Branded Content Event X Tom Kniesmeijer: 'Niemand kan zonder toekomstplannen'

Branded Content Event X Tom Kniesmeijer: 'Niemand kan zonder toekomstplannen'
  • Algemeen
  • 14 dec 2016 @ 14:29
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentBranded Content EventBranded contentEvenementInteractie

Het Branded Content Event staat voor de deur, op donderdag 2 februari in DeFabrique te Utrecht. Thema van dit jaar: 'content brands, hype or hero?' Ofwel: is contentmarketing nu echt de enige marketing die in de toekomst overblijft? We blikken vooruit met toekomstpsycholoog Tom Kniesmeijer, een van de sprekers op het event.

Ga hier naar toe voor meer informatie over het Branded Content Event 2017. En bestel hier vast uw tickets.

Als toekomstpsycholoog verdiept Kniesmeijer zich vooral in de manier waarop individuen en bedrijven omgaan met veranderingen die inherent zijn aan leven en werken. 'Ik help organisaties om de eigen identiteit niet alleen nu maar ook morgen relevantie te geven binnen een continu veranderende wereld.' Daarnaast heeft Kniesmeijer twee boeken geschreven: 'De Seizoenen van de Tijdgeest' over de ontwikkelingsgolven binnen de Nederlandse cultuur en 'Het Matje' over zingevensfitness. Momenteel werkt hij aan een roman.

Waarom moeten onze lezers naar het Branded Content Event komen?
Omdat niemand zonder toekomstplannen kan en branded content een belangrijk deel van die toekomst is.

Waarom denkt u dat gevraagd bent voor het BCE?  
Omdat ik binnen en buiten aan elkaar kan koppelen. Ik weet alles van communicatiestrategie, heb twintig jaar als strateeg voor de grootste reclamebureaus en een keur aan Nederlandse en internationale merken gewerkt. En ik kan die kennis als geen ander koppelen aan de tijdgeest: waar is op dit moment behoefte aan en waar komt die behoefte vandaan? Vanuit die kennis hoop ik mensen te inspireren en te verrassen. 

Wat gaan bezoekers concreet leren van uw talk? Hoe worden ze verrijkt?
Ik ga uitleggen waarom branded content op dit moment een belangrijke rol speelt en indicatie geven van wat wel en wat niet werkt, inclusief voorbeelden. Ik leg uit wat mensen op dit moment willen horen van merken en waar die behoefte vandaan komt. En dat alles op een prikkelende maar humoristische toon, met ruimte voor veel beeld. 

U heeft twintig jaar lang voor reclamebureaus gewerkt. Wat zijn terugkijkend de grootste learnings geweest?
1. Je mag blij zijn wanneer een strategie meer dan een paar jaar stand houdt. Het communicatievak vereist continue herijking. Wie niet beweegt, wordt afgeschoten.
2. Consistentie is de enige manier om te overleven. Zonder kern ren je jezelf voorbij. Dat lijkt een paradox, maar consistentie herijking hoeven elkaar niet tegen te spreken. Beweeglijk zijn vanuit een stabiele basis, daar komt het op neer. 

Wat zijn in een notendop de trends voor 2017 als het aankomt op branded content?
1. Van storytelling naar truthtelling. Verhaaltjes worden steeds sneller en fanatieker doorgeprikt. Transparantie zal toenemen - en daarmee spreken merken zich meer en eerlijker uit.
2. Van foutloze scripts naar menselijke maat. Merken selecteren medewerkers (en soms zelfs vaste klanten) die namens het merk mogen communiceren. Totale controle over de eigen uitgaande communicatie blijkt een illusie, en dus komt er ruimte voor het hoogstpersoonlijke. Een vlog van een medewerker, het volgen van een klant in zijn gebruikservaringen. 

Ga hier naar toe voor meer informatie over het Branded Content Event 2017. En bestel hier vast uw tickets.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken