Werna de Rijk (BankGiro Loterij): Mijn voornaamste taak is behoud van deelnemers

Werna de Rijk (BankGiro Loterij): Mijn voornaamste taak is behoud van deelnemers
  • Algemeen
  • 14 nov 2018 @ 10:50
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Personalia

Op 1 augustus 2018 is Werna de Rijk gestart als marketeer bij de BankGiro Loterij. De BankGiro Loterij is met de Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij onderdeel van de Holding Nationale Goede Doelen Loterijen.

De Rijk: ‘De BankGiro Loterij is de cultuurloterij van Nederland. Dankzij onze deelnemers steunen wij culturele organisaties die werken aan cultuur en behoud van cultureel erfgoed en werven fondsen om hun activiteiten te ondersteunen. Daarnaast geven wij bekendheid aan hun werk. Daarom is het voor ons belangrijk dat deelnemers mee blijven spelen in de BankGiro Loterij. Mijn voornaamste taak is dan ook Behoud. Ik wil dat onze deelnemers tevreden en blij zijn zodat ze mee blijven spelen.’

Welke activaties lopen er momenteel en met welk reclamebureau werken jullie samen?  

De Rijk: ‘Al onze deelnemers hebben een persoonlijke VIP-KAART. Hiermee kunnen ze gratis naar meer dan 50 musea en krijgen ze korting op avondjes en dagjes uit. Mijn collega’s zijn constant bezig dit aanbod uit te breiden. En samen met hen bedenk ik sympathieke acties. Zoals korting op een retourtje met de trein voor twee personen én samen gratis naar een aantal geselecteerde musea.

Ook heb ik nauw contact met de afdeling Marketing Services die de prijzen voor de loterijen verzorgt. Samen kijken we welke prijzen leuk zijn voor de deelnemers om te winnen en een link hebben met de BankGiro Loterij. Voor komende maanden staan er een paar mooie campagnes gepland, die ik uitwerk met Concept Center, ons interne reclamebureau. De werkwijze is hetzelfde als met een externe partij. Alleen zijn het nu directe collega’s van je. Die allemaal met dezelfde positieve drive hier werken. Je hoeft niemand te vertellen waarvoor we het doen. Dat zit in ons DNA.’

Wat is bij deze baan de grootste uitdaging als marketeer?

De Rijk: ‘Ik ben net gestart. Voor mij is alles een uitdaging. En vooral heel leuk!’

Hoe staat het met het imago van de BankGiro Loterij?

De Rijk: ‘Ik merk in mijn omgeving dat mensen vooroordelen hebben over de loterij. Ik vind de combinatie van commercie en goede doelen heel mooi. De mensen met een vooroordeel focussen vooral op het deel commercie. En niet op de mooie projecten die gerealiseerd worden dankzij onze schenkingen. En dat vind ik jammer.’

Wanneer ben je gelukkig in deze baan?

De Rijk: ‘Toen ik er een maand werkte bezocht ik met collega’s een paar beneficiënten, zoals onze goede doelen en partners worden genoemd. Het was fantastisch om te horen hoe blij zij zijn met onze bijdrage. We konden meteen zien wat ze met het geld hebben gedaan en wat de plannen zijn voor komend jaar. Dit is wat mij betreft het echte verhaal van de loterij en ik word hier blij van.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken