[De zomer van] Jan Driessen: ‘Heerlijk gevoel van onthaasting’

[De zomer van] Jan Driessen: ‘Heerlijk gevoel van onthaasting’
  • Algemeen
  • 21 aug 2019 @ 11:10
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • SponsoringCommunicatiePersonalia

Tijdens zijn vakantie in de bergen bereidt communicatiestrateeg Jan Driessen zich langzaamaan voor op SAIL Amsterdam 2020 en denkt hij na over de vraag welke mediapartij de strijd om het echte contact gaat winnen.

Met zijn eigen bureau Q&A Communicatie verzorgt Driessen volgend jaar voor de tweede keer de communicatie rondom SAIL Amsterdam. 'Een enorme klus en grote eer. Deze tiende editie wordt de meest verbindende en digitale ooit.' Daarnaast staat er voor Driessen een aantal 'spraakmakende rechtszaken' op stapel: OAD vs Rabobank, DSB vs DNB en Sumo-restaurants vs FIOD/OM.  Driessen: 'Rechtspraak heeft steeds meer van doen met communicatie en publiciteit, en het is van groot belang om alle facetten op een evenwichtige en feitelijke manier over het voetlicht te brengen.'


Met vriendin/makelaar Eva del Pino en man Hugo Hasenbos.

De zomer van 2019 staat voor Driessen in het teken van rust, regelmaat en eenvoud. Samen met zijn man Hugo verblijft hij op hun 'eigen berg' met aan alle kanten uitzicht op de Middellandse Zee. 'Voor dag en dauw wandelen met de honden van de buren en 2 kilometer zwemmen in diepblauwe baaitjes. Elke dag hetzelfde ritme geeft een heerlijk gevoel van onthaasting.' Ook wordt er een (klein) beetje gewerkt. 'Ik werk dagelijks 's ochtends in een paar uur toch alle lopende zaken af. Maar Hugo legt daarna mijn telefoon en computer resoluut weg.' Driessen doet zich op zijn berg tegoed aan de watermerken Font Vella en Aqua Mineral Natural. 'Van levensbelang hier.'

Welk marketingboek ligt er in je reiskoffer?

Om deze verwarrende en ontregelende tijd te kunnen begrijpen, is het cruciaal om 21 lessen voor de 21ste eeuw te lezen en herlezen. Het liberale marktdenken lijkt nu overgenomen door het opkomende nihilisme en dan heb ik het over Trump, Johnson en Baudet. Maar de briljante historicus Yuval Harari ontkracht in dit boek hun bestaansrecht. Op de lange termijn kunnen deze nationalistische partijen geen antwoord geven op de urgente mondiale vraagstukken.

Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?

Het wordt ongelooflijk interessant welke partij de strijd om het echte contact gaat winnen. Wie kan de toekomstige verbindingen met onze doelgroepen het beste leggen? Via alle kanalen, gepersonaliseerd en op het gewenste moment. TMG, Persgroep, RTL en vooral Talpa zijn allemaal zoekende naar dat toekomstige geïntegreerde contact- en verdienmodel. Ik verwacht veel van al het nieuwe mediatoptalent bij Talpa, maar zie ook de Persgroep stappen in de goede richting maken.'


Wandelen met de honden van de buren.

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken