[De zomer van] Bert Hagendoorn: 'Lowlands is veruit de winnaar'
- Algemeen
- 5 sep 2019 @ 11:05
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 5 sep 2019 @ 11:05
- Lucas Boon
Bert Hagendoorn, adviseur in merkpositionering en voorzitter van Dutch Digital Design, krijgt energie van netwerken. Tijd om hem de tanktop van het lijf te vragen. ‘Ik ben zoveel als mogelijk mezelf; er zit weinig verschil tussen de privé- en zakelijke Bert.’
Dutch Digital Design is sinds dit jaar actief als zelfstandige stichting met 24 digitale bureaus als partner, een bestuur, Raad van Advies en communicatieteam. Op het moment wordt er hard gewerkt aan de nieuwe website. 'Dat wordt geweldig: een platform waar we de beste digitale cases van ons land en daarnaast thought leadership delen.’
Hagendoorn is deze zomer samen met zijn vrouw (zie foto) op reis geweest, begin juni per trein naar Frankrijk en Spanje met daarnaast twee weken vakantie in eigen land. 'Het was prachtig weer, dus dan hoef je niet weg. We hebben wat festivals gepakt, een paar dagen hotel op de Veluwe en veel naar het strand.’
Wat is je favoriete zomermerk?
Beslist mijn elektrische fiets van VanMoof, de Electrified S2. Toen die op markt kwam eind vorig jaar heb ik 'm meteen aangeschaft. Iedere dag, dus niet alleen in de zomer, zoef ik door de stad met een heerlijk vakantiegevoel.
Hagendoorn op zijn VanMoof.
Wat is je favoriete festival in marketingopzicht?
Lowlands is veruit de winnaar. Knap hoe dit festival na al die jaren nog relevant is voor zo'n brede doelgroep: alle leeftijden en zoveel muziekstijlen. Prachtig om te zien hoe merken daar slim op inspelen, zoals Miele met de Powerwash. Op het vlak van design ziet het festival er ook top uit: van het terrein en de tenten tot aan de geïntegreerde identity.
Met vrienden op Lowlands (Hagendoorn derde van links).
Welk marketingboek ligt er in je reiskoffer?
Voor mijn werk check ik altijd op bol.com of managementboek.nl of er nieuwe vakliteratuur beschikbaar is. Er zijn altijd wel nieuwe titels beschikbaar waar ik informatie uithaal en vervolgens kan gebruiken in mijn werk voor bureaus en merken.
Je bent naar mijn idee een netwerktijger in hart en nieren. Wat is jouw geheim en wat levert het je nu precies op?
Van contact met mensen krijg ik energie, dus dat gaat heel natuurlijk. Ik ben zoveel als mogelijk mezelf, er zit weinig verschil tussen de privé- en zakelijke Bert. Netwerken levert me meer positioneringsklussen op. Het maakt dat ik makkelijk en snel verbindingen kan maken en ik heb er simpelweg lol in om mensen met elkaar te verbinden.
Appartement in Spanje aan de Costa.
Lees ook over de zomers van:
- Willem-Albert Bol
- Juliette Hammana
- Antoinette Hoes
- Kas Knikkink
- Simon Neefjes
- Mark Schoones
- Jordi van de Bovenkamp
- Marc van Eck
- Nathalie Lam
- Wouter Glaser
- Stephan Fellinger
- Dinesh Sonak
- Jean-Paul Schaddé van Dooren
- Dick van der Lecq
- Jacqueline Smit
- Shari Hubeek
- Reinier Steures
- Danielle Robben
- Marianne Zwagerman
- Froukje Claes
- Yvonne de Jager
- Anke de Jong
- Omar Kbiri
- Nynke van der Berg
- Jan Driessen
- Boris Veldhuijzen van Zanten
- John van Lottum
- Fred Moolhuijsen
- Luc van Os
- Lydi Siebers
- Frank Houben
- Lucy van der Helm
- Roos Brekelmans
- Thijs Biersteker
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing