[Mijn marketing] Budi Gonzalez de Chaves: ‘Het hele Linda-platform is briljant’

[Mijn marketing] Budi Gonzalez de Chaves: ‘Het hele Linda-platform is briljant’
  • Algemeen
  • 17 dec 2020 @ 11:02
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Budi Gonzalez de Chaves (50) is managing director van reclamebureau Cheil in Amsterdam. In zijn vrije tijd leest hij graag de Linda. ‘Dat lees ik bijna net zo graag als mijn vrouw. Het hele Linda-platform is natuurlijk briljant.’

Energie

Sinds september sta ik als managing director aan het roer van Cheil Benelux en dat bevalt onwijs goed. De cultuur en sfeer bij Cheil is buitengewoon goed, gevoed door veel leuke mensen die er zin in hebben. Mijn werk geeft me dus meer energie dan dat het me kost. En zo zou werken ook altijd moeten zijn.

Goeroes

Als ik terugkijk op het afgelopen coronajaar valt het me op dat allerlei goeroes over elkaar heen buitelen over het nieuwe normaal, maar dat de mensen die ik spreek allemaal terug willen naar het oude normaal.

Verslavend leuk

Op dit moment is Nike Golf mijn favoriete merk. Ik ben net begonnen met golfen en dat is verslavend leuk. Maar het is verontrustend hoeveel spullen ik van Nike koop.

Innovatie

TBWA\Neboko bepaalt de creatieve lat in Nederland. En Dept de innovatie-lat. Al gaat innovatie niet alleen over techniek, kijk maar naar bureau Truus.

Theater

Mark Ritson is mijn favoriete marketeer. Hij koppelt grote theoretische kennis aan zeer relevante praktijkervaring. En het theater waarmee hij het de wereld inbrengt, is een genot.

Jaloersmakend knap

De Koning Toto-campagne (van TBWA, red.) is geweldig. Above the line, point of sale, digital, alles klopt. Met een enorme business-transformatie tot gevolg. Jaloersmakend knap.

Het nieuwste dingetje

Ik kan me ergeren aan vakgenoten die blind achter het laatste nieuwe dingetje aanlopen. Zonder na te denken.

Fiets

Tijdens de eerste lockdown, toen de sportscholen dicht waren, heb ik een spinning-fiets gehuurd waar ik de dag mee begon. Op de koptelefoon de podcast Philosophize This. Aanrader.

Briljant

Mijn favoriete magazine is Linda. Dat lees ik bijna net zo graag als mijn vrouw. Het hele Linda-platform is natuurlijk briljant.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.

Foto: Budi met zijn twee dochters.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken