[Interview] 'Te vaak blijft het effect beperkt tot de bezoekers'
- Algemeen
- 27 nov 2015 @ 08:15
- Link
-
Lisette Gerbrands
Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 27 nov 2015 @ 08:15
- Lisette Gerbrands
Events en activaties zijn een effectieve manier om in contact te komen en te blijven met je doelgroep. Live communicatie in je marketing- en communicatiestrategie zorgt voor impact en merkvoorkeur, maar hoe creëer je een onvergetelijke brand experience? Tijdens de eerste editie van The Experience Conference krijg je inzicht in hoe sterke merken hiermee omgaan en vertellen verrassende keynotes over de meerwaarde die een live event jouw marketingstrategie kan geven. Een nieuw evenement – dat plaats vindt op dinsdag 8 december - vol vernieuwende en relevante content voor jou als marketeer.
MarketingTribune sprak met Willem-Albert Bol, manager marketing advertising bij De Persgroep over The Experience Conference, live communicatie en de meerwaarde hiervan.
Wat vind je van dit eerste congres over events?
Altijd goed om vakgenoten bij elkaar te brengen. Verrast me dat dit het eerste congres over events zou zijn. Des te leuker!
Deel je de mening dat live events nog te weinig bekend zijn bij marketeers?
Live events zijn wel bekend bij marketeers, maar de impact ervan is echter lastiger te bepalen. Te vaak blijft het effect beperkt tot de bezoekers. Maar juist alle cirkels er omheen zijn belangrijk voor de waarde. Denk aan de mensen die je hebt uitgenodigd, maar niet konden komen. Al die mensen die er over lezen vooraf of achteraf. De PR kracht die je er uit kan halen.
Waarom zouden marketeers dit middel vaker moeten inzetten?
In een wereld waar aandacht schaars is, kunnen live events krachtig zijn. Zeker bij het benaderen van specifieke doelgroepen. Binnen De Persgroep doen wij dit bijvoorbeeld bij ons merk De Ondernemer, waar voor het bereiken van lokale ondernemers de events een waardevol middel zijn. Ook zetten wij evenementen in voor loyaliteit van onze lezers van de nieuwsmerken. Zij waarderen het als hun merk ook live benaderbaar is. Denk hierbij AD en Efteling lezersdag, denk aan de Volkskrant-dag bij Internationaal Film Festival.
Timmeren de bureaus voldoende aan de weg en wat kunnen marketeers verwachten van bureaus?
Eventbureaus zijn zich aan het heruitvinden: van productiehuizen voor evenementen, naar conceptuitdenkers. Marketeers mogen dus verwachten dat er meer waarde uit een live event komt dan alleen een dag met bezoekers zelf.
Wat is in een notendop je verhaal op het congres?
Binnen de wereld van media heb je veel mogelijkheden om aandacht te krijgen. Ieder medium heeft daar zijn kracht. Wij bij De Persgroep geloven in formule: Aandacht x Bereik x Creatie x Dichterbij = Effect. Deze formule geplot op live events geeft veel kansen, maar is ook complex. Ik zal mij tevens richten op hoe je live events met de juiste mediapower nog sterker kunt neerzetten.
Wat is volgens jou de grootste uitdaging van marketeers anno 2015 en hoe kan live communicatie daarvoor ingezet worden?
Niet geheel verrassend zie ik grootste uitdaging op het gebied van aandacht. De consument is kritisch over commerciële boodschappen. Om als merk op te vallen, moet je alles uit de kast halen. In de mix van activiteiten hebben live events daar hun unieke rol. Het kan marketeers helpen hun merk vriendelijker, benaderbaar en relevanter te maken. De kracht van events herkennen en weten hoe dit in te zetten, is een boeiend onderwerp.
WAT The Experience Conference
WANNEER dinsdag 8 december
WAAR Looiersgracht 60, Amsterdam
INSCHRIJVEN www.experienceconference.nl; VOOR EARLY BIRDS TOT 9 NOVEMBER GELDT EEN KORTINGSTARIEF!
-
Lisette Gerbrands
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
- meerwaarde
- live communicatie
- keynote
- activaties
- brand experience
- doelgroep
- The Experience Conference
- effectief
- marketeer
- merkvoorkeur
- events
- event
- merken
- marketing- en communicatiestrategie
- impact
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing