40e Uitmarkt van essentieel belang Amsterdam Marketing

40e Uitmarkt van essentieel belang Amsterdam Marketing
  • Algemeen
  • 4 aug 2017 @ 11:07
  • 22637 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Evenement

De Uitmarkt bestaat veertig jaar en vindt plaats van vrijdag 25 t/m zondag 27 augustus 2017. Tijdens de Uitmarkt wordt het rijke culturele aanbod voor het komende seizoen gepresenteerd. ‘Cultuur en deelnemen aan culturele activiteiten heeft een groot positief effect op mensen. Tijdens de Uitmarkt laten we met alle partners en deelnemers zien hoe rijk dat aanbod is in Nederland. Onze organisatie brengt door brede en complete informatievoorziening over wat er te zien en te doen is, cultuur dichterbij de mensen. De Uitmarkt is daarom voor ons een belangrijk evenement,’ aldus Frans van der Avert, directeur Amsterdam Marketing.

Het culturele evenement vindt plaats op de nieuwe locatie langs het Oosterdok: het eventterrein loopt van de SkyLounge Amsterdam, via de Openbare Bibliotheek Amsterdam, het Conservatorium, Bimhuis, Muziekgebouw aan ‘t IJ, naar het Marineterrein, Scheepvaartmuseum en NEMO Science Museum. Met een fototentoonstelling op billboardformaat, krijgt de bezoeker op het terrein een doorkijkje in veertig jaar Uitmarkt.

Op de 25 podia en diverse hotspots presenteren de deelnemende culturele organisaties en gezelschappen een selectie uit het nieuwe landelijke culturele seizoen: met muziek, dans, film, literatuur, poetry, toneel, cabaret, tentoonstellingen, comedy en lezingen. De uitgebreide informatiemarkt meandert over het hele terrein. Bezoekers krijgen zo een uitgebreide voorbeschouwing van alles wat er het komende seizoen op het cultureel programma staat.

Bijzondere samenwerking

De Uitmarkt is een cultuurevenement van Stichting Uitmarkt waar citymarketingorganisatie Amsterdam Marketing (redactie, publiciteit, marketing) en De Vries Producties (programmering en productie) onderdeel van zijn. En wordt mede mogelijk gemaakt door alle belangeloos optredende artiesten, de vrijwilligers en deelnemende locaties. Daarnaast bieden verschillende partners financiële steun zoals hoofdpartner ABN AMRO, BankGiro Loterij, Port of Amsterdam, Gemeente Amsterdam, Provincie Noord-Holland en SENA Performers. De omroepen NTR, AVRO/TROS en AT5 zorgen voor live-registraties en reportages op digitaal themakanaal NPO Cultura. De Uitmarkt is ook online te volgen via #Uitmarkt op Facebook en Twitter.

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken