoffering van Hi.

Wat doen veel marketeers nog verkeerd?
Men denk te weinig vanuit klantbehoeftes.

Wat zijn in jullie ogen de uitdagingen voor marketeers voor de komende jaren?
Veel meer vanuit de klant denken. Het klinkt voor de hand liggend, maar veel bedrijven doen dat nog te weinig en doen aan backwards engineering: een product of dienst verzinnen vanuit de roi van het bedrijf en er dan een inzicht bij verzinnen. En integratie van offline- en online-denken. Bedrijven hebben vaak een apart marketing- en online team. Wij vinden dat dit samen moet gaan: één afdeling. Vaak spreken ze niet dezelfde taal en begrijpen elkaar niet goed genoeg.

Bij welk bedrijf zouden jullie eens graag aanschuiven en adviseren?
Alle bedrijven die echt, maar dan ook echt klantgedreven willen denken en waar de top bereid is om dit echt te doen, ook al betekent het dat ze soms op korte termijn minder winst maken. McKinsey zegt het al jaren: je mag op een product of dienst best verlies maken, als de optelsom der delen maar goed is. En we hebben ook zeker een duurzaam hart.

Relevante websites www.marketingtribune.nl/pop-up-events
www.marketingworkouts.com


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken