Trio-voorzitterschap IAA neemt stokje Kyra Roest over
- Algemeen
- 13 jan 2017 @ 10:59
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - DialoogEvenementInteractie
- 13 jan 2017 @ 10:59
- Lucas Boon
In een ramvol Tropentheater vond gisteren (12 januari) het jaarlijkse Koffiedik Kijken plaats, alwaar antwoord werd gegeven op de vraag: wie gaat het maken in het nieuwe jaar en wie valt er af? Dagvoorzitter Jort Kelder, een stoet aan diverse sprekers en organisator IAA waren verantwoordelijk voor een inhoudelijk interessant programma. En Kyra Roest van laatstgenoemde partij had nieuws te melden: na vier jaar nemen Willem-Albert Bol, Mariëlle Krouwel en Koen de Groot het stokje van haar over.
Eneco-man Erik van Engelen deed vorig jaar de beste voorspellingen en won daarom het Gouden Koffiekopje. Met vervolgens Jort Kelder als moderator en een viertal uiteenlopende sprekers was het programma inhoudelijk interessant te noemen.
'Ik kom zo bij je, Jort'
Marion Koopman van Greenhouse Group kwam met een fictieve gokmachine op de proppen en deed daarmee voorspellingen voor 2017: 'The drones are coming!'). Meest interessante talk stond op naam van N=5-baas Marc Oosterhout die recent het boek De kunst van het kiezen uitbracht (lees ook ons uitgebreide interview met hem in de nieuwe MarketingTribune). Welke politie kleur rijdt welke auto? Enkele uitkomsten: Saab = D66, Opel =PVV, Renault = PvdA. Ook MarketingTribune-columniste Mariëlle Krouwel wist te boeien. Haar voorspelling: de social influencer bubbel staat op knappen in het komende jaar. Kelder stak waar mogelijk, maar slaagde daar verrassend genoeg niet bij iedere spreker in. Met name Victor Knaap (MediaMonks) wist de man met de bretels aardig te pararen: 'Eerst even dit afmaken. Ik kom zo bij je, Jort.'
Nieuw voorzietterschap IAA
Maar grootste nieuws is ongetwijfeld dat een zichtbaar emotionele Kyra Roest na vier jaar de IAA gaat verlaten. Een nieuw trio staat nu aan het voorzitterschap van de vereniging: Willem-Albert Bol, Koen de Groot en eerder genoemde Mariëlle Krouwel.
De borrel na afloop viel in de smaak, letterlijk ook: ijskoude courgette-soup in bierflesjes, garnalencocktails en noodles stonden er op het menu - wel lastig te eten met die stokjes. Maar gelukkig waren daar dan ook nog de onvermijdelijke bubbels en bitterballen. En een uitzinnige Hans Brouwer stelde vast voor de champagne later op de avond te ontkurken in 'zijn' Tower.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing