Mariëlle Krouwel Head of Branding Nationale-Nederlanden Group

Mariëlle Krouwel Head of Branding Nationale-Nederlanden Group
  • Algemeen
  • 1 okt 2021 @ 00:01
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingPersonalia

Per 1 oktober 2021 is Mariëlle Krouwel Head of Branding bij Nationale-Nederlanden Group. Hiervoor was zij Director of Communications bij PwC Nederland.

Eerder vervulde zij marketingfuncties bij onder meer Philips, TUI, Aegon, KPN, Randstad en de Volksbank. Zij geniet grote bekendheid als columnist van MarketingTribune en viel eerder branche-overstijgend op als bestuurslid van IAA Nederland, met Willem-Albert Bol en Koen de Groot. MT bracht het contact tot stand, Mariëlle vulde het perfect in.

'Ik weet vanuit mijn ervaring bij onder meer KPN en de Volksbank hoe leuk het is om te werken voor een oer-Hollands merk. En als dat merk dan ook nog eens oranje is én internationale allure heeft, kun je geen nee zeggen. Dus ik kijk er enorm naar uit om, samen met de collega’s bij Nationale-Nederlanden, Nederland en de andere landen waar NN actief is nog meer van de merken van NN te gaan laten houden. En voor een beginnend hardloper als ik is het sponsorship NN supporter van hardlopend Nederland een leuke extra. Dat betekent overigens wel dat ik vanaf nu nog wat beter mijn best in mijn wekelijkse hardlooptraining moet doen', reageert Krouwel.

De officiëlle reactie van de Nationale-Nederlanden Group luidt:

'As per October 1, 2021, Mariëlle Krouwel will join NN Group as Head of Branding. NN Group’s Branding team is responsible for all corporate branding activities related to the NN Group strategy, primarily aimed at protecting, building and enhancing the relevance, differentiation and vitality of the NN brand. In this role she is responsible for providing direction for one of the strongest financial industry brands in the Netherlands, and in International markets where NN Group operates.'

Haar columns op persoonlijke titel blijven uiteraard op het enige overgebleven 100% marketingvakblad in print, MarketingTribune, te lezen.
(PvWK, foto: MT)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken