Thuis naar de film, wij maken er een feestje van

Thuis naar de film, wij maken er een feestje van
  • Algemeen
  • 24 mrt 2021 @ 11:47
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Communicatie
  • 24 mrt 2021 @ 11:47
  • Sales

[branded content] Je medewerkers, klanten of relaties een film cadeau doen zonder dat ze de deur uit hoeven: dat maken Pathé Thuis en Sidekix samen tot een feestje. De eerste zorgt voor een prachtig aanbod aan films, de tweede regelt alles van mailing, website, versturen van codes en andere logistiek.

Daar heeft Pathé Thuis geen omkijken naar en opdrachtgevers en klanten zijn tevreden. Hoe doen ze dat?

Pathé Thuis ontstond ruim tien jaar geleden en richt zich op het streamen van bioscoopfilms. Bij Pathé Thuis kun je kiezen uit meer dan 3000 films die beschikbaar komen zodra ze niet meer in de bioscoop te zien zijn. “Ons aanbod is heel breed en varieert van blockbusters tot meer niche,” vertelt Tim Schutte, partnership manager van Pathé Thuis. “Zo bieden we James Bond collecties, prachtige documentaires van het Omniversum, art house en natuurlijk kinderfilms. Nu de bioscopen helaas gesloten zijn vanwege de lockdown bieden we ook films aan die daar normaal gesproken zouden draaien. We groeien flink en het afgelopen jaar zorgde voor een enorme piek toen Pathé Thuis het alternatief werd voor de bioscopen die worstelden met tijdelijke sluitingen en beperkingen in de hoeveelheid publiek.”

Het nieuwe relatiegeschenk

Een alternatief dat ook snel is ontdekt door bedrijven en organisaties die iets extra’s willen doen voor personeel en relaties. Vooral in de tijden waar men veel thuis zit blijkt dat Pathé Thuis een veelgevraagd product is op de zakelijke markt De extra vraag kwam niet alleen vanuit de zorg die de medewerkers wilde bedanken voor hun inzet, maar ook vanuit het onderwijs die hun studenten een hart onder de riem wilden steken. We zien ook veel loyalty-acties waar gespaard kan worden of vouchers worden uitgegeven en in november begon de piek van de relatiegeschenken.

“We krijgen zo tientallen verzoeken per dag voor zakelijke acties van bedrijven en organisaties. Sommige zijn eenvoudig en andere zijn complex, die laatste kunnen we met Sidekix met een gerust hart oppakken. Onze samenwerking is begonnen met de BankGiro Loterij die regelmatig voordeel bieden aan hun trouwe spelers, van speciale evenementen tot kortingen en Sidekix werkt al tien jaar regelmatig met hen samen. Met Pathé Thuis boden we een korting op filmtegoed aan in samenwerking met onze giftcardpartner Blackhawk. Maar verder heeft Sidekix alles geregeld: van het ontwerp van de website tot de validatie van de VIP-deelnemers tot de online logistiek bij het opsturen van de code.”

Niall McColm, accountmanager bij Sidekix vult aan: “Wij zorgen ook dat de codes nog de juiste looptijd hebben, dat ze nooit dubbel worden uitgegeven en dat we de voorraad codes goed in de gaten houden.”

Tim Schutte: “Die eerste ervaring beviel ons uitstekend, het viel ons toen direct op dat we echt volledig ontzorgd werden door Sidekix. Ze schakelden snel, lieten zien dat ze creativiteit in huis hebben en we dachten meteen: we zouden vaker samen moeten werken.”

Van spelomgeving tot popcorn

Zo was er bijvoorbeeld een bekende bank die iets speciaals wilde doen voor de medewerkers van hun fraude-helpdesk. Het ging om een interne trainingsmodule die onderdeel was van een landelijke campagne over het herkennen van fraude bij financiële instellingen. Met het succesvol doorlopen van de training konden codes worden vrijgespeeld voor films van Pathé Thuis. “Dat waren natuurlijk films die naadloos aansloten bij het thema. Sidekix verzamelde en verwerkte de data, bouwde de spelomgeving en zorgde dat de juiste code bij de juiste spelers terecht kwamen,” vult Niall McColm aan.

Een ander voorbeeld. Een groot IT-bedrijf heeft ieder jaar in december een groot evenement voor het personeel met presentaties, entertainment en gezelligheid. Door corona kon dit vanzelfsprekend op deze manier niet doorgaan. Het was dus zaak om medewerkers op hun thuiswerkplek het toch zo leuk mogelijk te maken. Opnieuw zorgden Pathé Thuis en Blackhawk voor de speciale codes en Sidekix deed de rest. Zij stuurden alle medewerkers van tevoren thuis een premièrepakket: een mooie verpakking met een uitnodigingskaart met instructies en daarbij bekers popcorn en een poster. Alles keurig in de huisstijl van de opdrachtgever. Een dag van tevoren volgde een herinneringsmail met een unieke filmcode die leidde naar een landingspagina.Na een bedankvideo van de CEO werden deelnemers doorgestuurd naar Pathé Thuis voor het bekijken van een mooie film.

Snellere processen

Bij het laatste voorbeeld kostte het traject van start tot finish drie weken maar dat kan sneller. Niall McColm: “We kijken altijd kritisch naar onze eigen processen om te zien hoe we aanvragen nog sneller kunnen realiseren. Door het effectief combineren van standaard en flexibiliteit zien we nog veel mogelijkheden. We zijn ontzettend blij met hem als opdrachtgever want we krijgen de volledige vrijheid en verantwoordelijkheid om te doen waar we goed in zijn.”

De tevredenheid is wederzijds. Tim Schutte: “De klanten zijn tevreden en het draagt significant bij aan het versterken van het merk Pathé Thuis. Vanaf het begin hebben ze die vrijheid en dat vertrouwen dubbel en dwars verdiend.”

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Sidekix.

Beeld: Niall McColm (l) en Tim Schutte.

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken