PIM presenteert Jongereniconen en trendsessie live op 4 februari 2016

PIM presenteert Jongereniconen en trendsessie live op 4 februari 2016
  • Algemeen
  • 1 feb 2016 @ 10:40
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • OnderzoekEvenement

Platform Innovatie in Marketing zet op 4 februari weer haar jaarlijkse trendavond neer bij Canon in Den Bosch. Tijdens deze sessie vol insights voor marketeers, worden onder andere MarketingTribunes 'Jongereniconen 2016' live gepresenteerd. Deze trendvoorspelling is intussen al ruim 100.000 keer door belangstellenden aangeklikt. Aanwezigen krijgen ook het PIM Millenial-rapport. Lees hier hoe u erbij kan zijn.

Wat beweegt de jeugd in 2016? Deze vraag laat PIM traditiegetrouw beantwoorden door Peter van Woensel Kooy. Voor het twintigste jaar in successie door dezelfde auteur, presenteert MarketingTribune op basis van 63 onderzoeken, artikelen, dossiers, twaalf expert-interviews, feedback van trendwatchers en eigen fingerspitzengefühl acht nieuwe ‘Jongereniconen’ voor komend jaar. In aanloop naar zijn presentatie tijdens onze jaarljikse trendsessie interviewde Stefan Harzevoort van PIM hem.

De kunst is om de grote lijnen te ontdekken en deze te extrapoleren
De wereld is in rep en roep. Verandering is aan de orde van de dag. Hoe kun je in deze tijden nog trends signaleren?
'Ik denk dat het nooit anders geweest is: grote veranderingen. Of het nu de ontdekking van vuur was in de oertijd of de opkomst van internet in de jaren negentig: de kunst is om de grote lijnen te ontdekken en deze te extrapoleren. Daarvoor heb ik op de Universiteit van Amsterdam de nodige technieken geleerd. Met het voorspellen van jongerengedrag ben ik bovendien al een poosje bezig, dit is alweer het twintigste jaar. Dus op basis van learning by doing, het vinden van steeds betere bronnen en met behulp van enkele andere visionairs gaat het voorspellen van trends me eigenlijk steeds beter af.'

Vliegensvlug vloggen, ketens kraken en terug naar de inhoud
Je hebt vorig jaar ook een aantal jongereniconen gesignaleerd. Welke zijn uitgekomen?
'Vliegensvlug vloggen, ketens kraken en terug naar de inhoud voorspelden we vorig jaar als belangrijke trends. Onze voorspellingen over food werden recent 1:1 overgenomen door de WHO en Gezondheidsraad, vloggers maken inderdaad een flinke opmars, de Oculus Rift wordt als communicatietool ontdekt en ochtendraves en de Jihadistische look bereikten Nederland. MarketingTribunes Jongereniconen 2015 zijn intussen online ruim 150.000 keer aangeklikt, dus de insights zullen wel relevant geweest zijn. Kijk hier als je ze nog eens na wilt lezen.'

Welke van jouw verwachtingen voor dit jaar hebben het meest impact op marketing en sales?
'Alle acht de genoemde iconen voor 2016 zijn super-relevant, haha. Dus alle reden om op 4 februari langs te komen!'

Meer inzicht in hoe je als marketeer kunt inspelen op de behoeften van jongeren? Op 4 februari organiseert het Platform Innovatie in Marketing de jaarlijkse trendsessie. Deze avond staat volledig in het teken van jongeren en jongvolwassenen. Naast de lezing van Peter nodigen we ook andere experts uit. Bekijk het programma en schrijf je in



Keynotespreker op de trendsessie van PIM, MT's Peter van Woensel Kooy


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken