De zomer van Jeroen van Iersel (JC Arena): 'Onze afdeling rondleidingen draait overuren'

De zomer van Jeroen van Iersel (JC Arena): 'Onze afdeling rondleidingen draait overuren'
  • Algemeen
  • 6 aug 2018 @ 15:26
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PersonaliaInterview

Nieuw op MarketingTribune: De zomer van. Hoe beleeft Jeroen van Iersel, marketing manager bij Johan Cruijff Arena, de zomer? Hoe bereikt hij -nu de mussen van het dak vallen- toch de consument? En gaat hij nog op vakantie?

Wat is het laatste nieuws rondom JC Arena?

Veruit het belangrijkste is de doorvoering van de naamswijziging, we rollen een grootscheepse rebranding uit die veel verder gaat dan het briefpapier of de visitekaartjes. In het stadion worden meer dan 1.500 items vervangen en die moeten gezamenlijk de sfeer van de nieuwe Johan Cruijff Arena ademen.

Daarnaast zijn we flink aan het uitbreiden, niet zozeer in aantal stoeltjes maar wel in hospitality meters. We openen een nieuw restaurant en de omlopen achter de tribune worden uitgebreid. Ook hebben we sinds een paar weken een megabatterij in gebruik genomen die is gekoppeld aan onze zonnepanalen; we zijn hiermee letterlijk een eigen energiemaatschappij begonnen.

Hoe beleef je de zomer? Ga je zelf nog op vakantie?

De omschakeling van concerten in de zomer naar de start van het voetbalseizoen is altijd iets magisch; de geur van vers gras in het stadion en een gevulde bak met fans. De eerste thuiswedstrijd was afgeladen en met winst afgesloten dus het seizoen begint positief.

Later deze maand - als de competitie alweer is begonnen - ga ik zelf nog op vakantie, na ook wat festivals en (sport)evenementen bezocht te hebben. We gaan naar een camping met groot zwembad en strand op Noord-Sicilië; prachtig eiland met heerlijk eten, de kinderen kunnen er helemaal los en we hebben Palermo om de hoek als we het stadsleven missen.

Hoe bereiken jullie de consument nu de mussen van het dak vallen? Wat is de uitdaging?

Het voordeel van werken in een stadion is dat de evenementen de mensen trekken; ondanks de vakantie zijn de wedstrijden van Ajax nog goed bezocht en onze afdeling rondleidingen draait overuren door de hoeveelheid toeristen in de stad. Door die grote drukte bij de tours zijn we noodgedwongen onze logistiek aan het aanpassen en gaan we vaker werken met self guided tours om meer mensen in korte tijd de mooie plekken in het stadion te laten zien.

Het is overal rustig op kantoor, ongetwijfeld ook bij JC Arena. Hoe zorg je ervoor dat je toch productief blijft?

De collega's die de concerten hebben begeleid hebben even pauze, maar ondertussen is als gezegd het voetbalseizoen alweer begonnen en hebben we harde deadlines op de rebranding en het afronden en perfectioneren van restaurants en omlopen. We werken altijd naar het volgende evenement en proberen de lange termijn in de gaten te houden, geen tijd om in te dutten dus...

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

Ik denk toch wel Heineken. Sinds vorig jaar zijn wij partner geworden en spelen ze een grote rol in de verbouwing van het stadion, inrichting van de omlopen en restaurants en activatie richting bezoekers op cateringgebied en rondleidingen. Maar los daarvan is er niets lekkerder dan met mooi weer op het strand of terras te zitten met een koud biertje. En Heineken drinkt gewoon lekker weg, daarnaast hebben ze Afflichem Blond en die is ook wel erg lekker.

Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereid je je daar op voor?

Niet heel specifiek, omdat wij vooral voetbal, toeristen en concert cycles volgen. Los van dat we voornamelijk b2b-media inzetten om onze locatie als venue voor business events te promoten.

 

Lees ook: Nieuw logo Johan Cruijff Arena: 'Natuurlijk ligt het gevoelig'

Lees ook over De zomers van:

Hidde van der Louw (Bever)

Luuk Hoskam (Chocomel)

Patricia Slootjes (Miele)

 
Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken