ADE Dance & Brands: 'Merken kunnen niet meer om dance heen' - early bird tickets nu beschikbaar

ADE Dance & Brands: 'Merken kunnen niet meer om dance heen' - early bird tickets nu beschikbaar
  • Algemeen
  • 29 aug 2016 @ 11:17
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementInteractieDialoog

In samenwerking met First Day of Spring organiseren MarketingTribune, BBP Media en ADE dit jaar voor de derde maal ADE Dance & Brands, waar marketeers, dj's en andere creatieven tezamen komen. Donderdag 20 oktober in het vernieuwde Hotel Arena. Op het moment van schrijven zijn er al acht (veelal internationale) sprekers bekendgemaakt, waaronder Bettina Dorn van Warner Music Central Europa en Zoe Stainsby van Microsoft, Iconic Artist. Samen met Peter Kan, founder van First Day of Spring én Dance & Brands, blikken we vooruit op al dit moois. 'Het congres geeft inzicht in de toch wel complexe wereld van dance.'

Met welk idee heeft u in 2014 Dance & Brands opgericht?
Dance heeft de laatste jaren een enorme vlucht genomen. Merken kunnen bijna niet meer om dance heen, omdat het simpelweg te groot en belangrijk is geworden. Ik vind dat ze dance serieus moeten nemen als pijler in hun marketingmix. Dance staat open voor commercie en commercie staat open voor dance. Echter worden deze twee nergens op een goede manier aan elkaar voorgesteld. Dat is dus ook de reden dat wij met MarketingTribune en ADE nu alweer de derde ADE Dance & Brands organiseren.

Wat heeft u zelf eigenlijk met dance? Naar welke artiesten luistert u bijvoorbeeld graag?
Ik luister de hele dag naar dance. Het eerste wat ik 's ochtends doe is dance opzetten. Mijn favoriete act op dit moment is Mind Against. Met mijn dance-merk Audio Obscura organiseer ik zelf ook feesten, met underground dj's op speciale locaties. Zo hebben we Sven Väth en Joris Voorn in het Concertgebouw en Maceo Plex en Tale of Us in het Muziekgebouw aan 't IJ gezet.

Wat kunnen we verwachten van donderdag 20 oktober?
ADE Dance & Brands biedt dit jaar een programma in twee zalen van het fantastisch verbouwde Hotel Arena. Het programma biedt marketeers en sponsormanagers handvatten om op een relevante manier een koppeling te maken met dance. Het congres geeft ze inzicht in de toch wel complexe wereld van dance met een eigen taal en gewoontes. De line-up van sprekers en panels is dit jaar divers, internationaal en gevarieerd. Daarnaast is Dance & Brands de marktplaats waar dance en commercie elkaar ontmoeten. We faciliteren dus uitgebreide netwerkmogelijkheden. Zo zijn er bij de vorige twee edities ook daadwerkelijk partnerships geboren.

U heeft een mooie selectie van sprekers weten te verzamelen. Op basis van welke criteria zijn deze gekozen?
Bij de vorige edities kozen we vooral voor casepresentaties vanuit merken. Dit jaar staan er meer partijen uit de dance zelf op het podium. Die kunnen meer inzicht bieden. En door het programma over twee zalen te verspreiden bieden we onze bezoekers dit jaar ook voor het eerst echt een keuze.

Radio 538 is een van de partners. Hoe moeten we dat precies voor ons zien?
538 gaat een bijzonder verhaal vertellen uit eigen dance-ervaring en komt met een grote dj als special guest. Bij de eerste editie van Dance & Brands was dat Armin van Buuren, dus de verwachtingen zijn hooggespannen.

Tot slot: waarom moeten marketeers op 20 oktober naar Hotel Arena komen?
ADE Dance & Brands is een ander soort congres. Het onderwerp leent zich voor een unieke ervaring met naast inhoudelijke diepgang een hoog entertainment gehalte. Vuurwerk gegarandeerd.

 

Een early bird ticket kost slechts €75. Ga naar de website voor informatie.


 

ADE Dance & Brands

Een early bird ticket kost tijdelijk slechts €75. Ga naar www.danceandbrands.com voor informatie en uw reservering.
Datum: 20 oktober 2016 (donderdagmiddag)
Locatie: Hotel Arena Amsterdam

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken