Volg vandaag LIVE de eerste MarketingTroonrede

Volg vandaag LIVE de eerste MarketingTroonrede
  • Algemeen
  • 8 sep 2015 @ 10:40
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Evenement

Vandaag vanaf 18.00 uur tot 18.45 uur wordt de allereerste MarketingTroonrede uitgesproken in Nieuwspoort door ceo Robert van Houten van AGU holding bv. Leer de verrrassende visie van ceo's over marketing kennen. Wat is de functie van de marketeer in de organisatie en welke plek neemt de klant in? Hieronder vindt u de link om de 'troonrede' live te kunnen volgen.

Volg hier live de troonrede.

Een week voor Prinsjesdag organiseert Stichting MarketingTroonrede in samenwerking met MarketingTribune een nieuw en spraakmakend event: de MarketingTroonrede. Uiteraard is het streven om deze troonrede, speciaal voor marketeers en ceo's en gebaseerd op onderzoek door Trendbox, ook een mooie en langdurige traditie te laten worden. De eerste MarketingTroonrede wordt uitgesproken door Robert van Houten, ceo Agu holding en Agu bv. Het thema voor 2015 is de relevantie van de marketeer door de ogen van de directie.

In een interview met MarketingTribune geeft Van Houten aan marketing hoog op zijn agenda te hebben staan. Van Houten heeft een 100 procent commerciële achtergrond. Na studies aan respectievelijk de Hotelschool Den Haag en de UvA, richting Organisatie & Beleid, startte hij bij Center Parcs met als focus commerciële innovatie. Hij ging daarmee verder bij een internationale keten met casual dining restaurants in Europa, waaronder Gauchos en belandde in 2000 bij Ahold. Daar was net de fase van ‘differentiatie’ gaande, waarbij onder eenzelfde merk verschillende formules ontwikkeld werden: van convenience store tot compacte hypermarkt. Vanaf scratch was hij betrokken bij de ontwikkeling van AH to Go, later werd hij binnen Ahold commercieel eindverantwoordelijk voor de herpositionering van Gall & Gall. Na nog wat internationale functies wilde hij eindverantwoordelijke worden voor een merk. Van Houten: ‘Agu kwam op mijn pad en alles komt hier samen: mijn passie voor sport, vernieuwing, innovatie en bouwen aan een prachtig merk. Marketing is absoluut cruciaal. Alles draait om het merk en de merkbeleving, marketing heeft daarin een leidende rol. Onze marketeers staan opgesteld om de consument door en door te begrijpen, exact te weten wat hen “beweegt” op de fiets. Goede consumer insights zijn daarbij onontbeerlijk. Het zijn onze marketeers die die naar boven weten te halen. Pas dan kan je de volgende hele belangrijke stap nemen en dat is productontwikkeling.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken