Valentijn Bras (Scoupy) op Data Driven Commerce: 'Data maakt ook offline business effectiever'

Valentijn Bras (Scoupy) op Data Driven Commerce: 'Data maakt ook offline business effectiever'
  • Algemeen
  • 8 feb 2017 @ 15:22
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • StrategieEvenementInterview

Data Driven Commerce vindt morgen (9 februari) alweer plaats, het event dat zich richt op de toekomst van data gedreven omnichannel commerce processen. Hoe kun je data inzetten om jouw klanten over alle kanalen heen dezelfde persoonlijke ervaring te bieden? In aanloop naar het event blikken we vooruit met Valentijn Bras, ceo van Scoupy en een van de sprekers op het event.

Data Driven Commerce vindt plaats op donderdag 9 februari in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naar toe voor tickets!

Waarom bent u gevraagd voor het DDC?
Omdat we met Scoupy bezig zijn met het gebruik van consumer data binnen FMCG. In de laatste twee jaar hebben we voor bijna elk denkbaar A-merk in het supermarktschap campagnes mogen uitvoeren rondom trial, penetratie en rotatie.
 
Kunt u het begrip 'data driven commerce' in Jip en Janneke-taal uitleggen, dus ook voor marketeers die er eigenlijk niets mee hebben?
Data driven commerce is het bedrijven van sales- en marketingactiviteiten op basis van vergaarde data. Dat is van belang omdat het de effectiviteit van ingezette mediabudgetten verbetert en conversie verhoogt. Meten = weten!
 
Van welke andere spreker heeft u hoge verwachtingen?
Ik ben erg benieuwd naar het verhaal van Roy Grob van Wasco. Het gebruik van data bij online2online marketing vinden veel marketeers logisch, maar dit bedrijf heeft een sterke link naar de fysieke wereld. Niet zoals bij ons B2C, maar ditmaal juist B2B. Lijkt me een interessante case voor veel toehoorders.
 
Wat is de grootste misvatting over DDC?
Dat het enkel en alleen gaat om het verbeteren van online funnels. Data kan echt helpen om ook offline business effectiever te laten zijn bij hun verkoopactiviteiten.
 
Wat is uw visie op DDC? Kunt u een voorbeeld geven van hoe dit bij Scoupy is geregeld?
Voor onze klanten gebruiken we harde aankoopgegevens uit verzamelde kassabonnen om te targetten en te remarketen. Daarmee activeren we consumenten middels online bereik naar offline activatie en zo realiseren we iedere maand honderdduizenden aankopen. Niet in onze eigen online shop, maar in duizenden supermarkten in het hele land.


 
Lees ook het interview dat we hielden met Vincent Raaijmakers (Philips) , een van de andere sprekers op het event.

 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken