YouTuber Dylan Haegens hét gezicht van Veilig op Weg

YouTuber Dylan Haegens hét gezicht van Veilig op Weg
  • Algemeen
  • 22 nov 2021 @ 08:46
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

YouTuber Dylan Haegens, vooral populair onder jongeren, is hét gezicht van de bewustwordingscampagne “Veilig op Weg! Blijf uit de dode hoek" voor kinderen uit groep 7 en 8.

Met 22 miljoen views per maand is de videomaker een van de meest invloedrijke influencers van dit moment. Een enthousiaste Dylan Haegens over de campagne: ‘Ik ben blij dat ik kan bijdragen aan het feit dat kinderen zich meer bewust gaan zijn van de dode hoek. Zolang er ieder jaar nog slachtoffers vallen, is het belangrijk dat hier zoveel mogelijk aandacht voor is.’

Er rijden duizenden vrachtwagens op de Nederlandse wegen. De bewustwording van de gevaren van de dode hoek bij grote voertuigen voor kinderen is daarom cruciaal. Om de verkeersveiligheid te vergroten is Transport en Logistiek Nederland (TLN) 25 jaar geleden gestart met de campagne Veilig op Weg! blijf uit de dode hoek. Dit schooljaar bestaat de bewustwordingscampagne van Veilig op Weg 25 jaar. Een goed moment om nog meer kinderen te benaderen. Met het inzetten van Dylan Haegens, met zijn 1,85 miljoen volgers, is het bereiken van de doelgroep effectief.               

De twee vuistregels van Veilig op Weg zijn: blijf rechts en ruim achter een vrachtauto en houd minimaal drie meter afstand van een vrachtauto. Dylan maakt kinderen, op een speelse manier, bewust over de gevaren van de dode hoek bij grote voertuigen. 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken