[live update TEC] ‘Event meest efficiënte productiedag voor je contentstrategie’

[live update TEC] ‘Event meest efficiënte productiedag voor je contentstrategie’
  • Algemeen
  • 8 dec 2015 @ 16:31
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Evenement

Vandaag vindt de eerste ‘The Experience Conference’ plaats. Dit event over live communicatie en activatie wordt georganiseerd door branchevereniging IDEA in samenwerking met MarketingTribune. De Independent Dutch Event Association wil op deze manier de marketingkracht van live communicatie en activatie aantonen. Allemaal leuk die live communicatie, maar wanneer de koffiekopjes weer zijn afgewassen en de banners in de container liggen, sta je dan als marketeer met lege handen? Gerrit Keijkoop van LiveOnlineEvents laat zien hoe je zorgt dat jouw investering leidt tot inspirerende content voor de rest van het jaar.

Keijkoop belooft zijn publiek het antwoord te gaan geven op de volgende vraag: Hoe kan ik de toegevoegde waarde van live events groter maken?: ‘Je publiek bij een live event is dankzij social media een “audience of audiences”. De social trends voor 2016 zijn video, mobile first, integratie e-commerce in social media, ephemeral (in het moment als Snapchat en Periscope en er gaan geruchten dat Facebook experimenteert met self destructing messages) en crowd sourced brand content. Deze trends gaan eigenlijk over live events, want events zijn ook visueel, mobile first, nu of nooit en content.’

Maar het vergroten van de toegevoegde waarde is ook belangrijk omdat events duur zijn: ‘Zorg dat je alles vastlegt en zie je event als meest efficiënte productiedag voor je contentstrategie.’

Maar hoe? ‘Maak gebruik van tools als Slido.com en een social media-team tijdens je event. Geef je bezoekers unieke content om te delen (Mr Orange) en zorg voor mensen die foto’s maken met camera’s van de bezoekers zodat het moment ook daadwerkelijk meteen gedeeld kan worden op die plek waar de bezoeker zijn meeste bereik heeft, namelijk zijn of haar eigen Twitter-timeline of Facebook-pagina.’

Maar we moeten niet ‘alleen iets met social media’ maar ook met de veel modernere technologie: ‘Vergeet Oculus Rift niet of de veel toegankelijkere Google Cardboard. Voor een tientje heb je die, gebrand en al.’

Check #TecAdam voor een verslag van de dag in tweets!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken