Aruba wil toeristen trekken met ‘geluksgevoel’

Aruba wil toeristen trekken met ‘geluksgevoel’
  • Algemeen
  • 6 mei 2022 @ 08:06
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Vanaf mei 2022 is de campagne ‘The Aruba Effect’ gestart, gelanceerd door de Aruba Tourism Authority (A.T.A.). In eerdere campagnes stond de lokale cultuur centraal en kwamen Arubanen zelf aan het woord om te laten zien wat hun eiland zo bijzonder zou maken.

In deze nieuwe campagne stelt de A.T.A. het ‘geluksgevoel’ dat bezoekers ervaren wanneer zij op het One happy island zijn (geweest), centraal. Het Aruba Effect ervaart men niet alleen wanneer men op Aruba is, het zorgt lang nadat men het eiland verlaten heeft nog voor een beter gemoed volgens de A.T.A..

De campagne laat in een videoserie diverse reizigers, waaronder koppels, soloreizigers, vrienden en gezinnen, zien die op de stranden, straten en de natuur ‘The Aruba Effect’ ervaren. De campagne is ontwikkeld door het nieuwe internationale media- en marketingbureau van de A.T.A. in Amerika, Engine. In Nederland heeft de A.T.A. in samenwerking met het digitale bureau Dept een lokale variant van de campagne gemaakt. De campagne wordt via paid- en organic social ads en posts, evenals banner & video ads in de markt gezet. De campagnevideo’s zijn hier te zien.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken